Ultima 1 - remake první Ultimy

  • 39
Předělávka originální Ultimy I nebude jen tak ledajakou předělávkou - kromě toho, že se hodně drží původního příběhu a atmosféru jen mírně upravuje do více RPG podoby, chystá se také své hráče ohromit skvělou grafikou a hlavně … zdá se, že to bude freeware!
Ultima 1: A Legend Is Reborn

Jak už jsem někde psala, žijeme v době remaků - a to nejen v počítačových hrách, ale i v hudbě, filmové produkci atd. Objektem dalšího remaku mezi PC hrami se stala legendární série Ultima, přesněji řečeno její první díl a odvážlivci, kteří se tohoto úkolu podujali, jsou členové týmu Peroxide.

Příběh nebyl ponechán zcela beze změn, autoři se snažili hlavně umírnit akční část a přidat RPG elementů, takže k jistým posunům muselo dojít i v příběhu. Zvětšil se počet subquestů, které budete dostávat povětšinou od NPC postav potulujících se po ulicích, po hospodách i po divoké krajině světa Ultimy. Kromě toho byla vyhozena ta část originálního příběhu, kde jste se museli vydat do kosmu, a byla nahrazena poněkud stylovějším pokračováním, které by na klasickém fantasy podkladu tak nebilo do očí. Zbytek příběhové linie by měl zůstat stejný, včetně například finálního souboje, takže ti z vás, kdo první Ultimu hráli a dohráli, si budou moci ledasjaké momenty zopakovat. Nové subquesty budou hráče především nutit k tomu, aby co nejvíc zkoumal okolní svět a cestoval po jednotlivých kontinentech. Ultima 1: A Legend Is RebornVyjádřeno v číslech by nová Ultima měla vypadat asi takhle: volba ze 4 tříd a 4 ras, 50 typů NPC a monster, 32 dungeonů, 32 měst, 4 hrady a 4 pevnosti.

I přesto, že akční náplň byla hodně seškrtána, díky tomu, že originální předloha byla na akci a souboje vůbec silně orientována, dočkáme se i v remaku velkého množství soubojů. Autorský tým zatím ještě pořád hledá ten správný systém, který by z bojů učinil jednak zábavnou záležitost a jednak i něco, co by se co nejvíc blížilo RPG standardům. Jejich představa je zatím taková, že výsledek souboje by měl ze všeho nejvíc záležet na statistikách bojujících postav, ale o podrobnostech ještě nebylo rozhodnuto. Vlastně ani zvolená perspektiva z vlastního pohledu není definitivní, stále se uvažuje o možnosti, že by celá hra byla viděna z pohledu třetí osoby.

O čem se autoři rozhodli snad už definitivně, je například záměr víc zvýraznit rozdíl mezi postavou kouzelníka a bojovníka - zatímco bojovník bude mít přístup pouze k omezenému množství magických svitků a nápojů, kouzelník bude mít k dispozici celou magickou knihu, do níž možná přibudou i některá nová kouzla (v originále měly obě postavy stejná kouzla). Ultima 1: A Legend Is RebornKonverzace bude probíhat klasickým způsobem, kdy hráč má na výběr odpovědět vždy několika způsoby nebo zeptat se na různé otázky. Aby se to trochu zkomplikovalo, nebude možné jen tak pohodlně klikat na jednu volbu za druhou, protože v závislosti na tom, co odpovíte, se bude hra vyvíjet dál. Na inventáři nebude nic zvláštního, tady se autoři drží klasických přístupů a navíc přidali ještě jakési dva opasky pro rychlý přístup ke svitkům a nápojům (prý inspirace Ascensionem a Diablem). Rovněž tak i vývoj postavy a její statistiky odpovídají zaběhlým postupům - síla, výdrž, magie atd. budou číselně vyjádřeny a při každém postupu na vyšší úroveň dostanete pár bodíků, které mezi ně můžete rozdistribuovat. Stejně tak je jisté, že grafické kvality remaku budou po všech stránkách odpovídat nárokům dnešní doby - 3D efekty všeho druhu, animace, videa … všechno pěkně na svém místě.

Otec původní Ultimy Richard Garriot nejenže autorům nedělal žádné potíže ohledně copyrightu, ale dokonce souhlasil s tím, že Ultima 1: A Legend Is Reborn může být freewarovou hrou. Máte-li zájem projít se malým kouskem světa staronové Ultimy, můžete si stáhnout poměrně nevelké techdemo (3,9 MB), která dali autoři před nějakou dobu veřejnosti k dispozici na tomto místě.