Battle Realms - svět, kde to žije

  • 8
Battle Realms je prvním dílem společnosti Liquid Entertainment, která se skládá převážně z bývalých westwoodovských zaměstnanců, přesněji řečeno těch, kteří se podíleli na tvorbě strategické série Command & Conquer. Není se proto asi čemu divit, že i Battle Realms bude realtimovka, i když trochu z jiného těsta.
Battle Realms

Battle Realms je prvním dílem společnosti Liquid Entertainment, a jak už jste se u nás mohli dočíst, skládá se jmenovaná firma převážně z bývalých westwoodovských zaměstnanců, přesněji řečeno těch, kteří se podíleli na tvorbě strategické série Command & Conquer. Není se proto asi čemu divit, že i Battle Realms bude realtimovka, i když trochu z jiného těsta.

Pokud jste zvědaví hlavně na to, jestli se v téhle hře budete omezovat jen na válečné umění nebo jestli se po vás bude chtít i nějaký ten resource management, pak vězte, že bude. Systém funguje například tak, že vodu zaléváte rýži, rýží nacpáváte své vojáky a taky koně, které zase potřebujete k tomu, abyste si mohli vycvičit jízdní kavalérii. Hlavní hybnou silou vašeho hospodářství jsou ovšem rolníci - ti nosí vodu a chytají divoké koně, a ti samí rolníci se i trénováním mění na výkonné vojáky. Když už jsme u toho tréninku, tak zlepšovat své vojáčky budete moct tak, že nejdřív postavíte speciální výcvikové budovy a pak jen zvolíte, kterým směrem se mají jejich dovednosti vylepšovat. Až se vám tak z obyčejných Battle Realms lukostřelců nebo kopiníků stanou (téměř :-) neporazitelní a smrt rozsévající dračí bojovníci, stoupne výkonnost vaší armády o citelný kousek nahoru.

Do svých armád budete moci najímat i unikátní hrdiny, kteří mají vlastní statistiky a vyvíjejí se podle toho, kolika bitvami prošli a s jakým výsledkem. Boje se tak stávají více osobní záležitostí, když v čele vašeho vojska stojí postavička se jménem a minulostí - navíc vám přijde daleko víc líto, kdybyste měli o svého dlouho piplaného hrdinu přijít, než když vám (jak to tak v RTS bývá zvykem) hynou desítky anonymních žoldáků. O kvalitách umělé inteligence lze říct jen tolik, že autoři tvrdí, že jednotky vaše i protivníkovy budou chytře reagovat na terénní nerovnosti, tedy že například lučištníci před útokem vyšplhají na kopec, odkud se jejich šípová smršť ponese lépe, nebo že jednotky budou útočit na silnější protivníky a ty slabší a zraněné si nechávat až na konec.

Jednou z nepřehlédnutelných předností hry bude nepochybně prostředí, v němž se to celé bude odehrávat. Svět kolem vás by měl být tak živoucí, jak jste ho snad dosud ještě neměli Battle Realms na počítačích v podobném typu her možnost spatřit. To všechno navíc zarámované prostředím, které si v ničem nezadá s pestrostí reálného světa - jen si to představte: vysoké útesy, z kterých se řinou průzračné vodopády, husté lesy, obydlené ptactvem, které v houfech vzlétá do výše, kdykoliv se přiblíží vaše nebo nepřátelské jednotky, případně obydlené smečkami vlků, které napadají všechny neozbrojené jednotky, a zapomenout nesmím ani na písčité pláže, rýžová políčka… a další a další scenérie, jež si pro nás autoři chystají.

Jako s datem vydání se počítá s termínem, který sahá někam do konce léta a začátku podzimu. Asi nemá žádnou zvláštní cenu vám zdůrazňovat, že oproti původně ohlášenému datu, kterým byl tuším letošní květen, je to opět posun o něco dozadu… na to už jsme nejspíš všichni zvyklí a nijak to s námi neotřásá. Můj osobní odhad je takový, že nakonec budeme moct být rádi, když se Battle Realms dočkáme v říjnu nebo v listopadu.


Témata: jízdné