E3 2015 | foto: Honza Srp, Bonusweb.cz

Sony se příští rok nezúčastní největší herní výstavy E3

  • 4
Jedna z nejdůležitějších firem herního průmyslu překvapivě oznámila, že se příští rok E3 nezúčastní a bude se místo toho snažit jiný způsob, jak oslovit herní komunitu.

Každoroční výstava E3, konající se v americkém Los Angeles, je všeobecně vnímána jako ta nejdůležitější událost ve světě počítačových her. Jenže kdo ví, jak dlouho to bude ještě trvat. 

Dobré na tom je, že příští rok budu mít o povinnou pásku méně.

O stále upadajícím významu této události jsem tu filozofoval už loni, oznámená absence jedné z nejdůležitějších firem herního průmyslu pak mé tehdejší myšlenky jen potvrzuje. 

„S tím, jak se herní průmysl vyvíjí, Sony Interactive Entertainement bude hledat inovativní příležitosti jak oslovit komunitu,“ řekl zástupce společnosti pro magazín Game Informer.

K podobnému kroku již před několika lety sáhla společnost Electronic Arts, která pár dnů před E3 pořádá vlastní show, nazvanou EA Play (jak to tam loni vypadalo, se můžete podívat v našem článku). Sony však nic podobného v období E3 nechystá. Jakou formu prezentace tedy nakonec zvolí, na to si budeme muset počkat.

Za to, co ušetří Sony na reklamách a občerstvení by mohla udělat nového Ratcheta & Clanka.

Pro samotnou výstavu E3 je to poměrně zásadní rána, která jen dokládá, že v době internetu jsou podobné olbřímí akce možná přežitkem. Náklady na pronájem prostoru a doprovodný program jsou pro firmy astronomické. Vždyť už jen ten doprovodný večírek pro novináře musel stát skoro tolik, co vývoj nějaké menší hry (jak tak nad tím uvažuji, možná je odstoupení Sony z E3 částečně i moje chyba, tolik krevet ve wasabi těstíčku jsem do sebe vážně cpát nemusel). Přitom všechny podstatné informace šlo ihned po oznámení dohledat na oficiálních stránkách.

Jaká je tedy budoucnost E3? Kdo ví, Nintendo a Microsoft rychle přispěchali s prohlášením, že oni se tedy letos rozhodně zúčastní, stejně jako Bethesda, Ubisoft, Take 2, Capcom a další. Na druhou stranu THQ Nordic už loni uštědřili pořadatelům políček s tím, že raději budou koukat na fotbal (viz náš článek) a společnost Devolver Digital pak vlastní show řídila z parkoviště před výstavními prostory.