Představte si ráj na zemi. Lidé žijí již po celé věky v klidu a míru, obchod i vědy prosperují a všichni se mají dobře. Kdyby se jednalo o realitu, asi bychom si nemohli přát nic jiného. Protože ale mluvíme o fantasy světě, asi tušíte, co bude následovat. Ano - zlatý věk a klid zbraní pokaždé přitahuje mocnosti Temnot a nejinak tomu je i zde. Z Pustiny se vyhrnuly zástupy příšer a začalo zabíjení. Během několika málo hodin se města změnila v ruiny a obyvatelstvo... v mrtvé obyvatelstvo. Zdá se, že je lidstvo ztraceno. Zbývá poslední naděje - Starší provedli tajemný rituál, pomocí nějž přivedli na svět vás. Jste však pouhý duch a jako takový nemůžete hordu příšer zastavit. Musíte si tedy nejprve obsarat nějaké tělo. A pokud možno co nejsilnější a nejodolnější. Co takhle dračí tělo? To by mohlo stačit. Draků sice již na světě není moc, ale přesto se Starším podaří jednoho mladého dráčka sehnat a vám se do něj převtělit. Boj může začít...
Zhruba takový je příběh, který uvozuje nejnovější herní počin ruské vývojářské společnosti Primal Software, který nese poněkud tajemný název I of the Dragon. Svým žánrovým zaměřením tento titul spadá do rodiny akčních RPG, ale nečekejte nic ve stylu Diabla. Jak obrázky napovídají, vše je zpracováno kompletně ve 3D a i když se na svět díváte z third-person perspektivy, žádnou podobnost s nejznámějším zástupcem tohoto žánru nenajdete. Ostatně tvůrci I of the Dragon se snaží nabídnout ve svém projektu co nejvíce originálních prvků. Fakt, že hrajete za draka, je jedním z nich (dobrá, není to úplně originální, ale je to méně otřelé než osamělý lidský bojovník). Mnohem podstatnější ale je, že nejste omezeni jen na tuto postavu. Pokud budete chtít, můžete dračí tělo někde ukrýt a převtělit se do libovolného živého tvora, na nějž narazíte - ať již to bude člověk, příšera nebo dokonce strom. Na tomto místě se přímo nabízí paralela se hrou Messiah, která si po právu vysloužila nebývalou pozornost, a to právě částečně díky možnosti převtělování.
Ačkoliv budou mnohé souboje probíhat tělo na tělo, velký důraz je kladen i na magii, která nesmí v žádném fantasy příběhu chybět. Ve hře I of the Dragon budou kouzla rozdělena do tří různých škol - Země, Ohně a Vzduchu. Dohromady budete mít k dispozici více jak sto různých kouzel. Ta se budou co do efektu výrazně lišit, protože můžete narazit jak na jednotlivce, tak i na početnou armádu a pokaždé budete potřebovat mít po ruce vhodné zaklínadlo. Zatímco tedy skřeta-samotáře asi zabijete pouhou magickou střelou, při setkání s větší skupinou přijde na řadu třeba zemětřesení nebo oblíbený trik s nenadále vzniklou sopkou pod nohama nepřátel. Dojde i na ničení celých měst a hradů, takže při svých cestách skrz třicet různých prostředí se rozhodně nebudete nudit.
Za pozornost bude stát i technická stránka hry, alespoň dostupné informace tomu nasvědčují. Plynulé animace vytvořené za pomoci skeletálního systému, střídání dne a noci, automatické nastavování úrovně detailů, rozdílná AI pro různé typy protivníků, to všechno patří mezi klady, jimiž se bude moci I of the Dragon chlubit. Stále to ale není všechno, ještě zbývá pár trumfů v rukávu. Jedním takovým je plná možnost terra-morfingu, tedy změny terénu v průběhu hry a v reálném čase. Místo po bitvě tedy bude vypadat rozhodně jinak než před ní, zvláště když se nebudete rozpakovat použít poněkud silnější magický arzenál.
Hra I of the Dragon ještě není zdaleka ve svém finálním stádiu, ale zatím vypadá velice dobře. Pracovníci společnosti Primal Software v současné době hledají vhodného publishera a nezdá se, že by s tím měli mít větší problémy. Předpokládané datum vydání ještě nebylo oznámeno, ale dá se předpokládat, že bychom se měli hry I of the Dragon dočkat někdy v průběhu příštího roku.