Company of Heroes - téměř ""filmová"" strategie

  • 184
Párkrát se už stalo, že strategie porušila pravidlo o „nepěkném vzhledu.“ To všechno ale byly jen výkřiky do tmy v porovnání s RTS Company of Heroes. Více se dozvíte v článku.
Company of Heroes

Ještě než si uděláte nějaký obrázek o tom, co čekat od hry Company of Heroes, je nutné úplně zapomenout na jakoukoliv strategii, kterou jste kdy viděli či hráli. Když se podíváte jen třeba na obrázky, hned vám bude jasné, o čem je řeč. Tahle hry vypadá naprosto úžasně. Podle prvního pohledu by člověk určitě neřekl, že jde o strategii. Vojáci, vozidla, budovy, to všechno navozuje dojem, že půjde spíš o nějakou akci alá Battlefield, ale chyba lávky.

Celá hra bude provázena jakýmsi blíže nespecifikovaným, ale prý propracovaným příběhem (single-palyer kampaň). Vlastně ano, jedna drobná specifikace tu přeci jen je: hráč bude sledovat cestu „Able Company“ ode dne „D,“ přes celou Evropu, až do samotného srdce Německa.

Vojáci, vozidla, budovy, to všechno navozuje dojem, že půjde spíš o nějakou akci alá Battlefield, ale chyba lávky.

Company of Heroes

Co se týká rozsahu, nejedná se tentokrát o žádný zázrak, protože má chybět jakýkoliv management , výstavba základny a podobně. Dokonce to jde až tak daleko, že bude vynechán i vzdušný prostor a hráč tak bude operovat pouze na povrchu Zemském. Pozemní vojska čekejte snad jen ta klasická, protože hra se přidržuje reality (historie), takže žádné experimentální zbraně a podobně.

A čím je vůbec tahle hra tak zvláštní? Když pomineme vizuální stránku, tak tu opravdu ještě jedna věc je. Začíná to tím, že hra používá dva enginy. Tím prvním je Essence Engine, který se stará o vysoce kvalitní cutscény, které hladce vstupují přímo do hry. A druhým je Havok 3.0, který umožňuje, aby každý kousek krajiny, každá cihla, každý oblak prachu, měl svojí vlastní fyziku. Ve výsledku to znamená, že tahle hra nabízí naprosto nejinteraktivnější (bez přehánění) herní prostředí. Líbilo se vám někdy ve válečném filmu, jak tank najel do baráku, probořil se skrz stěnu a vyjel na druhé straně? Žádný problém! Podobných akcí si užijete nepřeberné množství. Každý objekt (budova) je složen z mnoha částí, z nichž každá přijímá poškození individuálně, takže když zboříte kus baráku, tak nikdy se nebude bortit úplně stejně. To dává do hry obrovské taktické možnosti, protože z čehokoliv se může stát úkryt, ale na druhou stranu, všechno se dá zničit. Po každém výbuchu zbude na zemi kráter, který může využít třeba pěchota. Tohle všechno se týká i jednotek, takže není problém hodit granát pod pásy tanku a tím mu znemožnit pohyb. Ale pozor, zbytek bude naprosto v pořádku a pořád bude možné natáčet věž a střílet.

Company of Heroes

Za zmínku jistě stojí i umělá inteligence, která se postará o to, že každý jednotlivý voják se bude chovat „rozumně.“ Všichni si budou automaticky hledat nějaký kryt, při pohybu budou využívat terén a dokonce se budou i vyhýbat projíždějícím vozidlům. To samozřejmě bude platit i o nepříteli, který vám tak bude schopen připravit nejedno překvapení.

Sice by se mohlo zdát, že je ještě dost času na nějaká hodnocení (hra má být dokončena v únoru příštího roku), ale podle toho jak to vypadá nyní, by autoři museli zvorat hodně věcí, aby tahle strategie dopadla opravdu špatně.