Odstranili ze hry mikrotransakci, protože byla až příliš úspěšná

aktualizováno 
Až nečekaná popularita ryze kosmetické úpravy do střílečky Warframe vedla autory k jejímu odstranění. Přitom by prý na ní mohli slušně vydělávat.

Tzv. free 2 play tituly mají stále mezi „hardcore“ hráči negativní pověst. Každému totiž musí být jasné, že nic na světě není zadarmo a pokud autoři nabízejí své dílo zcela bezplatně, musí si ty peníze na hráčích vzít někde jinde. A jen málokdo to umí udělat férově a srozumitelně.

Jeden z nemnoha takových titulů je online střílečka Warframe. O ní se mezi hráči ani v médiích příliš nemluví, přitom si ji vyzkoušelo již více než 26 milionů lidí na všech hlavních platformách.

Warframe

Warframe vychází z původních konceptů nepříliš úspěšné střílečky Dark Sector.

Pro její autory z Digital Extremes je však důležité především to, že je Warframe dlouhodobě ziskový. To se samozřejmě neobejde bez spousty práce a právě správné vybalancování optimálního platebního modelu je jednou z těch vůbec nejsložitějších věcí.

Na jednu stranu je totiž nezbytné zajistit dostatek financí na provoz 170hlavého studia, na tu druhou přinášet vyvážený zážitek i pro ty, kteří do Warframe nechtějí nijak investovat. Jak napovídá stabilní základna hráčů, tak se to firmě povedlo. Nebylo to však úplně bez přehmatů, jak vzpomínají klíčoví zaměstnanci v novém dokumentu vytvořeném pro youtubový kanál Noclip.

Když totiž Warframe v roce 2013 vyšel, byl to klasický případ tzv. pay 2 win. Tak se hanlivě přezdívá titulům, ve kterých si lze dokupovat herní výhody za skutečné peníze. Nevítězí tedy ten lepší, ale ten, kdo do hry nasypal více prostředků.

Warframe

Ekonomika Warframe je docela férová i vůči „neplatičům.“

Metodou pokus/omyl se tak Digital Extremes přesunuli k současnému modelu, kdy hráči skutečné peníze hráči utrácejí především za kosmetická vylepšení. Jenže ani to není zcela bez rizika.

Když autoři například přidali do hry na první pohled neškodnou možnost vygenerovat si za hrst peněz náhodnou barvu srsti pro zvířecího pomocníka, s úděsem zjistili, že i taková na první pohled hloupost může někoho dohnat k velkému utrácení. Jeden hráč prý během pár hodin vygeneroval pro svého virtuálního mazlíčka více než 200 barevných variant, což ho stálo značný obnos prémiové měny. „Pane bože, my jsme vytvořili výherní automat,“ vzpomíná na své tehdejší zděšení Sheldon Carter, jeden z hlavních návrhářů hry. Vývojáři se proto rozhodli tuto funkci rychle odstranit, přestože pro ně šlo o opravdu snadný zdroj peněz. 

Jak ukazuje loňská aféra Electronic Arts, z dlouhodobého hlediska šlo určitě o správné rozhodnutí. Existuje spousta způsobů jak vydělávat peníze, pokud však přijdete o důvěru zákazníků, nepomůže vám, ani kdybyste udělali tu nejlepší hru na světě.

Autor:

Nejčtenější

Co se děje s herním gigantem Electronic Arts? Nemá hry a na E3 pohořel

EA Play 2017

Nepopulární společnost Electronic Arts na letošní E3 úplně propadla. Než takový debakl, to už by udělala lépe, kdyby se...

Hodina s Cyberpunkem 2077: působí výpravněji a propracovaněji než Zaklínač 3

Xbox - E3 2019

Stejně jako loni, také letos CD Projekt Red za přísných bezpečnostních opatření ukazoval za zavřenými dveřmi pro...

Naprostá akční extáze, Doom Eternal je ještě dravější. Dojmy z hraní

Doom Eternal

Střílečka Doom Eternal působí jako po všech stránkách lepší a hlubší verze špičkového restartu z roku 2016. Ochutnávka...

Kultovní strategie Age of Empires 2 se dočká remasteru. Už druhého

Age of Empires II: Definitive Edition

Jedna z nejlepších strategií se ještě letos vrátí v notně restaurované podobě. Kromě vylepšené grafiky přinese i novou...

Pět největších zklamání na herním svátku E3

Commander Keen - mobilní hra

Ty nejlepší věci z herního svátku už jsme rozebrali, nyní přišel čas podívat se na celou akci z druhé strany. Tentokrát...

Další z rubriky

Absurdita digitální distribuce. Příběhový Minecraft se prodává za 30 tisíc

Minecraft: Story Mode

Vydavatelé seriálové hry Minecraft: Story Mode museli na platformě Xbox 360 dočasně zvednout cenu na 100 dolarů za...

Neměli jste čas sledovat E3? Tady je 50 nejlepších chystaných her na PC

Wolfenstein: Youngblood

Pokud nechcete pročítat desítky samostatných článků, ale přesto byste rádi zůstali v obraze a věděli, co se na herní...

Celosvětový hit Fortnite byl v rané fázi vývoje málem zrušen

Fortnite Dance

Stačilo málo a nejpopulárnější hra dneška by nikdy ani nevznikla. Tehdejší produkční ředitel Epic Games Rod Fergusson...

Školní jídelny jsou zaostalé: Děti nedostávají dost jídla a živin, říká studie
Školní jídelny jsou zaostalé: Děti nedostávají dost jídla a živin, říká studie

Státní zdravotní ústav (SZÚ) informoval o tom, že stravování ve školách je zastaralé a skladba jídelníčku neodpovídá současnému způsobu života. Ze studií vyplývá, že ve školních jídelnách děti nedostávají stravu, která by odpovídala doporučení výživových hodnot a liší se i gramáž porcí. Proč tomu tak je?

Najdete na iDNES.cz