World of WarCraft - po půl roce

  12:00aktualizováno  26. června 5:40
Zruba půl roku po vydání rozšíření Burning Crusade k MMORPG World of WarCraft se k této hře znovu vracíme a sledujeme, co se událo.

World of WarCraft

V lednu vydané rozšíření Burning Crusade lákalo na mnoho nového. V úvodní, opět perfektně zvládnuté animaci, jsme si prohlédli dvě nové rasy a představil se nám i největší zloduch Illidan Stormrage, jenž sídlí v místě nazvaném Black Temple. V závěru animace se Illidan lakonicky zeptal, zda-li jsme připraveni. Paradoxem je, že vlastní obsah a tedy i možnost utkat se s Illidanem byla přidána v patchi teprve nedávno a tím, kdo nebyl připraven, se stal Blizzard. Na druhou stranu naprosté většiny hráčů se to vůbec nedotklo, poněvadž Black Temple je na stupínku výzev nejvýše a než se k němu hráči prokousají, uplyne hodně času. Takhle už MMORPG prostě fungují. Podívejme se, co se za ten půl rok událo.

"Paradoxem je, že vlastní obsah a tedy i možnost utkat se s Illidanem byla přidána v patchi teprve nedávno."

World of WarCraft

Burning Crusade oproti původní hře více míří na běžné hráče. Zatímco dříve ty největší výpravy vyžadovaly 40 připravených dobrodruhů (a to nemluvě o správném poměru povolání a dalších hráčích v záloze), dnes to je pouze 25. Mnoho velkých společenství hráčů se během času rozpadlo na menší, kde spolu hrají lidé, kteří k sobě mají blíže. Před vydáním datadisku byl problém s mnoha profesemi, které v porovnání s tehdy aktuálním end-game obsahem neměly co nabídnout. To bylo napraveno a tak si každý může pořídit předmět poměrně na úrovni, nehledě na mnoho vychytávek okolo. Poměrně užitečná je i sekce zbrojnice na internetových stránkách - armory.wow-europe.com. V ní si můžete vyhledat každého hráče, podívat se, jakou má výbavu, v jakých je aréna týmech, jak má přerozdělené body a třeba se inspirovat. Nechybí ani dodatečné informace, například v které kobce padá tenhle pěkný meč, případně jakou lepší zbraň hra nabízí.

VIDEO: Burning Crusade intro

World of WarCraft

Blizzard od sebe také striktně oddělil PvE (player vs. environment) a PvP (player vs. player) obsah, přičemž druhým dechem sami vývojáři dodávají, že nejvýhodnější (a řekněme i nejzábavnější) je věnovat se oběma aspektům hry. Dejme tomu, že odehrajete svojí postavu na maximální, tedy 70 úroveň. Máte předměty z úkolů a nižších instancí. Co teď? Na první úrovni jsou klasické instance pro 5 dobrodruhů, kde takovýto hráč sežene základní slušné předměty a případně i část do Dungeon Setu 3. Ten ale není moc dobrý a pokud plánuje hrát s gildou, dlouho se v něm neohřeje. Ekvivalentem pro PvP jsou souboje na bitevních polích, kde si za získané body lze kupovat části PvP setu. A aby se bojovalo dále, nechybí pár „epických“ předmětů, přičemž ty nedávno přidané nejsou vůbec špatné.

"Blizzard od sebe také striktně oddělil PvE (player vs. environment) a PvP (player vs. player) obsah."

Vraťme se zpět ke klasickým instancím, kde kromě možnosti získat předmět vzrůstá hráči i reputace s danou frakcí. Díky ní si přijde k dalším zajímavým odměnám, ale hlavně, časem si tu danou instanci otevře na heroic mód. To v praxi znamená daleko vyšší obtížnost, ale zároveň i lepší odměny. Tady tleskáme game designérům Blizzardu, kteří si pěkně ušetřili práci a zároveň recyklují starý obsah ;). První větší výzvou pro více dobrodruhů je až hrad Kharazan pro deset hráčů a další dvě instance pro dvacet pět hráčů. Odměnami jsou zbroje Tier 4.

World of WarCraft

Odbočme zpět k PvP. Vedle nového bitevního pole autoři uvedli arény pro týmy o dvou, třech a pěti lidech. A tady Blizzard trochu selhal, sám musel přiznat, že se snaží vybalancovat hru pouze v kategorii 5v5, více není v jeho silách. A i v kategorii 5v5 platí, že určitá povolání jsou daleko žádanější než jiná. Problém má samozřejmě daleko hlubší kořeny a to v minulosti, kdy se s PvP moc nepočítalo. Teprve ohlasy hráčů přiměly Blizzard, aby zapracoval i na tomto typu obsahu, ale znáte to, když je jablko shnilé uvnitř... Odměny v arénách fungují tak, že čím lépe si tým stojí, tím více vydělá aréna bodů a tím dříve si pořídí aréna výbavu. A tady dodejme, že výbava ze Sezóny 1 je zhruba na úrovni Tier 4. Blizzard dále jen chytře sledoval progress v PvE a když dosáhl potřebné úrovně, spustil druhou aréna sezónu s lepší výbavou – na úrovni Tier 5.

Celkově zhruba půl roku po vydání je hra ve fázi, kde ji autoři chtěli mít v lednu. S čím se autoři moc dobře nevypořádali jsou twinkové - hráči na nízkých úrovních s očarováním výbavy pro vysoké úrovně, což vzniklo jen a jen nepozorností Blizzardu. Ten sice omezil novinky v Burning Crusade úrovní, ale trestuhodně na pár věcí zapomněl. Dále se nepovedlo přiřazování hráčů s podobnou výbavou na bitevní pole, jinak řečeno, aby se potkávali sobě rovní a mohli si tak užít rovnocennou bitvu. Výsledek se nedostavil. World of WarCraft

Chápeme, že třeba na nižších úrovních není tolik hráčů, čili v zájmu krátké čekací doby volí systém kompromis, ale na maximální úrovni by to alespoň částečně fungovat mohlo. Dále nám chybí nějaké aktuální herní události, které se ve WoW omezují vesměs pouze na Vánoce a pár dalších svátků (a jejich náplň se nemění). Také založit si novou postavu na některém ze starých serverů (třeba kvůli kamarádům) může být depresivní. Starý svět je totiž neuvěřitelně prázdný, připomíná zemi duchů. Život začíná až od 58 úrovně, kdy lze přes portál vstoupit do Outlandu.

I s odstupem ale konstatujeme, že Burning Crusade se velmi povedl. Nabízí totiž od všeho něco a dává šanci i běžným hráčům. Přesto se zde vyprofilovala velká PvP komunita, která ale není zcela spokojená (a dodejme, že nikdy nebude). Ta vkládá velká očekávání do Warhammer: Online, jenž bude na PvP více zaměřený a Mythic sbíral body už jen tím, že na připomínky hráčů WoW reagoval tak, že vše po čem touží ve Warhammeru bude. Pak ale hru odložil o půl roku, což je šance pro Blizzard a jeho další datadisk k WoW. Jak to celé dopadne, uvidíme zase až za pár měsíců.

Autor:
 

Nejčtenější

Našel na půdě 35 let starý Apple II, zapnul ho a dohrál uloženou hru

Spoustu let ležel na půdě, po zapnutí funguje „jako zamlada“.

Newyorský učitel našel u rodičů na půdě starý počítač Apple II. Zkusil ho zapnout a překvapivě mohl pokračovat ve hře,...

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

Fanoušek cestoval přes půl Evropy, aby se podíval na skutečný hrad z CS:GO

Google Maps

Youtuber známý jako 3kliksphilip se vydal z Anglie až do malé vesničky Predjama na jihozápadě Slovinska, jen aby se...

Další z rubriky

Ještě nedávno nevěděli co s penězi, nyní jsou na dně. Příběh Starbreeze

Payday 2

Ani takový stoj na peníze, jakým byl komerční hit Payday 2, nezaručil švédskému týmu Starbreeze dlouhodobou prosperitu....

OBRAZEM: Overwatch od Blizzardu je tak populární, že už má i vlastní set Lega

Bastion z Overwatche v LEGO podobě

Týmová akce Overwatch překonala další hranici. Její hrdinové i ikonická místa jsou nyní k dispozici v podobě oficiální...

Dvanáct nejlepších herních love story

Assassin’s Creed: Origins

Že láska a milostné pletky ke hrám patří, bereme dnes už jako samozřejmost. V našem článku jsme se pokusili vzpomenout...

Najdete na iDNES.cz