Tento rok se nesl především ve znamení akcí, přičemž kdysi tak populární realtime strategie se povážlivě začaly ztrácet do pozadí. Když už se objevila nějaká povedená, obvykle nezaznamenala větší komerční úspěch. Například nedávný Empire Earth 3 na první pohled příliš neuspěl, a to kdysi šlo o populární sérii. Přeci se ale jedna výjimka urodila. Třetí díl série Command and Conquer s podtitulem Tiberium Wars však ze studií Electronic Arts Los Angeles vykročil tou správnou nohou. Singleplayerové kampaně byly zpracovány s velkým citem a o kvalitách multiplayeru nejlépe svědčí skutečnost, že se v hojné míře hraje doteď. Datadisk je tak de facto povinností, obzvlášť v sérii, kde mají přídavky nezastupitelné místo a obvykle výborně doplní hlavní titul.
V Kane's Wrath si autoři chtějí vyhrát s příběhem, který, jak už název napovídá, zasvětí holohlavému mizerovi. Možná vás ale překvapí, že děj startuje tam, kde nekončil Tiberium Wars, nýbrž Tiberian Sun, což je předchozí díl. Tím se dostaneme do zajímavé perspektivy po konci druhé tiberiové války, kterou odvypráví první akt. Tehdy se GDI a NOD odhodlali k bezprecedentní spolupráci a ruku v ruce se jim podařilo zničit nepříjemnou umělou inteligenci CABAL. Jenže NOD není mírumilovnou organizací a příměří mu rozhodně nevyhovuje. Byť se ho mnozí snaží udržet, vede to pouze k rozpadu Bratrstva na několik znepřátelených skupin. Duchovní i politický vůdce Kane přitom mizí, mnozí si myslí, že zemřel, a tak bojují o moc. Jak ale dobře víme, Kane tahá z ústraní za nitky a vy to coby jeho pravá ruka pocítíte. V roli vůdce jedné z odštěpeneckých frakcí se budete snažit o znovusjednocení NODu, aby se vůdce mohl vrátit k hotovému. A jak tušíte, jeho nová etapa začíná dobře známým útokem na orbitální stanici GDI jménem Philadelphia. Třetí tiberiová válka začíná. Tu známe ze dvou tradičních kampaní originálu (invaze Scrinů na ni navazuje), ovšem neznáme rozhodně všechny její okolnosti, a proto bereme zavděk tím, že Kane's Wrath v rámci hezké řádky misí odhalí paralelní události, u nichž jsme chtě nechtě nemohli být. Tímto způsobem se vyjeví pozadí zrady Killian a jistě nebude nezajímavé se dozvědět, co že to Kane vlastně kutil v onom sarajevském chrámu. To jsou hrubé obrysy druhého aktu. Ve třetím si užijeme hrozivých následků třetí tiberiové války a pochopitelně i vypořádávání se s invazí mimozemšťanů. O nich se mimochodem dozvíme spoustu zajímavých poznatků.
Byť se nová kampaň zdá být lákavá a dlouhá, tipujeme, že více jak 10-15 hodin nevydrží. A byla by velká škoda, kdyby poté už nebylo do čeho píchnout a my museli čekat na další přídavek. To se naštěstí nestane, protože Kane's Wrath vyniká svou hutností. Podobně jako v Battle for Middle Earth 2 chtějí autoři do hry zahrnout nelineární mód. To znamená, že na strategické mapě bude nyní mnohem více voleb než dříve, kdy tu šlo rozhodnout pouze o další misi, a to ještě jen někdy. Znamená to, že se dočkáme do značné míry interaktivních hranic jednotlivých celků, které budeme moci napadnout posuvnými armádami, jež si vybudujeme na globálně pojatých základnách. Na místě však je upozornění, že něco podobného Electronic Arts slibují již nějakou dobu a nikdy jsme se toho nedočkali v té podobě, která byla s velkou pompou prezentována. Kéž by se tak stalo nyní, protože tento mód slibuje opravdu mnohé.
Vedle NODu (pouze ten však disponuje vlastní kampaní) bude možné si v tomto nelineárním tažení zahrát i za GDI a Scrin. Budovy a jednotky budete stavět už na strategické mapě, což je bezmála radikální novinka. Samozřejmě za tímto účelem bude nutné vyhledávat a těžit suroviny, o něž se také povedou boje. V globálním módu si tedy vytvoříte dostatek jednotek a vrhnete se do některého z výsadků. I tam by ale mělo být možné vystavět základnu a zásobovat se stroji a bojovníky přímo na frontě, ovšem takto pořízené jednotky už nepřesunete zpět na strategickou mapu, zatímco ty, co zde vznikly, využijete i v dalších bojích. Možná ještě zajímavější je informace, že kroky na mapě mají probíhat tahovým způsobem (bitvám bude pochopitelně zachován reálný čas), přičemž každá frakce bude mít určitý počet přidělených bodů na nejrůznější akce. Jakmile je vyčerpá, odklepne příslušné tlačítko a tahy se simultánně vykonají. V něčem to připomíná slavnou sérii Total War, nelze však očekávat její hloubku. EA si potrpí na mainstreamové publikum, takže i tyto novinky musí zvládnout každý. Navíc už litujeme faktu, že tento mód nebude hratelný v multiplayeru.
Každý správný datadisk přináší nové jednotky a Kane's Wrath je v tomto ohledu datadiskem přímo skvělým. Nejenže se můžeme těšit na nové výdobytky technologie, ale i na zcela nové frakce! Ačkoliv slůvko nové je v daném kontextu relativní. Zjednodušeně řečeno se všechny tři dosavadní frakce rozštěpí na další tři sub-frakce. To znamená, že celkový počet stran se dostane na velice pěknou devítku. Rozdíly mezi nimi ale nebudou jen kosmetické, byť mezi odštěpenci jednoho tábora budou jasně patrné styčné body, ale za každý z nově vzniklých celků by se mělo hrát odlišně. Někdo bude těžce ozbrojen, jiný zase vsadí na rychlost apod.
Kane's Wrath vůbec nevypadá jako marný přídavek, ba právě naopak. S velkou pravděpodobností půjde o rozšíření zásadního dosahu, které by neměl minout žádný fanoušek původní hry. Stále však zůstává otázkou, nakolik tvůrci zamýšlejí splnit velkolepé sliby. Úplně bezvýhradně jim totiž nevěříme.