Věří v to hlavní návrhář konzole Mark Cerny. Své přesvědčení zakládá na architektuře nové konzole, která se blíží standardnímu PC. To prý zařízení učiní přístupnější pro vývojáře.
"Nemohu nabídnout konkrétní číslo, ale úvodní sestava pro PlayStation 4 bude silnější než pro jakoukoliv předchozí verzi konzole," řekl Cerny v rozhovoru pro server Gamasutra.
Vývojové postupy totiž budou podobné PC, a přechod na novou konzoli by tak pro žádnou herní společnost neměl představovat problém. Sony se ostatně tentokrát chce více otevřít nezávislé scéně.
Převádění PC her na konzole by tak údajně mělo zabrat jen týdny. Dříve se čas pohyboval spíše v řádu měsíců.
"Nejdůležitější pro nás bylo, aby hardware nepředstavoval rébus, který programátoři pro vývoj kvalitních titulů musí vyřešit," vysvětluje Cerny.
Ostatně i Cerny pro PlayStation 4 vyvíjí novou hru. Jmenuje Knack a měla by to být netradiční variace na plošinovku.