Target for Tonight - pařani sobě

  • 2
Také si myslíte, že se na celém světě nenajde nikdo, kdo by vytvořil hru v profesionální kvalitě a nabídl vám ji ke stažení legálně zdarma? Ale oni takoví lidé jsou a právě pro vás chystají letecký simulátor Target for Tonight. Tráví na něm veškerý svůj volný čas a přitom od vás nebudou chtít ani korunu. Nevěříte?

Target for Tonight Znáte heslo společnosti Interplay? Pravděpodobně ano, ale pro úplnost si jej zde řekněme. Zní "By Gamers For Gamers", což přeloženo do naší mateřštiny znamená něco jako "Pařani sobě". Motto to je nádherné a hezky se pamatuje, jenom je škoda, že není až tak docela pravdivé. S nejvyšší pravděpodobností totiž jsou pracovníci této společnosti hlavně profesionálními tvůrci her, ne jejich profesionálními hráči. Mnohem lépe by tedy pasovalo na skupinku lidí, kteří se pod křídly sdružení Sapphire Sun Interactive rozhodli vytvořit letecký simulátor Target for Tonight, jenž by nás zavedl v čase zpět do období 2. světové války, konkrétně do chvíle, kdy bombardéry RAF shazovaly své nálože na cíle v Německu.

Ptáte se, proč by se k nim heslo Activisionu hodilo lépe? Protože se jedná opravdu o hráče, kteří tráví nad tímto projektem každou svou volnou chvilku, aniž by za to čekali jakékoliv finanční ocenění. Jakmile bude hra hotova, nabídnou ji ke stažení zdarma všem, kdo o ni projeví zájem. Na její tvorbě se přitom můžete podílet i vy sami, a to buď přímo aktivní tvorbou, nebo hlasováním v různých anketách na domovské stránce hry. Tyto ankety jsou přitom jednou ze stěžejních částí projektu, protože tvůrci chtějí, aby hra Target for Tonight co Target for Tonight nejvíce odpovídala představám samotných hráčů. Můžete tedy rozhodovat o míře násilí, o tom, jak má být koncipován multiplayer, jaké mají být hardwarové nároky a podobně.

Někdo by mohl z výše uvedených řádek získat pocit, že takovýto projekt nemůže "profesionálním" výtvorům sahat ani po kotníky, ale pokud si pozorně prohlédnete okolní modely, zjistíte, že pravda také může být úplně jiná. Ono totiž to, že jsou tvůrci amatéři, ještě nemusí znamenat, že své práci nerozumějí. Valnou většinou se jedná o opravdové znalce problematiky jak 2. světové války, tak letectví samotného. O vizuální stránku hry se navíc starají lidé, kteří se grafikou živí, takže ani v tomto ohledu se není čeho bát. Skoro by se mohlo zdát, že Target for Tonight má mnohem větší šance na to být jedním z nepřesnějších leteckých simulátorů, než je tomu u konkurenčních titulů.

A zajímalo by vás, jak jsou práce na této hře již daleko? Samotné jádro simulátoru (tedy matematicko-fyzikální model) je již z větší části hotovo a prochází složitým procesem optimalizace. Většina současného úsilí je namířena na tvorbu enginu, Target for Tonight neboť tvůrci Target for Tonight odmítli použít jiný, než svůj vlastní. Zvuky by měly být nasamplovány podle skutečných předloh a co se týče hudby, ta by se měla dynamicky měnit v závislosti na okolním dění. Chybět by neměl pochopitelně ani multiplayer. Jak se alespoň zatím zdá (situace se může pochopitelně změnit v závislosti na přání hráčů), měl by podporovat připojení až 32 hráčů. Samozřejmě, že ani multiplayer nebude nijak zpoplatněn a hra samotná bude obsahovat software potřebný pro správu serveru.

Může se to všechno zdát jako sen, ale věřte, je tomu opravdu tak. Opravdu se našla skupinka šílenců, kteří pro vás takovouto hru připravují, a přitom za ni od vás nebudou chtít ani korunu. Kvalitou přitom jejich výtvor nebude za profesionálními produkty nikterak zaostávat. Zaujalo vás to? Nás pochopitelně také. Proto jakmile zjistíme více podrobností, okamžitě se o ně s vámi podělíme.

PS: Opravdu si jsme vědomi toho, že dnes není Apríl. Všechny výše uvedené informace jsou pravdivé. :o)


Témata: simulátor, software