Prince of Persia: Warrior Within – dojmy

  • 671
Prakticky ihned po vydání loňského Prince of Persia: Sands of Time a jeho neočekávaném megaúspěchu začali vývojáři z Ubisoftu pracovat na volném pokračování s podtitulem Warrior Within. Jaké jsou naše dojmy?

Prince of Persia 2: Warrior Within Prakticky ihned po vydání loňského Prince of Persia: Sands of Time a jeho neočekávaném megaúspěchu začali vývojáři z Ubisoftu pracovat na volném pokračování s podtitulem Warrior Within. Podobný úspěch totiž čekal skutečně málokdo, a tak Ubisoft kuje železo, dokud je žhavé. Warrior Within se má podle oficiálních prohlášení dostat na trh ještě letos a aby Ubisoft dokázal, že nemele pantem jen tak naprázdno, vydal po tuně nádherně vypadajících obrázků a filmečků i oficiální demoverzi. Mé dojmy po jejím zahrání se vám pokusím sdělit na několika následujících odstavcích.

Změna je život nebo Zvyk je železná košile?
Nový princ s sebou, na rozdíl od toho minulého, nese značně temnější atmosféru a spousty nových vychytávek, ale po pořádku. Po nainstalování téměř půlgigového macka, vytvoření profilu a nastavení nezbytných věcí jako úrovně detailů nebo ovládání se můžete vrhnout do hry, do které vás uvede nádherný renderovaný filmeček. Jste na palubě napadené lodi. Tady máme první změnu – děj se nebude odehrávat pouze na jednom místě, ale podíváme se do různých zákoutí. Po několika enginových animacích, ve kterých je původní osazenstvo lodě masakrováno neznámými Prince of Persia 2: Warrior Within démony jste nemilosrdně vrženi do akce. Tato mise je v podstatě i tutoriálem, jak zvládnout ovládání zbraně a různá komba. Musím říct, že ovládání je vyvedeno skvěle, stejně jako u předchozího dílu, a na veškeré akce vám bude stačit pouze myš a několik dalších kláves. Rovněž různá komba jsou pouze otázkou stisku několika kláves. Komb je celkem velké množství – od prostého odhození soupeře až po jeho přeskočení a useknutí hlavy.

Nový princ bude také o dost krvavější a brutálnější, než jeho starší bráška, což je poznat nejen na demoverzi a uvolněných obrázcích, ale potvrdil to i Ubisoft.

Stejně jako v Píscích Času je tu velice inteligentní kamera, takže se nestane, že byste nic neviděli. V druhé misi, která už je zasazena do pastí prolezlých interiérů, vám také občas pomůže přepnout kameru na pohled z velké výšky, ze které vidíte celou místnost nebo pohled přímo z princových očí (tato kamera však slouží pouze k rozhlížení, takže se v tomto módu bohužel nemůžete hýbat – jakmile se pohnete, kamera se vrátí zpět nad prince, ale i tak je tento pohled občas velice užitečný). Nový princ bude také o dost krvavější a brutálnější, než jeho starší bráška, což je poznat nejen na demoverzi a uvolněných obrázcích, ale potvrdil to i Ubisoft.

V první misi si nemusíte lámat hlavu s řešením jakýchkoliv logických puzzlů, celý tento level je zaměřený pouze na akci. A že si jí užijete dostatek. Nepřátel je dost a většinou útočí ve skupinkách. Na konci levelu se setkáte i tajemnou bojovnicí, se kterou svedete souboj, ale těsně před její porážkou uprchne, což značí, že se s ní ještě setkáme. Druhá mise zavede prince do interiérů, který je plný propastí, rotujících čepelí a bodáků. Přemýšlení si tu sice také moc neužijete, ale nevadí. V plné verzi bude podle slov autorů hádanek až až. A nemělo by to být pouze typické "cesta dál vede tamhletudy, ale jak se tam dostat", ale místo se najde i pro hádanky, které rozpálí vaši mozkovnu Prince of Persia 2: Warrior Within naplno. V demoverzi také svedete souboj s velkým obrněným obrem, kterého lze porazit pouze útokem na nechráněná lýtka. Takovýchto bossů by v plné hře měla být spousta a na každého by měla platit i zcela jiná taktika.

Drsnější souboje? Už to tak vypadá…
Minulý díl končil uzavřením Písků Času. To ale neznamená, že si vracení času neužijeme i tady. Naopak – podle slov tvůrců je na něj kladen dokonce ještě větší důraz než minule. Takže pokud se vám nepovede nějaký obtížný skok nebo dostanete nečekanou ránu od soupeře, není problém vrátit čas a skok vyzkoušet znovu nebo úderu uhnout, případně ho zblokovat. Navíc, díky absenci Dýky Času, má princ volnou druhou ruku, kterou samozřejmě nemá pouze na stíráni kapek vody od pusy, ale umí do ní vzít druhou zbraň. Těch se všude povaluje plno a tak můžete bojovat se dvěma zbraněmi současně, což s sebou přináší další komba proveditelná pouze se dvěma zbraněmi najednou nebo může ukořistěnou zbraň hodit po některém z nepřátel.

Pokud se vám nepovede nějaký obtížný skok nebo dostanete nečekanou ránu od soupeře, není problém vrátit čas a skok vyzkoušet znovu nebo úderu uhnout, případně ho zblokovat.

Grafika a spol.
Pokud se vám líbil loňský princ, bude se vám líbit i tento. A nejen to. Přestože měli tvůrci na hru pouze rok, je pokrok v grafice znát. Hlavně v misi na lodi si všimnete spoustu detailů, ze kterých vám budou oči přecházet. Všude hoří nějaké ohníčky, v pozadí vidíte marný boj posádky s nepřáteli, prostě nádhera. Textury jsou ostřejší, efektů je více, apod. Na takovouto podívanou si ale připravte Prince of Persia 2: Warrior Within pořádné železo, hlavně v podobě kvalitní grafické karty, jinak budete muset drasticky snížit detaily a to už nebude ono. Zvuková stránka je na tom podobně jako minule. Zvuky nepřátel a předmětů jsou na skvělé úrovni. Mluveného slova si bohužel moc neužijete, ale nepochybuji, že si ho v plné verzi doškáme daleko víc.

Na co se tedy můžeme těšit?
Suma sumárum, vypadá to víc než dobře. Ubisoft skutečně neusnul na vavřínech, ale snaží se z prince vyrazit ještě nějaký ten chechták a protože první princ byl hitovka, nenechá si další výdělek v podobě pokračování utéct a bude se snažit vydat opět hitovku, což my jako hráči jedině vítáme. Autoři se dušují, že nový princ vyjde přibližně ve stejném čase, jako minulý díl vloni, takže se ho možná dočkáme už v listopadu, nejdéle v prosinci. Pro mě osobně byl minulý princ jedna z her roku, takže se na toho nového nemůžu dočkat. Demoverze mě příjemně navnadila a utvrdila mě, že se mám skutečně na co těšit. A vy samozřejmě také.

Index očekávání: 90%