Představte si, že večer jedete domů unavení z práce, oči se vám klíží a myšlenky mají daleko k řádnému sledování jízdy. Je zima, brzdy nefungují tak, jak by měly, a vy už se vidíte s rodinou u večeře. Ovšem snění až příliš rychle přerušuje protijedoucí nákladní auto a v mžiku trhá váš vůz na kousky. Že jde o krajně nepříjemnou představu, je bez diskuze. Vaše následné kroky pak mohou vést v lepším případě do nemocnice a v horším na hřbitov, což už vám koneckonců bude stejně jedno. Každopádně jsou i horší místa na probuzení, o čemž vypráví výrobci z polského Metropolis Software v připravované hře Archangel.
Již od mládí jsem tíhnul ke všemu tajemnému. Se zaujetím jsem sledoval horory s podobnou tématikou, vyhledával dokumentární pořady o nadpřirozených bytostech a jevech a četl jsem takto zaměřené knihy. Abych se přiznal, potom jsem se zpravidla bál, ale i přesto jsem opět usedal k televizní obrazovce nebo jsem hltal řádky plné více či méně podložených informací. Proto není divu, že mě Archangel od jeho ohlášení v březnu minulého roku zaujal už svým názvem. V té době však bylo známo jen málo informací a autoři valnou většinu úspěšné tajili nebo halili do lákavého mlžného oparu. Postupem času se však na světlo boží dostávaly zajímavé novinky, a tak se na ně nyní pojďme společně podívat.
Nejprve se vrhněme na příběh hry. Ten, jak jsem výše naznačil, začíná jedné zimní noci kdesi v Evropě, kdy si hlavní hrdina Michael Travinsky veze zadek domů z práce. Hustě sněží a náhoda tomu chce, aby byla chvilka nepozornosti potrestána tragédií. Srážka protijedoucího nákladního auta je pro osobní vůz osudová a stejně tak pro našeho muže. Tím ovšem končí pochopitelná část a události začínají mít nečekaný spád. Řidič nákladního auta přežívá a s krví zalitýma očima se kolíbá směrem k sešrotovanému vozu. Bezvládné tělo, které opouští poslední známky života, se mu očividně hodí do krámu. A tak se mladý muž nakonec neprobírá doma vedle milující manželky Valerie, ale nahý na dřevěném stole uprostřed polorozbořené chatrče...
Tím však Metropolis Software v současné době opět končí a zbytek si nechávají na později, takže se stejně jako před rokem můžeme dohadovat, jakým směrem se bude příběh dále ubírat. Každopádně je téměř jisté, že nudit se nebudeme. O tom ostatně svědčí již slavný mix RPG a strategie Gorky 17, pocházející též z dílen této firmy. Z obecného hlediska bude příběh mixem hororu, techno thrilleru, fantasy a sci-fi. Hráči se dostanou do unikátního světa, ve kterém budou v konfliktu dosud neviděné postavy. Co se týče herního zařazení, je Archangel mixem RPG a akce a je primárně podáván z pohledu třetí osoby s možností přepnutí do 1st person. Hra se dělí na tři hlavní části (různé období) – Old Age, Futuristic Berlin a City of Evil, kombinující předchozí dva uvedené. Nutno podotknout, že tyto tři hlavní lokace se vyznačují vlastní architekturou, kde najdete jak známá prostředí, tak i kompletně vymyšlené oblasti s úchvatnou architekturou. Jistě nemusím nijak zdůrazňovat, že se dostanete například do Berlína.
Ve hře budete moci volit mezi dvěma postavami – bojovníkem a duchem. Zatímco se válečník bude ohánět kontaktními zbraněmi nebo bude rozsévat smrt dobře mířenými kulkami, duch je vládcem kouzel a podobných magických praktik. Ve vzduchu visí též mutace hlavní postavy do Archanděla, která bude samozřejmě viditelná, což zní rozhodně zajímavě. Autoři se dále nechávají slyšet, že Archangel nebude jen o pouhém zabíjení všeho, co se hýbe, ale pro zpestření budeme mít co do činění i se sabotážními misemi. Navíc bychom se měli dočkat vysoce inteligentních NPC postav a též adventurních prvků.
V pozadí jistě nebude stát ani vizuální zpracování, o čemž svědčí jak okolní screenshoty, tak i naše galerie. Pokud chcete vidět hru v pohybu, můžete tak učinit s pomocí nového traileru. Jistě uznáte, že po grafické stránce vypadá Archangel stejně vydařeně jak v ostatních pohledech. Vydařená grafická stránka hry si však bere svojí daň a minimální HW konfigurace je PII 450 MHz, 64 MB RAM a 16 MB 3D karta. Na druhou stranu je zřejmé, že autoři zvolili velmi chytlavou kombinaci. Když si to shrneme, nabízí 3D svět, ve kterém bude jistě hlavní náplní 3rd person akce, doplněná vývojem postavy, což společně se třemi různými epochami, velkým množstvím nepřátel, NPC postavami a všemožnými zbraněmi vytváří velmi lákavý kousek. Jak všechno nakonec dopadne, se dozvíme ve třetím čtvrtletí tohoto roku, kdy by se hra měla objevit na pultech obchodů.