Trackmania Nations

  • 65
Šílené závody jsou zpět, tentokrát ovšem v mezinárodním měřítku. Nepůjde o závody jednotlivců, ale celých národů. A to ještě ke všemu zcela zdarma. Zapojíte se také?

Sword of the Stars Davy nadšených fanoušků na ochozech řvou na své oblíbené závodníky, kola vozů se zahřívají, manageři shánějí nové dresy a drahé polovičky zase potravu. Kvalifikace na Electronic Sports World Cup (dále jen ESWC) je v plném proudu. Milióny hráčů se snaží být nejlepšími, ale do velkého finále se dostanou jen nejlepší z nejlepších z jednotlivých států. Světový pohár v elektronických sportech se koná jako každý rok v městě nad Seinou, a kromě již zaběhnutých her se zde hráči setkají s novinkou na poli závodních her. Tou novinkou je již několikrát propíraná hra Trackmania, přesněji speciální verze vydaná právě ku příležitosti ESWC, s přídomkem Nations. Na ESWC nebudou chybět ani jiné hry – Counter-Strike (ten je rozdělen na mužskou a ženskou část), Quake IV, Warcraft III, Gran Turismo 4, Pro Evolution Soccer 5, ale ani jedna z nich není zdarma.

Nadeo pro vytvoření TM:N použilo starý dobrý engine známý z TM: Sunrise.

Sword of the Stars To ovšem neplatí v případě Trackmania Nations (dále TM:N). Tato hra byla společností Nadeo, ve spolupráci s pořadatelskou společností Games-Services, Deep Silver a nVidia vydána zcela zadarmo a stáhnou si jí může každý (pokud nemáte nepřekonatelný odpor k ochraně StarForce, která je nedílnou součástí instalace, bohužel). Nadeo pro vytvoření TM:N použilo starý dobrý engine známý z TM: Sunrise, takže o grafické stránce se nemá cenu příliš rozepisovat, její podrobnější popis nalezete přímo v recenzi na TM:S (85%). Také možnosti jsou skoro stejné, ale pouze pro on-line hru. Pokud si někdo chce zahrát sám, bude ochuzen o mnoho zábavy. Na výběr mu totiž zůstane pouze „obyčejný“ trénink obsahující základních 90 tratí, několik bonusových a pokud je to někomu málo, tak si může vlastní i vytvořit v přiloženém editoru. Hráči toužící po skupinovém hraní mají možnost využít mód HotSeat, který podporuje až 8 hráčů nebo hru po lokální síti. Tím možnosti single playeru a LAN končí (i když i tak je to zábava na mnoho desítek až stovek hodin), a jako samostatná offline hra by TM:N dostala pár procent za snahu.

Jednotlivé státy jsou uvedeny v přehledném žebříčku, který obsahuje 68 států.

Sword of the Stars Autorům ale nešlo o jednoho hráče, nýbrž o celé národy, jak je patrné z názvu. To pravé nefalšované klání totiž probíhá díky bezdrátům, kabelům a dalším spojovacím prvkům, kterými se naši PC miláčci připojují do internetu. Zde zuří ty pravé boje o drahocenné body za nejlepší časy a jednotlivé státy jsou uvedeny v přehledném žebříčku, který obsahuje 68 států. Ten se vám zobrazí ihned po připojení k hlavnímu serveru, a tak hned můžete zkontrolovat jak si stojíme. Česko je aktuálně na 7. místě (obrázek) a naši bratia Slováci jsou až na 23 ;-). Národní hrdost je vidět na každém serveru, a každý „cizák“ umístivší se na dobrém místě je motivací všech zúčastněných. K této soupeřivosti je celá hra uzpůsobena – na začátku si musíte zvolit zemi, za kterou chcete závodit (tu reprezentuje zkratka a vlaječka) a skin vozu v národních barvách. Pokud někomu předdefinované motivy na vozidle nevyhovují, může si svojí formulku upravit podle svého.

Nenechte naší republiku ve štychu a přidejte se!

Sword of the Stars Když jsou počáteční přípravy dokončeny, nezbývá než se připojit k jednomu z několika českých nebo zahraničních serverů. Těch je v provozu několik stovek, a je to opravdu potřeba. Ve večerních hodinách je připojeno více než 8000 hráčů, a to je na jednu hru opravdu hodně. Této kapacitě bohužel nestačí hlavní servery, kde jsou uchovávány výsledky a tak se nezřídka stane, že jsou přetížené a časy se nepočítají. Když se nepokoušíte dostat na finále soutěže ESWC, tak vám to může být jedno, ale i tak se vaše body počítají do poháru národů, a Česko tak přichází o drahocenné body (dnes nám Italové díky výpadku utekli o docela velký kus, ráno byl rozdíl jen 20). Samotné body jsou počítány podle výsledku jednotlivých závodů, doby strávené při hraní a dalších několika proměnných, takže ho lze pochopit jen stěží ;-). Stejně jako TM:S má i Nations stejné neduhy (schází model poškození, arkádová fyzika atd.), ale to jde velice snadno přehlédnou vzhledem k tomu, že je zcela zdarma. Velkou škodou je absence rozdílných prostředí a vozidel, celou dobu se budete pohybovat jen v tom, co můžete také vidět na okolních obrázcích. Svou profesionalitou bych přirovnal TM:N nejspíše ke hře Enemy Territory, která je také postavena na profesionálním engineu a stejně jako TM:N byla (a je) k dispozici zdarma. Pro všechny co do této chvíle váhají mám jen jeden vzkaz: Nenechte naší republiku ve štychu a přidejte se!


Témata: Warcraft