Ilustrační obrázek z propagačního videa pro konzoli Xbox One od Microsoftu.

Ilustrační obrázek z propagačního videa pro konzoli Xbox One od Microsoftu.

Microsoft o vydávání her pro PC: Ztratili jsme se, ale změní se to

  • 1
Řada titulů od Microsoftu v minulosti vycházela exkluzivně pro konzole. To se však má změnit i navzdory blížícímu se vydání zařízení Xbox One. Tvrdí to Phil Spencer, který je šéfem Microsoft Studios, což je divize zaměřená právě na vývoj her.

"Řekl bych, že je na místě přiznat, že jsme se s podporou her pro Windows trochu ztratili," řekl Spencer podle serveru Shacknews. "Ale jsme zpět," dodává však vzápětí. Microsoft totiž začal razit ideologii jednotného ekosystému, ve kterém je významná řada rozličných zařízení. A s tím se pojí i podpora PC hraní.

"Uvidíte od nás více her pro Windows. V Microsoft Studios pracujeme pravděpodobně na více projektech pro PC než za posledních deset let," tvrdí Spencer. A popírá, že by mělo jít o jednoduché hříčky pro občasné hráče. Tento segment prý společnost pokryla především při startu Windows 8, kdy nabídla okolo třiceti titulů ve Windows Storu.

A zatím se skutečně zdá, že to nejsou jen pouhá slova. Microsoft totiž získal exkluzivitu na jeden z největších titulů příštího roku. Futuristická akce Titanfall tak vyjde pro konzole Xbox i pro PC. Stejně tak si na PC zahrajete i Project Spark, ve kterém půjde vytvářet vlastní hry, a sdílet je mezi počítačem, tabletem Surface i konzolemi Xbox.

Podle Spencera totiž zákazníci očekávají, že jednotlivé produkty nebudou spojené pouze s jedním typem zařízení. "Když přemýšlíte o službách jako Spotify či Netflix, očekáváte, že budou fungovat na všech vašich zařízeních. S hrami to bude podobné. Chci mít Xbox Live účet, který bude funkční na mém telefonu, konzoli i počítači s Windows," objasňuje Spencer.