Ilustrační fotografie

Ilustrační fotografie | foto: Yannis Behrakis, Reuters

Šokovalo ho město plné bezdomovců. Vypořádá se s tím neobvyklou hrou

  • 1
Hlavní je bezdomovectví nezlehčovat, konstatuje autor hry So Hungry. V titulu je cílem přežít, a hráč tak závisí jen na štědrosti ostatních. Někteří lidé hlavní postavě věnují peníze, jiní ji ignorují nebo se ji pokoušejí i okrást.

Hra vzniká pod rukama amerického nezávislého vývojáře Byrona Atkinsona-Jonese. Toho ke vzniku inspirovala návštěva San Franciska, kde prý spatřil neobvyklé množství bezdomovců. Situace ho šokovala a tato hra má být způsob, jak se s tím vypořádat. Je to tedy jeho obdoba uměleckého komentáře.

Neobvyklé hry

Díky komunitnímu financování vzniká například simulátor hřbitova Boon Hill. Titul je založený na prozkoumávání hřbitova a čtení náhrobních nápisů. Prostřednictvím nich chce vyprávět příběhy o lásce, životě ale i utrpení (číst více).

"Hra začala jako jednoduchá arénová střílečka. Jako ten typ hry, ke které se zpravidla vracím, když pracuji na malých titulech. Během týdne a bez jakéhokoliv plánování se však hra zhmotnila do něčeho úplně jiného. Než jsem si to uvědomil, stal se hlavní postavou bezdomovec Dave. A ústředním principem bylo žebrání o peníze," napsal Atkinson-Jones o hře.

Samotného ho vznik hry překvapil, nijak ho neplánoval a změna tématiky prý byla dílem jeho podvědomí.

"Sám jsem nejprve reagoval otázkou, jestli by taková hra vůbec měla existovat. Bezdomovectví je závažné téma. A vzhledem k tomu, že hry jsou 'zábava', riskuji, že to zlehčím, nebo z toho udělám něco veselého," vysvětluje vývojář svůj postoj.

V titulu So Hungry se z hráče stanec bezdomovec, který musí žebrat o peníze na jídlo.

Na hře se však rozhodl i nadále pracovat a titul již získává konkrétní obrysy. Hlavním principem je žebrání o peníze, které jsou nutné pro obstarání jídla. Pokud ústřední postava nejí, zemře.

Ve hře lze objevit tři typy dalších postav. Jsou to obyvatelé města, kteří v dobré náladě mohou Davovi věnovat peníze. Jindy se mu však vyhýbají obloukem.

Po herní ploše se též pohybují neurvalci. Ti se nestydí vyžebrané peníze zvednout dříve, než bezdomovec. Hráč tak musí být rychlejší. A třetím typem postav je policie, která hráči udělí pokutu, kdykoliv vrazí do některého z měšťanů.

Hra vzniká pro operační systémy Windows, Mac a iOS. Její datum vydání však autor zatím neoznámil.


Témata: hřbitov, simulátor