Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Inquisitor - nadějné české RPG

  12:00
Žilo bylo království Ultherst. Kdysi v dávných dobách to sice bylo celkem obyčejné království, ale právě teď se tam začínají dít moc divné věci. Ultherstská církev potřebuje udělat v nepokojné zemi pořádek a tak si vzpomněla na útrpné právo a začala ho na svých ovečkách praktikovat…

Inquisitor

Žilo bylo království Ultherst. Kdysi v dávných dobách to sice bylo celkem obyčejné království s obyčejnými problémy, ale právě teď se tam začínají dít moc divné věci. Ultherstská církev potřebuje udělat v nepokojné zemi pořádek a tak se dala do vyhledávání a pronásledování těch, které sama označila za kacíře a heretiky. Spolu s tím zabavovala jejich majetek, pálila domy, ničila pole a popravovala a mučila každého, kdo s postiženými měl co do činění. Nebylo však v moci církve plnit své očistné poslání bez toho, aby si vytvořila aparát, kterému by svěřila tuto nejvyšší požehnanou úlohu - stíhat a trestat zločince proti božímu řádu. Tak vznikla inkvizice, mocný nástroj pomsty na těch, kteří zbloudili ze své cesty…

Výchozí situace hry Inquisitor je tedy jasná - zapojíte se do inkvizičního šílenství, které se ve fantasy středověkém světě rozpoutalo. Abychom si hned ze začátku ujasnili žánr, řekněme si, že jde o akční RPG, které se autoři rozhodli zasadit do prostředí plného intrik, spiknutí, kacířských sekt a hlavně mučení… ale k tomu se ještě dostaneme. Každopádně o Inquisitor kontroverzní téma je evidentně postaráno, navíc jde o kontroverzi veskrze původní, protože nikdo v redakci si nedokázal vzpomenout na žádnou hru, která by se tímto tématem zaobírala.

Před započetím celého dobrodružství si vyberete jednu ze tří postav - k dispozici je kněz, paladin a zloděj. Příběh každé ze tří postav se sice bude odehrávat ve stejné době a prostředí, ale vždy s odlišným začátkem, průběhem i překvapivým vyústěním. V příběhu kněze je hráč postaven do role inkvizitora - vyšetřovatele a soudce - který je povolán církví k objasnění záhadných událostí na severu země. Ve hře za paladina bude hráč postaven do role mladého reka, člena Bratrstva spravedlivých, který je představenými řádu vyslán odhalit zločiny církve a pomoci tak nastolit v zemi pořádek. Hra za zloděje přinese hráči volnost, co se týče příslušnosti jak k církvi ultherstské, tak k Bratrstvu spravedlivých. Tajným posláním této postavy však zůstává služba králi. Každopádně si s každou postavou můžete zvolit zastupovat jak stranu dobra, tak stranu zla, takže ve skutečnosti tu máme na výběr celých šest samostatných příběhů.

Inquisitor

Pokud byste se autorů - týmu Wooden Dragons - zeptali na inspiraci (což jsme pochopitelně udělali za vás :-)), ze všeho nejdřív přijde řeč na dílo Umberta Eca, jehož filmovou podobu jistě většina z vás zná - jedná se o Jméno růže. V tomto případě je řeč pochopitelně pouze o atmosféře. Máme-li zůstat na herním poli, pak vývojáři své dílo přirovnávají jednak k Diablu (nelekejte se, přirovnání se týká pouze akční složky hry) a jednak k Baldur's Gate (co se týče hloubky příběhové linie).

Ale vraťme se ještě k titulnímu hrdinovi. Jak už to tak v RPG hrách bývá zvykem, bude se i on během hraní vylepšovat, a to naprosto klasickým způsobem - při povýšení na další úroveň dostanete vždycky několik volných bodů, které pak dle svého uvážení rozdělíte mezi vlastnosti a dovednosti své postavy. Dovedností je celkem patnáct a každá z nich může dosahovat čtyř stupňů (normální, expertní, mistrovská a velmistrovská). Do začátku jich však dostanete pouze sedm a teprve později se můžete u NPC, které cestou potkáte, doučit další. Co se týče specializace jednotlivých postav, tak kněz bude ovládat především umění magie, paladin se soustředí na zbraně a zloděj je zase přes tradiční disciplíny náležející k jeho řemeslu - jako je plížení, schovávání se, kradení atd.

Inquisitor

Zmiňovaná magie je nepochybně jednou z nejpřitažlivějších složek každého RPG, a tak se na ni podíváme trochu podrobněji. Všechna kouzla budou rozdělena do šesti škol - oheň, voda, vítr, země, duše a tělo. Učit se je budete nacházením magických svitků a je přitom třeba počítat s tím, že k tomu, abyste vůbec byli schopní to které kouzlo zvládnout, musíte nejprve dosáhnout určitého stupně inteligence. Pokud by vás zajímalo, kterými kouzly se bude moci Inquisitor pochlubit (protože jejich paleta, ať se vám to líbí, či nikoliv, je jistou vizitkou invence vývojářů), pak přeskočíme ty obyčejné záležitosti jako Healing a Fireball, a zmíníme se raději například o Armageddonu a Šesté pečeti (patří mezi ohnivou magii a jejich vyvolání způsobí na obrazovce učiněnou ohňovou bouři), nebo o Berserku (který postiženou postavu donutí zběsile napadat všechno živé kolem sebe) či o Znovuoživení (které z mrtvoly vyrobí zombie, vrhající se rovněž po čemkoliv živém, co se kolem ní mihne).

Kdo se raději orientuje na fyzické souboje než na metání kouzel, ten by se jistě rád dozvěděl něco o systému bojů. Vězte tedy, že bude realtimový, bez možnosti pozastavení a že se při něm bude používat prakticky všechno, na co si jen z hodin dějepisu vzpomenete - dýky, dlouhé i krátké meče, kopí, halapartny, luky atd. Pro to, abyste mohli zbraně či výstroj (na Inquisitor svoji postavu můžete navléct i všemožné druhy brnění) vůbec používat, musíte dosáhnout určité výše síly a obratnosti. Kromě zbraní obyčejných budou k dispozici i zbraně magické a u těch stojí za zmínku hlavně to, že jejich limity pro sílu a obratnost jsou ještě vyšší než u zbraní normálních. Kromě zbraní a brnění lze pak postavě přiřadit ještě helmici, náhrdelník, prsteny, opasek a boty, které by vesměs měly být magické. Předměty z inventáře bude možné prodávat a nakupovat, přičemž cena té které věci se bude odvíjet od známých zákonitostí nabídky a poptávky.

Sestava protivníků, která bude po Inquisitorovi roztroušena, se sestává především z lidských neřádů, kteří by ovšem podle autorů měli být nejnebezpečnější ze všech. Pouliční zloději, městská stráž, kněží, vesničané… a mezi nimi se budou hemžit ještě jejich nemrtví spoluobčané, skřeti, mumie, vampýři, obří pavouci, medůzy, harpyje, kostlivci a podobná nesympatická stvoření. Autoři se snažili seskupit je do logických ekosystémů, i když například na takové posledně jmenované kostlivce prý lze narazit prakticky kdekoliv.

Inquisitor

Prostředí, v němž se Inquisitor bude odehrávat, je odvislé od příběhu, který se ve hře má odvíjet. Těžko by autoři obhájili pořádání inkvizičních soudů někde v africké poušti či v jihoamerickém pralese - veškeré kulisy budou středověce laděné a všechno se bude odehrávat v krajině, která by se dala zeměpisně označit za mírné pásmo. Těšit se tedy můžete na návštěvy chrámů, kostelů, malých vesnic i větších měst, podzemních prostor, jeskyní, dungeonů atd. Abyste se v těch pochmurných prostředích sami nebáli, máte možnost přibrat do party i další postavy, které ale nebudete moci nijak ovládat - to jediné, co jim můžete vnutit, je váš názor na to, jak má vypadat jejich výbava. Obvyklý počet postav, které můžete k sobě naverbovat, je kolem dvou až tří, ovšem pro plnění konkrétních questů je možné najmout jich i větší počet - například při zatýkání zlodějů vám bude k dispozici celá četa vojáků městské stráže.

Co se týče poměru akčních a RPGčkových prvků ve hře, lze říct, že akční složka rozhodně není dominující. Důkazem mohou být i košaté dialogy, které povedete s většinou NPC postav, některé z nich navíc dostanete šanci vyslýchat na mučidlech. Pokud se vám z nich podaří vymámit usvědčující důkazy o jejich nekalé činnosti, můžete je předložit inkvizičnímu soudu a v nejlepším případě se vám podaří dosáhnout i popravy :-).

Inquisitor

Neopomenutelnou součástí dnešních RPGček je i multiplayer – ten inquisitorský bude nabízet dva typy her: jednak kooperativní, kdy hlavní postava vytvoří hru a ostatní zájemce do ní pak přibere, a jednak deathmatchový, kdy nejde o nic jiného, než o akci.

Grafické kvality můžete do jisté míry posoudit z okolních obrázků – i když vzhledem k jejich statičnosti z nich asi jen těžko vyčtete, že engine umožňuje všechny ty úžasnosti, které se dají vymáčknout ze současných 3D karet a na kterých se teprve pracuje. Nečekejte však například žádné střídání dne a noci, podle autorů to není podstatné pro příběh hry, která se celá odehrává v temném prostředí středověku, a proto se s nimi v Inquisitorovi nesetkáte.

I když je Inquisitor zatím ve fázi, kdy je hotová zhruba první třetina, už teď se dá říct, že vypadá více než dobře… a jak mě ujišťovali autoři, bude vypadat ještě lépe. Času na to mají každopádně dost – datum dokončení finální verze je předběžně stanoveno na březen roku 2002 a do té doby se na společné dílo Wooden Dragons a Cinemaxu můžeme jen těšit, případně si prohlížet obrázky ze hry v naší screenshotové galerii.

Autor:
  • Nejčtenější

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Český Neverhood? Jen podle vzhledu, stylová Hlína bude pořádná deprese

Nově zformované české studio Omnia Ludus představilo svoji prvotinu. Depresivní příběh o chlapci,...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...