Od počátku crowdfundingové kampaně na vesmírný simulátor Star Citizen, už uběhlo přes deset let. Původně slibovaný nástupce Wing Commandera se postupem času přetransformoval na zcela megalomanský projekt, který slibuje obrátit herní průmysl naruby. Pokud tedy někdy skutečně vyjde.
Nejnovější update ovšem naznačuje, že by k tomu nakonec přeci jen mohlo dojít. Co se týče množství nového obsahu, je totiž tím největším v dosavadní historii. Hráči díky němu konečně dostávají možnost výrazněji ovlivňovat sdílený vesmír, když například mohou sbírat trosky po lodích jiných hráčů a využívat je k vlastnímu obohacení. Na tuto mechaniku je navázána spousta dalších, ať už jde o nové povolání sběrače, nebo upravený model převážení zboží v nákladovém prostoru.
Jak už to tak u Star Citizen bývá, je tu jedno veliké „ale“ a tím je technický stav hry. Servery nevydržely úvodní nápor hráčů toužících si novinky vyzkoušet, a tak se do hry během uplynulého víkendu dostalo jen pár největších šťastlivců.
Spousta lidí je samozřejmě vzteky bez sebe, ale celkově je reakce komunity veskrze pozitivní. Lidé si uvědomují, že Star Citizen je nesmírně komplexní software a oceňují, že vývojáři k nápravě přistoupili čelem. Otázkou je, jestli ony podpůrné reakce nejsou jen jistou formou Stockholmského syndromu a hráči, kteří už do hry investovali desítky tisíc korun, mají prostě jen radost, že se na ní ještě vůbec dělá.