Night Watch - odvěký souboj Dobra a Zla

  • 27
Odvěký souboj Dobra a Zla je v této hře ústředním motivem. Příběh jako takový je ale převzat od ruského spisovatele. Povede se tento převod? Čtěte v tomto článku.
Night Watch

Už kdysi dávno se rozhořel konflikt mezi rytíři Zla a Dobra. Upřímně řečeno, tenhle odvěký konflikt tvoří hlavní či vedlejší zápletku nepřeberného množství knih, filmů i her. Hra s názvem Night Watch není žádnou výjimkou, dokonce se dá říci, že tenhle boj je v podstatě ústředním a jediným motivem. Všechno to vychází z novely ruského spisovatele Sergey Lukyanenko. Jeho dílo bylo později v Rusku i zfilmováno (do našich kin se tento film teprve chystá). Tento film se stal naprostým trhákem a uchvátil naprostou většinu diváků. Není tedy divu, že ruská společnost Nival Interactive se toho chytla a rozhodla se udělat hru, ve které spojuje zřejmě dva nepopulárnější žánry: akci a RPG.

Všechno to vychází z novely ruského spisovatele Sergey Lukyanenko. Jeho dílo bylo později v Rusku i zfilmováno, a od té doby se jedná o hitovku.

Night Watch

Svět byl vždycky rozdělen na dvě strany – černou a bílou, den a noc, Světlo a Temnota. Od pradávných dob však existuje smlouva, která stráží rovnováhu mezi Světlem a Temnotou. Ale, měl by tu být také někdo, kdo by strážil tuto smlouvu. Existují lidé, kteří žijí mezi námi. Vypadají sice normálně, ale jsou jiní. Sami sebe nazývají „Others.“ Jsou to lidé, kteří dokáží vstoupit do světa „stínů“, do další úrovně reality, která je nabita magickou energií, kterou ono dokáží využívat ve svůj prospěch a s jejíž pomocí praktikují magii. Od počátku věků si tito strážci volí stranu, které budou sloužit a za kterou budou bojovat. Ti kteří slouží Temnotě se spolčují v Denní Hlídce (Day Watch), a ti co ochraňují Světlo pracují ve skupině s názvem Noční Hlídka (Night Watch). Jejich boj probíhá po věky a věky a bude pokračovat do té doby, než bude porušena rovnováha a jedna ze stran nezvítězí, navždy.

Tento svět si získal příznivce také díky perfektní kombinaci nadpřirozena a každodenní běžné reality se správnou dávkou „Východní Evopy“ (každý musí přiznat, že když něco natočí v Hollywoodu, tak to je naprosto nezaměnitelné).

Night Watch

Hráč ale nebude bojovat jen tak, jen proto, že se to od něj, jako od strážce, očekává. Ve hře bude přítomen i nějaký ten příběh, který si na hráče chystá řadu překvapení a dějových zvratů.

Jelikož jde o RPG, tak hráč bude mít samozřejmě možnost rozvíjet svojí postavu. Tento rozvoj půjde cestou magie, protože to je proti různým démonům asi to nejlepší. K dispozici jsou tři větve: Shapeshifter, Enchanter a Mage (úmyslně ponecháno v původním znění, aby nenastávaly nějaké dohady). V těchto větvích bude možno rozvíjet více než sedmdesát různých dovedností a kouzel.

Autoři hovoří o interaktivním prostředí, se spoustou zničitelných objektů, což přenáší souboje zase na trošku jinou úroveň (hra používá stejný engine, který byl použit v Silent Stormu).

Hry od Nivalu běžně dosahují dobrých výsledků ve Východní Evropě, ale v Severní Americe už to není taková sláva. Tahle hra, přestože by se mohlo zdát, že není nijak moc medializována, by ale měla být dostatečně zajímavá. Nezbývá než si počkat na dokončení a posoudit na vlastní kůži.


Témata: Interaktivní