Tak jsme se konečně dočkali. Eidos vypustil na E3 spoustu nových informací a screenshotů z připravovaného pokračování válečné strategie Commandos. Jejího prvního dílu se prodalo přes jeden a půl milionu kusů, úspěch slavil i datadisk a tak se není čemu divit, že hoši ze španělského Pyro Studios byli v loňském roce zaúkolováni také vývojem druhého dílu. Až do E3 však novou lahůdku ze své kuchyně bedlivě střežili pod pokličkou a novinářům pod ní dali nahlédnout teprve nedávno. A co jsme pod ní viděli?
Podle všeho bude Commandos 2 hodně detailní věcí a to nejen co se grafického zpracování týče. Ve hře, která bude podporovat rozlišení až 1024x768 si totiž v rámci plnění jednotlivých kampaní budete moci pořádně prohlédnout to, co jste možná znali z obrázků či z televize, ale blíže jste to zkoumat nemohli - válečné bunkry ukryté hluboko v podzemí, kamenné chladné stěny vězení v Colditzu, ponorky účastnící se akcí v ledových vodách oceánů a moří v severní Evropě a dokonce i letecké operace nad Japonskem. Všechno je navíc vytvořeno na základě reálných předloh podle dobových dokumentů.
A o tom, že na grafice si Pyro Studios dává opravdu záležet svědčí také všude kolem se povalující screenshoty, které byly vypuštěny na a bezprostředně po E3 v polovině května. Detailní a geniální zpracování jednotlivých lokací je opravdu dechberoucí, když bojujete v severní Evropě, máte skutečně pocit, jako byste veleli rotám kdesi v Norsku a mráz vám dýchal na záda, dobové válečné stroje (lodě, ponorky, čluny, letadla, těžká bojová technika, džípy, uniformy, zbraně) na vás pak dýchnou atmosférou konce čtyřicátých a počátku padesátých let dvacátého století a chladnokrevné zvuky či hlášky vojáků připomenou krutou realitu druhé světové války. Na rychlost hry to však nebude mít negativní vliv, naopak, Pyro totiž chystají nový engine, který navíc umožní volné otáčení.
Nejen grafikou však živ je hráč a i ve Španělsku vědí, že velký důraz musí být kladen zejména a především na hratelnostní a atmosférickou stránku. Pyro studios slibuje vysoce realistickou hru s inteligentním chováním se počítače, kde jen umění strategického myšlení a základy taktizování budou mít šanci na úspěch.
Závěrem se už jen v krátkosti mrkneme na to, co nového nám Commandos 2 nabídnou. Tak zaprvé to bude dvanáct nových obsáhlých misí, zadruhé detailní grafika. Dále bychom měli být uchváceni detailností a zpracováním dobových zbraní a válečných strojů, v uložených úkolech nám svou pomocnou ruku nabídnou také nové charaktery, z nichž nejužitečnějším je asi zloděj, ani hudba a zvuky nemají býti pozadu a když nás přestane bavit hra proti počítači, určitě nás prý zaujme multiplayer. No, uvidíme koncem roku.