Paradise - Návod - 3.část

Je čas ukončit Annino dlouhé putování. V tomto posledním díle návodu se konečně dostaneme z dolů až před samotného krále Rodona.

Důl

Poté co vylezete z výtahu, vydejte se po pravé cestě až k chýši důlního předáka. Vlezte dovnitř a promluvte si s ním. Až z něj vytáhnete všechny důležité informace, opusťte jeho příbytek a pokračujte dále po cestě. Na další obrazovce seberte ze země tlusté lano a jděte dál až k slonovi. Prohlédněte si ho a běžte se zeptat Billa co dělá slon kilometry pod zemí. Až odejde, převlékněte se zpět do svých šatů a prozkoumejte otevřený šuplík u stolu. Vezměte si dva kovové klíny a francouzský klíč. Zpátky ke slonovi a francouzským klíčem povolte matku držící slona uvázaného. Následujte ho až k výtahu, v jehož horní části jsou malá dvířka. Prolezte jimi na střechu a blíže prozkoumejte výtahové trámy. Do připravených otvorů strčte oba klíny a popojeďte výtahem nahoru. Přivažte jeden konec lana k objevivšímu se poklopu, druhý k slonovi a popožeňte ho. Po skončení krátké animace vlezte do úzkého průlezu. Zatáhněte za páku a sjeďte až do nejnižších pater.
Paradise Vydejte s jedinou možnou cestou dokud nenarazíte na šílenou důlní prospektorku Dadu. Rozhovor neprobíhá příliš dobře a po jeho skončení je Ann omráčena a svržena do propasti a po pádu zůstává omráčená na zemi. Začne poslední noc leoparda, tak si jí pořádně užijte. Až se dostatečně vyřádíte, escapem jí ukončete a vychutnejte si roztomilou animaci. Jakmile se Ann probere přejděte do druhé obrazovky a seberte ze země rozbitou lampu a všimněte si rozbušky. Přibližte si místo kde je provaz od klece připoután k zemi kovovým zámkem. Na kožený úchyt vylijte petrolej z rozbité lampy a zapalte ho. Klec se odporoučí k zemi. Vlezte do ní a vystoupejte do prvního patra, kde lze v krabici najít kousek zápalné šňůry a v pytli hromadu zelených drahokamů. Vyjeďte o patro výš a použijte zbíječku na stěnu s drahokamy. Na stropě místnosti visí netopýr, házejte po něm drahokamy tak dlouho, dokud si nesedne na dřevěnou přepážku, z které ho okamžitě srazí leopard. Slezte až dolů, z rozbité bedýnky vezměte váleček dynamitu a strčte ho do díry, kterou Ann vyrobila zbíječkou. Přivažte k dynamitu zápalnou šňůru a její druhý konec k rozbušce. Nyní stačit jen zmáčknout páku a cesta ven je volná! Ještě si promluvte s Billem a požádejte ho aby Vás i se slonem vytáhl nahoru. Venku na Vás čeká opravdu nepříjemné překvapení – všichni dělníci byli zmasakrováni královou armádou. Zjistěte si všechny informace od jednoho z posledních přeživších – konečně se dozvíte své opravdové jméno – a jděte na prostranství, kudy jste původně do důlního městečka přišli.

Loď Black Vault

Jak už to tak v této hře bývá, i na začátku poslední kapitole se nalézá Ann v pořádném průšvihu. Visí zavěšení v kleci nad vodní hladinou, navíc bedlivě hlídána ozbrojeným strážcem. Zkuste ho přemluvit aby Vás pustil – samozřejmě to nepůjde. Rozhoupejte tedy pořádně klec abyste mohli ze stromu vpravo urvat kus větve. Rozhoupejte klec ještě víc a větví shoďte včelí úl strážci na hlavu. Za to budete odměněni rozhovorem se samotným vůdcem revolucionářů plukovníkem Sirim. Dozvíte se poslední střípky z vlastní minulosti a všechno začne do sebe konečně zapadat. Siri po Vás bude chtít přetěžký úkol – vplížit se do lodi, vypnout strašidelné bubnování a přemluvit Rodona aby zanechal dalších bojů a vzdal se revolucionářům. Slibte mu pomoc, dostanete rádio, abyste mohli podávat informace. Ještě seberte z plukovníkova stolu dokumenty a vyjděte před stan. Paradise Obejděte ho z pravé strany a seberte ostré trny z malého keře. Dále postupujte cestou doprava, u vody seberte rákos a dostaňte se až na místo Vašeho nedávného vězení. Promluvte si jak se strážcem tak s vyhublým vězněm. Proběhněte si zbytek pláže, hlavně obrovského hada odpočívajícího na kotevním řetězu. Zpátky k zajatému náčelníkovi a požádejte ho o pomoc. Až Vás o to požádá prostrčte mu mřížemi rákosy a trny. Prohledejte okolí malého stolečku kam dopadl strážce a seberte malý nůž, kterým přeřízněte provaz držící Wamgangu ve vzduchu. Následujte ho až k lodi a až vyžene obrovského hada, vylezte po řetězu nahoru. Vylézt po trupu lodi není nic těžkého, přesto zde radši napíšu postup: Doprava, nahoru, doprava, nahoru, nahoru, doleva, nahoru, doleva nahoru. Hned jak se vyšplháte na palubu, seberte z malé skříňky kouřový granát a dejte se podle řetězu doleva. Zkuste vlézt do dělové věže – Ann odmítne, je plná agresivních opic. Problém vyřešte kouřovým granátem. Až se vzduch pročistí vlezte si k obsluze děla. Nejdříve zapněte páku vpravo, poté už můžete používat kontrolní panel. Namiřte hlaveň na komín a vystřelte. Vzniklou dírou prolezte do vnitřních prostor.
Tlačítkem na stěně si otevřte dveře a projděte prázdnou chodbou. Ve veliké místnosti s uhlím se postavte ke kontrolnímu panelu. Nejprve přehoďte knoflík v levé horní části do vertikální polohy. Poté zatáhněte dolní pákou doprava a zmáčkněte prostřední červené tlačítko – to přivolá vozíček na uhlí. Poté pohněte levou pákou dolů, stiskněte levé červené tlačítko, levou pákou nahoru a pravé červené tlačítko – vozíček se naplní uhlím. Nakonec ještě dolní pákou doleva a stisknout prostřední červené tlačítko. Jestli jste vše udělali správně, měla by se ve vedlejší místnosti naplnit kovová tlama uhlím. Projděte do malé místnůstky napravo a ze země seberte kanystr s benzínem. Běžte k velké kovové hlavě a blíže jí prozkoumejte. Do otvoru v zádní části kovové sošky nalijte benzín a zapalte pochodeň. Stiskněte nejdříve pravé a potom levé tlačítko na jejích zádech, čímž zapálíte obrovskou pec. Běžte k dalšímu ovládacímu panel a zapněte čerpadlo. Konečně je bezpečné sejít na dolní palubu, takže to hned udělejte.
Jděte až k výtahu kde na Vás čeká Wamganga s žádostí o pomoc. Potřebuje přinést důležitou magickou sošku, důležitou pro jeho lid. Na nic nečekejte a vydejte se do pokladnice Bohužel tam nejste sami takže se nevyhnete rozhovoru s nepříjemným Rudolfem Gretzelburgem. Po vyčerpání všech témat dialogu běžte k telefonu. Na papírku se nachází Rudolfovo telefonní číslo, zavolejte Sirimu, aby tlustého obchodníka odlákal. Jakmile odejde, prozkoumejte obrovskou sochu krále Rodona a nožem vypáčete pečeť z jeho prstenu. Tou si otevřete dveře do samotné pokladnice. Až se oklepete ze zjištění, že všechen majetek Mauretánie tvoří jen hromada bezcenných voodoo panenek, zaměřte se na osvětlený stolek před vámi. Sesbírejte z něj vše co lze – čtyři voodoo panenky a šek. Vaše rabování přeruší naštvaný a ozbrojený Grentzel. Nepárejte se s ním a zapalte poslední zbývající voodoo panenku. Chudák Grentzel skončí v bolestivých křečích, my ale máme konečně možnost doprohlédnout si zbytek místnosti. V ní už ale kromě šamanské masky nic důležitého není. Seberte jí tedy a vraťte se k Wamgangovi. Dejte mu požadovanou sošku. Vyjeďte výtahem nahoru a dejte se do leva až do Anniného dětského pokoje. (Mimochodem na tomto místě jsem měl největší zákys za celou hru. Cesta doleva je špatně označená a dlouho sem netušil, že je možné tam jít. Grrrrr) Seberte z truhly panenku a zapamatujte si zamčené dveře. Vraťte se k výtahu a tentokrát projděte doprava. Na stěně je ventil, kterým dvakrát otočte – vyženete tím agresivní opice. Paradise Jděte se podívat na místo odkud utekly a vstupte do místnosti se zraněným leopardem. Po rozhovoru s Wandongem seberte křídu, ležící u leopardova ocasu. Nakreslete křídou dva obrazce do prostoru kolem leoparda. Metodou pokus omyl rozložte čtyři panenky které máte u sebe do správných pozic (viz obrázek).Nakonec ještě položte před leoparda směnku z banky nalezenou v pokladnici. Wandongo odejde a vyžene hada, který Vám doteď blokoval cestu dále. Hned se tudy vydejte. V lodních kabinách je docela těžké se orientovat, proto nebudu popisovat cestu, ale jen akce, které budete muset splnit. V ložnicích pro námořníky (místnost s mnoha palandami) seberte ve skříni magnetickou kartu. Bohužel hned přiskočí opice a sebere Vám jí. Sledujte jí do místnosti s televizí. Projděte až do jakéhosi televizního studia a použijte masku na kameru. Všechny opice se leknou a utečou, zůstane pouze jediná, mající vaší kartu. O tu však rychle ztratí zájem, když jí předvedete diamanty z dolů. Dostaňte se do kuchyně a z nepořádku na stole seberte otvírák na konzervy. Otevřete konzervu s fazolemi, její obsah vysypejte na pánev a zažehněte pod ní plamen. Vůně přiláká hladové opice a cesta na kapitánský můstek je volná. V místnosti se zamčenými dveřmi na číselný kód otevřete skříň a čtyřčíselné heslo si přečtěte. (Opravdu důkladné zabezpečení, není-liž pravda?) Naťukejte ho do terminálu a identifikujte se magnetickou kartou. Dveře se otevřou…
Uvnitř slezte dírou v zemi po žebříku a vypněte bubnovaní zařízení. Vraťte se do místnosti s mapou (v jejím rohu je dokument, ten ale sbírat nemusíte) a tentokrát prolezte po žebříku dírou ve stropě. U kormidla je poslední obyvatel lodi, pravá ruka krále Rodona Willy Vandenard. Pořádně si s ním promluvte – je to poslední NPC postava ve hře. Po rozhovoru se Willy zastřelí – oberte ho o klíče a revolver a vraťte se až k zamčeným dveřím u Anniného pokoje. Odemkněte je Willyho klíčem a vychutnejte si závěrečnou animaci. Blahopřeji, právě jste dokončili Paradise!


Témata: Hesla, nůž, Socha