Temné časy zažehnány?

Temné časy zažehnány?
Přestože se v současné době hovoří zejména o tom, že videoherní průmysl jako takový zaznamenal jistý pokles, vypadá to, že jde pouze o chvilkovou záležitost, jelikož podle nejnověji zveřejněných analýz má celý videoherní segment do roku 2011 zdvojnásobit obrat – konkrétně ze současných 32,6 miliard USD na 65,9 miliard USD. Tento odhad provedla společnost ABI Research, přičemž studie brala v potaz jak konzole, tak i PC a handheldy, ovšem na zmíněném nárůstu se mají údajně nejvíce podílet konzole nové generace, respektive jejich online možnosti. Analytik Michael Wolf k tomu říká: „Možnost stahovat ze sítě dema nebo i celé hry společně s online přístupem k dalšímu obsahu včetně videa ve vysokém rozlišení budou v nadcházejících dvou generacích konzolí doslova klíčové.“
Zvýšení toku peněz videoherním průmyslem má podle Wolfa podpořit i reklama ve hrách, za niž by se postupně měly „protočit“ až 3 miliardy USD. Klíčem k růstu obratu mají být ovšem i multimediální schopnosti konzolí, jako kupříkladu přehrávání filmů a hudby. Ve výsledku tak mají být konzole i jakýmsi prostředníkem pro online nakupování her a dalšího obsahu, což má přispět k růstu průmyslu jako celku. Vyhlídky jsou to tedy poměrně růžové, nakolik jsou ovšem správné, se dozvíme až v roce 2011.

Témata: Dům roku, Průmysl