Chaser - dojmy z multiplayeru

  • 179
Předevčírem jsme přinesli dojmy ze hry jednoho hráče Slovenské 3D akce Chaser, dnes se naopak zaměřujeme na hru více hráčů, její styl a představujeme herní módy. O výsledných kvalitách ostatně již brzy v recenzi!

Chaser První dojmy ze hry jednoho hráče jsme vám přinesli předevčírem, nicméně minulý týden v pátek vyšla demoverze zaměřená na hru více hráčů. Podívejme se tedy, co můžeme od plné hry v tomto ohledu očekávat; recenzi vám přineseme během několika dnů následujících. Demoverze nabízí dva režimy – klasický deathmatch, kdy coby osamocený bojovník hráč likviduje všechny ostatní a posléze shocktroops. V tomto režimu se hráči rozdělí na dva týmy, přičemž každý z týmů má odlišný úkol. Jedni se snaží přežít v časovém limitu, v lepším případě naopak eliminovat všechny z nepřátelského týmu. Druzí přilétají v helikoptéře taktéž s dvojím cílem – buď klasicky vystřílet všechny vojáky z nepřátelského týmu, nebo objevit tajné dokumenty, čapnout je a hezky rychle je donést do helikoptéry.

Multiplayer módy plné verze hry

Deathmatch – Naprostá klasika. Hráč se pohybuje po mapě s úmyslem zabít všechny lidské protihráče – za každého mrtvého získává bod. Vyhrává ten, kdo dosáhne stanovené hranice počtu bodů.

Team Deathmatch – Stejně jako předchozí s tím, že hráči jsou rozdělení do dvou týmů.

Capture the flag – Hráči jsou rozděleni na dva týmy, přičemž každý z týmů vlastní svoji vlajku. Cílem hry je ubránit svoji vlajku a zároveň se zmocnit nepřátelské, kterou hráč posléze odnese ke svojí vlajce, čímž skóruje.

Shocktroops – Asi nejzajímavější mód. Opět se hraje na týmy, přičemž každý tým disponuje vlastním úkolem - například zmocnit se důležitých materiálů. Jisté zpestření představuje získávání (a ztrácení) zkušenostních bodů, od kterých se odvíjí maximální částka peněz, za kterou si hráči nakupují zbraně a výbavu.

Než se podíváme podrobněji na oba módy a dvě nabízené mapy, zaměřme se chvilku na styl hry. Ve hře více hráčů dle předpokladu nelze používat adrenalinový (zpomalovací matrix) mód, avšak i tak si Chaser stále drží svůj strategický nádech. Pokud zrovna hráč nemá brokovnici na blízko, zdaleka se nevyplácí vletět jen tak do Chaser místnosti a teprve potom zjišťovat, kde zrovna stojí ten maník s tím šíleným kanónem. Během prvních pár minut si ujasňujeme pravidla hry, která přímo vyplývají z několika herních situací. Jednak, během bitev se umírá neuvěřitelně rychle, pokud zrovna po vás nestřílí někdo ze základní pistole, už druhý třetí výstřel se rovná smrti. S tím souvisí i použití základní pistole – ta je zde víceméně degradována na úroveň nože, proto se vyplatí rychle si opatřit něco lepšího.

První z nabízených módů, death match, není potřeba nějak důkladně rozebírat, každý jej zná jako své boty. Pro tento režim je přítomná pouze mapa Building Site, jenž vychází z idey zdevastovaného baráku s částečnou implementací venkovního prostředí. Právě mnoho děr, oken a chodbiček s možností průlezu dělá tuhle mapu velmi zajímavou. Síla téhle mapy vyniká až při týmové hře, kdy teritoria obou týmu jsou rozděleny zhruba na půl s několika průchozími cestami. Podívejme se právě na režim schocktroops, pro který nám multiplayer demoverze nabízí ještě mapu Final Strike, jež se odehrává uvnitř podzemního komplexu – ve výsledku mi přijde o něco horší, avšak spousta předem připravených míst ke krytí činí i tuto mapu přitažlivou. Navíc zde přímo každý z týmů plní nějaký úkol.

Chaser Ozvláštnění spočívá ve sbírání zkušeností a peněz, s čímž jsme se nedávno setkali například ve slušné post-apokalyptické akci Devastation. Pokud se hráči podaří přežít misi, případně skolit protivníka, získá určitý obnos zkušeností. Počet zkušeností ovlivňuje nejenom dosaženou hodnost, ale i maximální množství peněz, které může při dané hodnosti získat. Samozřejmě platí i obráceně, že pokud je ve hře hráč zabit, případně "omylem" zlikviduje některého ze svých spoluhráčů, zkušenostní body ztrácí. Za peníze se dle předpokladu nakupují lepší zbraně, jejichž účinek roste rovnoměrně s cenou. V obchodě nalezneme i taktickou výbavu, například brýle pro noční vidění (doufejme, že se v plné verzi dočkáme mapy, která s touto věcičkou počítá), granáty, léčení a vřele doporučuji neprůstřelnou vestu. Výsledný dojem rozhodně není špatný, uvidíme, čeho se dočkáme v plné verzi, na MP zatím však stále preferuji UT 2003 a český Vietcong.