Diskuse k článku

Závislost na videohrách? Jen chyba rodičů, říká populární streamer Ninja

Tyler Blevins, jeden z nejslavnějších hráčů na světě, vystupující pod přezdívkou Ninja, se svým vyjádřením na Twitteru pustil na tenký led. Závislost dětí na Fortnite je podle něj chyba jejich rodičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L83u68k40á15š 39M47a20r11e78d82a 6601644897118

Mno nejaky clovek si streamovanim vydela desitky milionu korun mesicne. To mu neberu.

Ale spis me vyvstava otazka, jestli tu neni opomijeny jiny problem - neexistuje zavislost na sledovani streamu?

0/0
5.12.2018 19:44

T77o81m23a80s 84K14r20o47p39a62c71e82k 7189704322924

Jsem celoživotní gamer (od Pongu) a prošel jsem si no-life obdobim ve WoW, kdy určitě šlo o závislost a stálo mě to přítelkyni. Hraju dodnes, ale tak do 7 hod týdně...

U dětí má Ninja bohužel pravdu, rodiče nikdo nenahradí a na nich to celé stojí.

+3/0
4.12.2018 18:28

D16r94a70h79o56m16í77r 71S95t98r18o35u37h21a53l 4985198522884

Má pravdu. Copak rodič nechá dítě běhat po venku jak se mu zachce? Problém je generace rozmazlených dětí, které mají děti. Rodič je tu od toho, aby dítě nasměroval a naučil jej mimo jiné sebekontrole a zodpovědnosti. Kdo přenáší vinu na ostatní, je sám vinný.

+2/0
4.12.2018 9:41

A53n55t24o34n41í17n 46P39o76v43o56l38n48ý 7785846762652

Presne tak. A trikrat bych podtrhl to s generaci rozmazlenych deti, kteri se ted sami stali rodici.

Je to zajimavy jev, kdy vychova ala kamarad (zadne tresty, delej cokoliv co se ti libi,...) vychova rozmazleneho cloveka, jahoz rozmazlenost se az tak neprojevuje, protoze ma jeste vzor disciplinovanych rodicu. Nicmene jeho vlastni deti vychovavane stejnym stylem uz zadny vzor discipliny nemaji a pak tu mame pareni 10 hodin denne.

0/0
12.12.2018 2:07

R93a19d53e71k 13Č50e83r84n95ý 8848193270194

U malých dětí je pochopitelně vliv rodičů a výchovy větší a ovlivnitelnější. Ale dejme tomu od 15 let už toho člověka ovlivňují vlivy okolí. A může mít sebelepší (rozumnou žádné galeje pod pohrůžkami) výchovu, ale bude to už i na něm jak naloží s nástrahami okolního světa. Nejen s hraním her. Chytrý na to už bude dost. Takže život vůbec s těmi nástrahami a neřestmi je vlastně test a zkouška každého člověka jak s tím naloží a jakou má vůli... Tedy i sebelepší rodina a výchova nemusí stačit - je to dost na každém tom jediném člověku...

+1/0
3.12.2018 22:42

M72a73r65t81i78n 47B91e70r38a71n 6209765116381

Souhlasím, ale ten věk bych viděl místo 15 let spíš 10 ...

+2/0
4.12.2018 8:20

P49e69t68r 55P51e44t87r 6143982978273

To ano ale pokud do těch 15ti rodiče zabavovali své ratolesti stylem "tady si hrej nějakou hru a dej pokoj" tak se opravdu nedá čekat, že by to dítě v 15 začalo hrát samo od sebe fotbal nebo chodit na tůry.

Pokud se jim budete věnovat od malička tak ty děti sami zjistí, co je baví a co ne. Ovšem těžko očekávat, že v pubertě budou mít jiné koníčky než PC, když do té doby nic jiného nepoznaly.

0/0
5.12.2018 15:55

T49o14m39á48š 44Š31a36l21í67k 2700821725660

Dopamin, lidi zboznuji dopamin a tak jako nekteri "magori" chodi do posilovny 7x tydne pro svou davku a o tehle fetacich se nepise protoze je to OK. Tak o lidech zavislych na hrach se uz pise casteji nez o narkomanech, nasich starych znamych heroinovych priserach z 90.let. Pricemz jen ta OKay fitness skupina dle ne uplne vedeckych nazoru splnuje tolerancni status, spise se vyzaduje obdivny. Ackoliv v komplexnosti problematiky a dane socialni skupiny se nelisi od zbylych dvou.

Vam proste neprijde divne kdyz vam nekdo nevypravi pribeh o tom jak si dal super cool kafe skoro s orgasmickym vyrazem ve tvari pri vykladu?

20% lidi dle francouzu ma sklon k propadnuti k zavislosti, takze tyhle smutne pribehy v mnoha variacich najdeme u petiny obyvatelstva planety

+1/−3
3.12.2018 20:50

V98i46k83t93o64r 46Š43p94i12č21k43a 6258372384

Dejte jim smysl života a oni se mu plně podřídí .... Fortnite jako smysl života ? Společnost degeneruje rapidním tempem ;)

0/0
3.12.2018 19:16

M67i82c31h67a73l 66P64i38n43d61j32a92k 5493834647437

Protoze kazdy pubertak by uz mel mit smysl zivota...:-)

0/0
3.12.2018 22:43

K67a66r95e12l 56V14a59n92ě49k 2614637316475

Ono zakazovat a omezovat čí brát kabely/zařízení bude mít opačný efekt, taky mi v dětství omezovali/zakazovali či brali kabely od pc a teďka ve 30 naopak u toho sedím skoro nonstop a vychutnávám si to, jo a žiju už pár let ve vlastním bytě protože s nima žít v jednom bytě se to už nedalo ;-D, byli moc otravní a furt vymejšleli jak mi to omezit a sralo mě to, tedka naopak je odpálkuji já a mají smolíka ;-D (a na vyhrůžky psychiatra se jim vysmívám, spíš by to potřebovali oni ;-)). Takže bacha lidi na to aby vaše děti nedopadli jako já ;-D.

+4/−1
3.12.2018 18:16

J92a95n 32P17a92v67e38l45k12a 1181163114692

Je to jednoduchý - "vše s mírou", jenže i u sebe to musím hlídat, to je vždycky, dohraji level a půjdu spát....jen se podívám co je v dalším levlu........tak tenhle už bude poslední......sakra toho bosse rozsekám na kousky a pak už fakt půjdu....sakra za pár hodin vstávám do práce, to jsem, ale debil

+5/0
3.12.2018 15:17

J13a32k70u70b 95B59o39h67o53n76ě28k 8355816629327

Je zajímavé, že já dokážu u hry sedět dost hodin v kuse, ale ještě se mi nikdy nestalo, že bych to přetáhnul nějak hluboko do noci a tělo si vždycky řeklo, že už by to chtělo jít spát.

0/0
3.12.2018 15:45

O37n28d21ř12e42j 90S50e64k98e85r56a 1257366966649

To je celkem logické. Dlouhodobě dáváte najevo, že jsou pro vás videohry marginální záležitostí a že nechápete lidi, kteří se coby fanoušci určitého fantasy světa například rozčilují nad jednáním vydavatele, nebo nad zmršeným pokračováním původně skvělé série.

+1/0
3.12.2018 16:23

J57a89k10u85b 11B37o31h77o64n14ě91k 8785486299137

Jsou pro mě zábava, na které svět nestojí a mám dost velký výběr, abych nemusel dělat aféry z toho, že se někde něco nepovedlo. To ovšem neznamená, že zábava nemůže člověka pohltit.

0/0
3.12.2018 16:34

O81n20d15ř15e18j 83S95e13k68e77r62a 1667716846499

Vždyť jste před chvílí napsal, že vás zábava nepohltila nikdy.

+1/0
3.12.2018 16:57

J43a12k70u87b 28B38o34h94o61n94ě15k 8495556969507

Psal jsem, že dokážu sedět několik hodin v kuse, což je podle mě docela slušné pohlcení, ale nikdy přes noc.

0/0
3.12.2018 22:16

M22a11r45t94i13n 46B19e31n87e80š 3602867404179

Upřímně, jediný realný problém toho, když děti hodně hrají, je ten, že přicházejí o jiné aktivity. Sám si pamatuju, že jsem musel častokrát volit mezi hrami a např. nějakou společenskou akcí, a nikdy jsem si nebyl jistý, zda nedělám chybu, když dávám přednost hrám. Teď je mi 30 a zpětně můžu sebevědomě říct, že jsem volil dobře. Proč? Protože dnes vim, že kdybych nehrál hry, přišel bych o mnohem víc. Až budu mít děti, budu jedině rád, když se také dokážou pro něco tak nadchnout, jako jsem se nadchnul já, a pokud ano, tak je v tom podpořím. Jsem přesvědčen o tom, že spousta lidí, kteří hry nehrají, nikdy takové nadšení nepocítí.

+2/0
3.12.2018 14:58

K47a69r59e92l 25U70r88b17a59n 2114744561249

;-D

0/0
4.12.2018 10:48

J53a19k13u43b 50B15o28h65o61n30ě75k 8815136339807

Je zajímavé, že dokud děti trávily veškerý čas venku a domácí vězení bylo za trest, tak nikdo nemluvil o závislosti na hraní si venku ;-)

+2/0
3.12.2018 14:11

J81i17ř66í 51J93a87h24o35d54a 9566408366602

Moje děti jsou na pokraji závislosti. Je těžké jim říkat, ať jdou vem, když na to ještě nemají věk a já sám hraju několik hodin denně. Jako naschvál se děti vzhlédly ve mně, nikoliv v manželce, která hry nesnáší, ale zase obstojně umí sedět u twitteru, insta, nebo whatsappu. Takže je jasný, že je to naše chyba. Alespoň, že se naučili anglicky, byť jen několik frází. I see you, what the F (bez přízvuku), ready-set-go.

+9/0
3.12.2018 10:31

M15a50r44t30i55n 31R65ů22ž84i47č20k80a 9224511848489

věk mají, ale nemají dospěláka, který by šel s nima :)

+11/0
3.12.2018 10:45

P83e20t22r 46H18o34c52h43m33a62n 2360396835571

A proč s nima nejdete ven vy?

+4/0
3.12.2018 10:48

M85a20r77t66i59n 20R85ů54ž35i80č67k68a 9964691558699

protože je závislej on i žena

spíš, proč si pořizovali děti ;-D

+6/−1
3.12.2018 10:49

J80i45ř38í 85J70a45h27o89d52a 9796978106952

Děti jsou super věc. Nejen prvních 30 sekund.

0/0
3.12.2018 12:42

M91a93r36t37i37n 60R10ů12ž55i90č74k62a 9384841408789

30 sekund dělání nebo 30 sekund denně po probuzení?

- - -

pak nechápu to hraní několik hodin denně, ale je možné, že je máte se ženou na směny :-)

děti nechtějí, protože to nevidí a nejsou naučené ... chudáci

0/0
3.12.2018 12:48

J49i37ř82í 87J62a81h90o10d97a 9866498916872

30s dělání.

já hraju několik hodin denně. takovejch 25-30 hodin týdně to bude. Děti jsou malé, takže můžu hrát až když jdou spát, ale vidí mě při ulehání, protože ještě několikrát za večer jdou pít, na záchod apod. vidí mě, jak hraju a už jsou přilepený k obrazovce a řeší, co se tam děje.

Jelikož mají dost kroužků, můžou na počítač jen některé dny. Syn hraje hokej a fotbal. Dcera hokej a atletiku. Ale neřeší góly, časy, závody a turnaje, ale jak utýct granny z baráku, nebo jak si ráno před školkou pustí nějakýho youtubera, jak hraje hru, který já sám nerozumím. Pokud se na počítač dostanou, musím je odtamtud páčit, hrajou LEGO hry. Častokrát se to neobejde bez slz, což je pro mě důkazem, že jsou závislé. Nemoct jít na počítač je pro ně nejhorším trestem. Ve školce se ptají, co je za den, jestli je trénink, nebo hrací den. Když je trénink slyšlím:"Áááájéééé, já nechci." Když je hrací den, letí domu, jak pominuté.

Trochu to celé zveličuju, ale je to zhruba tak nějak.

Na druhou starnu si nemyslím, že dělám něco špatně, nebo že moje závislé děi dělají něco špatně, protože to je furt "pod kontrolou" takže mě míjejí výčitky typu: proč jses si dělal děti, nebo že s nima nechodím ven, nebo..... Já jim můžu vysvětlit, že když budou sedět celej den u kompu, tak to pro ně neni nic dobrýho a měli by umět kotoul, udělat si snídani, vědět, že Itálie není v Africe, že 21.12 je letní slunovrat a je nejdelší tma, když už chtěj youtube, musí si ho umět pustit a v Lego hrách si umět nastavit joypady sami.Přímo, nebo nepřímo je budu podporovat v tom, co mají rádi a je jedno co to bude, jestli hokej, nebo gaming.

+1/0
4.12.2018 12:24

J24i79ř22í 84J57a43h86o41d40a 9696188546662

Protože nechci. Mně ten stav nevadí. Dětem taky ne.

0/0
3.12.2018 12:41

P35e53t63r 32M41a60c86h 5218133525251

Že jim nevadí ještě neznamená, že jim neškodí.

+2/0
3.12.2018 13:52

J22i42ř20í 13J35a39h49o20d18a 9246418216612

nemyslím si, že jim to škodí.

0/0
4.12.2018 12:26

O77n79d50ř53e47j 18M66a73j42e94r55č47í46k 2747543882143

Nainstalujte si Pokémon GO a běžte ven :-) A manželka může twitovat venku :-)

+4/0
3.12.2018 10:54

M75o20j37m96í71r 25H33l82o15u10š29e97k 1467526938414

Ocenuju uprimnost a sebereflexi. :)

0/0
3.12.2018 12:38

M11i54r60o19s42l73a93v 84H51o79d46n63ý 5656872645941

Celý tenhle problém vzniká jen díky snadné dostupnosti "her" komukoliv. V dobách, kdy hráli jen ti, kdo měli k hraní vztah a dokázali odlišit kvalitní hry od odpadu, v dobách, kdy hry nebyly levnou záležitostí a kdy spousta z nás hrála na pálených discích CD a DVD a věděla co je "crack" a kde a jak ho použít, tyhle problémy neexistovaly. Totéž platí i o socializaci her - je sice fajn pokecat si i s ostatními lidmi, ale skutečná kvalita mnohých her tímto přestane existovat. A nutnost netové registrace a podmínka vytvoření uživatelských účtů u her je takové svinstvo, že to radši nebudu ani komentovat ;-€

Zlaté časy playstation 1 a Windows xp;-(

+2/−1
3.12.2018 10:10

V31á13c47l30a83v 64K15o64c27á69l 4412181470746

ale existovaly... jake je rozdíl mezi tim, když někdo stáhne kradenou kru s crackem anebo si jí koupí. Souhlasim s tim, že dřív lidi byli počítačově gramotnější, protože je k tomu ta situace nutila. Dneska sice každej třináctiletej umí perfektně hrát hry, ale když si má vyměnit procák v compu, tak čumí jako puk. Ale to je jiná věc...

+1/−1
3.12.2018 10:13

M94a52r61t15i45n 29R92ů78ž71i12č26k51a 9554901778699

a mají komp (ten velkej, kterej jsme si stavěli) a nebo jen telefon, tablet nebo ntb, kde nevymění skoro nic :)

0/0
3.12.2018 10:26

M27i26r45o34s75l43a15v 73H57o46d48n95ý 5906722425851

Na notebooku jde měnit cokoli, resp. ve slušném pc servisu vymění cokoli a kdo má jen telefon, ten ještě skutečné HRANÍ nepoznal.

0/0
3.12.2018 10:39

M47a75r84t93i11n 59R52ů44ž11i52č41k44a 9134411198239

servis vymění ... ale to byla reakce na kolegu, že si to nevymění oni

:) co je skutečné HRANÍ ... závislost vznikne i na hře na telefonu ... ten děda nedávno s 15 )?) telefony na lovu :D

0/0
3.12.2018 10:44

M86i57r52o24s71l22a98v 61H47o87d56n97ý 5806962865981

Jasně, závislost může vzniknout na čemkoliv...no já osobně si pod pojmem "hraní" představím pojmy jako Metal Gear Solid, Resident Evil, Silent Hill, Abey Oddysee, Abes Exoddus, Tekken, Demolition racer, Ridge racer, Medal of Honor, Dave Mirra Freestyle BMX, Mat Hoffman pro BMX, Tony Hawks pro skater a tak dále..tohle žádný mobil, tablet ani notebook nikomu nedá :-/

+2/0
3.12.2018 10:51

M69a40r14t79i16n 82R67ů66ž73i10č32k33a 9114691698259

aha, to ne ... tak ani jednu hru jsem nehrál ... něco z tohoto typu her zkusil a odvrhnul

Diablo :) ... já spíš strategie AoE, C&C (to vydrželo do teď)

pár multiplayer her oddychovek, ale to je za chvilku stejné ... přes zimu WoT (njn ... za chvilku to zase upgraduju a podívám se co je nového)

není čas se tomu věnovat, takže teď spíš po večerech, jako relaxace, když děti spí a v televizi zase nic není ... hodinku dvě .... a nebo když večer jedou velká zpracování přes pracovní notebook, tak domácí stolní s hrou zažene nudu :)

no a nebo sudoku bez papíru :)

0/0
3.12.2018 11:15

P37e34t18r 43M29a27c23h 5348763325561

I na mobilu jsou dobré hry, jak nativní, tak porty nebo přes emulátory.

0/0
3.12.2018 13:55

R23a12d53i63m 14D64r42b74o72h37l38a16v 5131896843497

Kdo má dneska ještě doma desktop? Hraje se na noteboocích, tabletech a telefonech. Tam procák těžko vyměníte.

0/−4
3.12.2018 10:27

V71á88c74l59a76v 28K41o70c55á87l 4532781510266

spousta lidí. Včetně mě...

+7/0
3.12.2018 10:28

R78a13d83i36m 54D63r29b46o28h68l68a93v 5951876973277

Tak to já taky. Ale kolik to je "spousta" lidí? 10 % domácností? Víc to rozhodně nebude, spíš i míň. Kolik % domácností má doma tablet, smartphone nebo notebook? 95 %? 97? (Navíc na výměnu procáku se váže problém s licencí na OS, takže to opravdu není činnost pro BFU. Ale to je vlastně cílem - nebýt BFU. :-))

Bohužel firmy k tomu lidi tlačí, u aut už si nevyměníte žárovku, u mobilů vinou Applu nevyměníte baterku, a lidi už jsou jen konzumenti a roboti na placení, všechno je na předplatné (koupíte Xbox, za tisícovku hru, ale bez přepdlatného si nezahrajete) a nedej bože, aby byl někdo myslící a kreativní a sám si chtěl doma něco udělat, vylepšit, vyměnit.

Takže s vámi souhlasím, je na nás vést děti k tomu, aby nebyli jen tupými konzumenty.

0/0
3.12.2018 10:59

V14á52c44l76a51v 44K11o71c78á94l 4702811180256

Tak já to vidim u spousty lidí. Teď zrovna jsem stavěl PC pro synovce a taky desktop - má spoustu výhod. Výměna CPZ by neměla mít na licenci vliv. Problém je většinou jen deska.

Každopádně to byl jenom příklad - jde o spoustu věcí, který my jsme považovali za samozřejmost a oni dneska ani nevědi o čem mluvim. Protože se považujou za zběhlý v práci v PC, když si uměl otevřít prohlížet, youtube, napsat slohovku ve Wordu a zapnout hru...

0/0
3.12.2018 11:15

P21e63t32r 56P57e35t32r 6763452308303

Tak zase nepřehánějte :) Oni se považují za zběhlé, když umí vytvořit účet na facebooku. Zformátovat text ve Wordu je pro ně už alchymie a hru si umí zapnout, ovšem na cracknutí pořád volají strejdu nebo o pár let staršího sourozence (a těch případů taky znám dost) a to často i v pubertě.

Oni se právě považují za zběhlý v práci na PC ale ve výsledku zjistíte, že ta "práce" jsou tak maximálně sociální sítě nebo malování ve windows :) Dodnes spousta puberťáků (a bohužel i má generace, tzn 20-30 let) problém sečíst pár buněk v excelu, napsat normální e-mail nebo zvládnout aspoň to základní formátování textu aniž by na vše používali mezerník a hromadu entrů..

0/0
5.12.2018 16:02

M35i70r16o90s82l31a52v 72H37o82d10n43ý 5746742445111

byli počítačově gramotnější, to jste vystihl dokonale, v podstatě tohle je přesně to na co jsem narážel R^ a právě ta hráčská gramotnost byl atribut, který "nás" odlišoval od "nich"

0/0
3.12.2018 10:42

J21a57k58u92b 47Š37p13r56i15n71g49e39r 9711942372

Nebyli. Vyměnit CPU, dát správně vrstvu pasty a dobře nasadit chladič zvládl zlomek lidí.

0/0
3.12.2018 13:18

J17i23ř56í 25J73u94ř80i95c72a 2288193801

;-D;-D Tím závěrem jste rozsekal. ;-D Celou dobu jsem měl dojem, že jsme stejná generace hráčů.

0/0
3.12.2018 10:14

M41i21r29o57s80l23a34v 21H29o85d37n81ý 5966672585851

Můj hráčský vývoj probíhal stylem Tetris, videohry s takovýma těma žlutýma zasouvacíma kazetama, PS1, PC, mobil a dnes nic, protože už na to nemám tolik času. Nicméně z nostalgie tento měsíc očekávám Playstation classic s předinstalovanýma hrama, na to se fakt těším:-)

0/0
3.12.2018 10:44

O20n81d23ř11e41j 55M91a30j27e58r69č15í40k 2607853742373

Mno, cosi jako závislost na hrách existovalo dávno před fejsbůkem atp. Jediný rozdíl byl v tom, že to nebylo tolik in, ale přesto se hráči mezi sebou vytahovali, co se komu povedlo a kosili se přes sériový kabel v doomu :-)

0/0
3.12.2018 10:27

Najdete na iDNES.cz