Pillars of Eternity 2 všichni pochválili, ale nikdo nekupoval

  • 12
K čemu jsou vývojářům skvělé recenze a pochvaly od hardcore hráčů, když se jim vývoj povedeného RPG finančně nevyplatil?

První díl Pillars of Eternity nabídl v roce 2015 vše, po čem fanoušci komplikovaných her na hrdiny toužili. Jeho propracovaný svět, košatý příběh a komplexní soubojový model si v ničem nezadal s legendou žánru Baldur’s Gate, kterou se hodně inspiroval. Druhý díl pak nabídl od toho všeho ještě více. 

Hra je to fajn, ale kde vzít v dnešní době čas na stohodinové RPG?

Jasný úspěch? Ale kdepak. Vypadá, že hráči už jsou tohoto specifického žánru přejedeni, a tak navzdory pozitivním recenzím (například u nás 92 %) hru v dostatečném množství nekupovali. Pro Obsidian tak šlo o finanční neúspěch, přiznal zakladatel studia Josh Sawyer v odpovědi fanouškovi, který se ptal, zda už se chystá třetí díl.

Toho se tedy jen tak nedočkáme, a jestli někdy, bude to nejspíše v úplně jiné formě, než jakou předvedly první dva díly. Fanoušci legendárního studia se však o jeho budoucnost obávat nemusí. Jejich novinka Outer Worlds (naše recenze) si totiž oproti „pilířům“ vede nečekaně dobře a ukazuje, že dobrou hru lze udělat i daleko přístupnější.