Metal Gear Solid 3

  • 55
Nezadržitelně se blíží výstava E3 a my vám v předstihu přinášíme první info o všemi hráči očekávaném projektu s magickým Hideo Kojimou u kormidla, o neuvěřitelně propracované stealth akci bourající všechny dosud známé hranice!
Metal Gear Solid 3

Na rozdíl od našeho šprýmovního silvestrovského článku na očekávaný se tentokráte připravte na hodnověrné informace o tomhle připravovaném klenotu od Hideo Kojimy, jehož první prezentace se dočkáme na E3 - v tuto chvíli tedy ještě nejsou k mání žádné oficiální screenshoty.

Takže se zbytečně nezdržujme a rovnýma nohama si pojďme nastínit, nač se tentokráte těšit. Především se do role hlavního hrdiny znovu navrací Solid Snake - po mírně řečeno rozpačitém přijetí předchozí ústřední postavy s kódovým označením Raiden, což bude fanouškovská obec jistě kvitovat s povděkem. Příběhové pozadí ještě nebylo odtajněno, ale se Solidem se tentokráte podíváme trochu zpátky do minulosti, tedy ještě před události popsané v Metal Gear Solid 2 (causa Patrioti). A aby toho retra nebylo málo, měli bychom pro příznivce stealth akce jednu výbornou novinu. Jako bonus budou na DVD všechny dosud vyšlé Metal Gear Solid tituly (to znamená včetně PSX inkarnace), které si máte postupně zpřístupňovat. Příjemným zprávám ale ještě není konec. Kojima dokonce uvažuje o kooperativním multiplayeru a hlavně celé řadě nových dovedností, jimiž má Snake nyní oplývat, údajně se inspirací stal Xboxový tahák Splinter Cell. Každopádně vedle nových modelů stealth aktivit je tu i velice efektní zpomalovací režim, který si však musíte zasloužit. Jde o to, že zdárným postupem ve hře se dočkáte jakéhosi bodového ohodnocení, jež na vámi vybraných místech lze přetransformovat do vyvolání speciální nehratelné sekvence, snímané ve shora citovaném zpomalení, která resultuje v naprosto neuvěřitelnou pacifikaci běžného nepřátelského elementu zaclánějícího právě v obraze. Jet Li by to nezvládl lépe.

Znovu se dočkáme navýsost propracované story, již si budete po skončení hry moci kompletně zrekapitulovat skrze Movie mód, kde budou k vidění všechny nehratelné příběhové sekvence. A nedosti na tom, tvůrci prý zcela vážně uvažují o jedné naprosto báječné feature, díky které by z posledního uložení bylo možné spustit celý běh MGS3, tedy něco na způsob Shenmue: Movie. Zkrátka by tak šlo kompletně zhlédnout celou vámi odehranou hru - jediný problém zatím vyvstává u nedostatečné kapacity paměťové karty pro výše uvedené, takže je docela dobře možné, že se Metal Gear Solid 3 stane dalším příspěvkem do diskuse, zdali si koupit pevný disk!

Pozor, stále ještě pokračujeme! Padla zmínka o ovládání dopravních prostředků, prozatím však - vyjma již potvrzené možnosti zasednout do kokpitu bojového mecha na blíže neurčené vojenské základně - není nic dalšího známo. Pakliže se někomu zalíbily tréninkové mise z nástavby k MGS2 jménem Substance - autoři teď chtějí do MGS3 implementovat několik set speciálně designovaných úrovní, které vás jednak mají lépe ztotožnit s komplexnějším ovládáním, ale současně i příjemně pobaví, anžto tu v pozdějších fázích přichází ke slovu režim Versus. Výborně!

Metal Gear Solid 3

Všechny herní události (vyjma neherních sekvencí) budou snímané ze dvou hlavních kamerových stanovišť a to buď shůry, nebo skrze kameru klasicky posazenou za záda ústřední postavy. Manuální korekce kamery by spolu s alternativou vlastního pohledu měla zamezit frustrujícím okamžikům pramenícím ze špatného povědomí o situaci vůkol, ostatně uvedené by měl částečně negovat i radar věrně zachycující momentální postavení stráží a úhel jejich pohledu (pokud tedy nebudou mít rušičku, pak se musíte spolehnout na vlastní sluch). A navíc. Během nějaké hektické akce půjde běh hry zapauzovat, upravit si adekvátně kamerový pohled a potom pokračovat v myšlence. Působivé. Otázka je, jestli tím neutrpí dynamičnost hry, ale koneckonců využití tohoto prvku bude jen na vás.

Nemají chybět ani tradiční speciální propriety, které zdejší dobrodružství povýší do high-tech sfér, prozatím se ví o šikovném zařízení s viděním skrze pevné objekty, vystřelovací kotvě pro zdolávání vysokých zdí a překážek a jakýchsi magnetických rukavicích, s jejichž pomocí se můžete určitou interiérovou lokací proplížit po stropě. Nejenom v posledním uvedeném případě však musíte strávit jistá omezení vycházející ze skutečnosti, že sem tvůrci implementovali RPG prvky; Solid Snake bude mít totiž několik základních parametrů determinujících jeho schopnosti. Např. síla stanoví, jak dlouho se udrží zavěšený na stěně, vytrvalost zase jak dlouho dokáže sprintovat a v neposlední řadě tu je inteligence určující dobu trvání pro hacknutí konkrétního terminálu. Některé momenty ve hře budou díky zmíněnému napoprvé nerealizovatelné, ale poněvadž se získaná zkušenost ze hry přenáší i do případného opakování zdejšího dobrodružství, díky náhle lepším dovednostem se náhle otevírají jednak nové cesty vpřed či prvotně nedostupné prostory s lákavým obsahem (vedle nových zbraní i speciální bonusy - jako artworky, songy apod.), což by mohlo MGS3 příjemně oživit.

Zkrátka, ačkoliv Hideo nemá již tento projekt plně pod kontrolou, rýsuje se tady znovu něco extra. Jediným otazníkem zůstává, zdali se takhle nadupaná hra neobjeví spíše až na PS3. Na E3 budeme nicméně všichni chytřejší.

Jestliže vám z nějakého mně neznámého důvodu připadá tento článek jako vskutku nepodařený aprílový žertík, musím vás na toto téma jemně upozornit, že já neříkám tak ani tak, ale vězte, že na moje slova vždycky dojde!


Témata: Playstation 3, Radar