Každý rok vznikají tisíce nových počítačových her a je samozřejmé, že spoustě z nich se jednoduše nikdy nepodaří uspět. Konkurence je obrovská a být „docela dobrý“ už zkrátka nestačí. Nejde přitom jen o malé projekty nadšených amatérů, kteří se po neúspěchu jednoduše vrátí ke své předchozí práci, ale často i o zavedené značky velikých vydavatelství. Pojďme si zrekapitulovat, které hry a služby už byly letos ukončeny (nebo alespoň brzy skončí).
1 Google Stadia
A začněme tím největším jménem. Google Stadia chtěla obrátit herní průmysl naruby tím, že měla umět umožnit hraní moderních titulů bez specializovaného (a tedy drahého) hardwaru. Nápad dobrý, provedení ucházející, obchodní model příšerný, a tak po třech letech od spuštění služba na konci ledna skončila. Dlužno podotknout, že Google ke rušení přistoupil velmi svědomitě a vrátil svým zákazníkům všechny investované peníze. Každopádně revoluce se odkládá.
2 Apex Legends Mobile
Zatímco Fortnite a Call of Duty na mobilních zařízeních baví miliony hráčů, značce Apex Legends se tam nezadařilo, a tak bude brzy vypnuta. Kde se stala chyba? Těžko říct, hra samotná byla vcelku povedená, docela dobře se i ovládala a vypadala k světu, přesto nedokázala oslovit dostatek hráčů. Oproti tomu „velikému“ bratříčkovi Apex Legends, jak ho známe z PC a herních konzolí, se daří mimořádně.
3 Spellbreak
Multiplayerová akce Spellbreak se sice po vydání rychle dostala až na pět milionů stažení, nakonec to však nestačilo. Odlehčená battle royale, která atmosférou vzdáleně připomínala třeba dobrodružství Harryho Pottera, již brzy vypne servery, nic na tom nezmění ani 85 % kladných recenzí na Steamu.