World of Warcraft

World of Warcraft

Online Světy: Putinův World of Warcraft

  • 458
WoW bude i v azbuce, LOTRO se učí korejsky, Lineage 2 obsadili jednokřídlí andělé, z Fury bude rozsypaný čaj a EVE dokázalo zrušit počítače s Windows.

Každá zpráva musí splňovat několik formálních kritérií, aby zprávou byla. Mezi tato kritéria patří i geografická blízkost zprávy. A my uznáváme, že k Rusku nemáme zdaleka tak blízko jako před osmnácti lety. Nicméně World of Warcraft je tak obrovský fenomén, že si stejně nemůžeme odpustit další zprávu o rozšiřování hegemonie MMORPG z dílen Blizzardu.

V roce 2008 nabídne nová společnosti Activision-Blizzard svou online hru World of Warcraft ruským hráčům v jejich mateřštině. Ruština se stane již pátým podporovaným jazykem po angličtině, španělštině, francouzštině a němčině a bez namáhání mozkových buněk si bude moci zahrát i současný prezident a budoucí ruský premiér Vladimír Vladimirovič Putin.

World of Warcraft samozřejmě hrají rusky mluvící občané zemí bývalého Sovětského svazu již nyní, a není jich málo. Na druhou stranu většina lidí preferuje hry v mateřském jazyce a jen v Rusku žije nějakých 140 milionů lidí, takže se investice do překladu všech herních textů a rozhraní samozřejmě vyplatí. Práce na lokalizaci už začaly a ruští zaměstnanci oblehli pobočky Blizzardu ve Francii a Irsku, jejich úlohou bude zajištění nepřetržité technické podpory v ruštině pro jejich spoluobčany.  Stávajícím ruským hráčům pak Blizzard nabídne možnost stažení jazykového balíčku, který jejich verzi hry přetvoří na ruskou bez nutnosti reinstalovat celého klienta.

Součástí oznámení ruské verze je také zmínka o možném vstupu na indický trh, je ale otázka, jak to bude s lokalizací, když se v Indii mluví několika sty dialektů a hned 29 jazyků má nejméně milion uživatelů. Ne, o lokalizaci do češtiny nemáme žádné zprávy – a to je dobře, nutnost trochu používat angličtinu patří k největším přednostem WoW ;-).

LOTRO se učí korejsky
Lord of the Rings Online je jediná z nových her, která se díky silné licenci stala po vydání World of Warcraft skutečně úspěšnou, dokonce nedávno zabodovala ve 25. ročníku soutěže Golden Joystick Award v kategorii PC her. Stejně jako WoW se i LOTRO těší zájmu v širém světě, a proto plánuje uvedení na dalším trhu. Po USA, Evropě, Novém Zélandu, Austrálii a Japonsku plánuje také spuštění v zemi online hrám zaslíbené – Jižní Koreji.

Anglickou verzi hry do obrázkového písma převede největší korejský internetový provider NHN také v průběhu roku 2008. Bližší informace nemáme, když pomineme stupidní citace z tiskové zprávy, která hovoří o úžasné změně, která korejské hráče čeká díky úžasné grafice, skvělé hratelnosti a hernímu systému, na který jsou Korejci zvyklí.

Lineage 2 obsadili jednokřídlí andělé
V den, kdy tyto Online světy vycházejí, slaví pravděpodobně všichni platící hráči Lineage II, která se po zásluze stala nejúspěšnější "šikmookou" online hrou na západ od Koreje. Ve středu 14. 12. 2007 totiž vyšel datadisk The 1st Throne, který přináší novou herní rasu jednokřídlých padlých andělů nazvaných Kamael. Je to vůbec poprvé, co NCSoft hráčům nabídl rozšíření stávající a docela omezené nabídky postav.

Kamaelové jsou vůbec zajímaví – jsou ještě temnější než temní Elfové a soustředí se zejména na dráhu válečníka. Mohou používat i magii, pro její praktikování však potřebují sílu, kterou získávají z duší zabitých nepřátel. A jejich celoživotní cíl? Dosáhnout nové formy bytí se dvěma křídly.

Nový obsah zahrnuje kromě celé rasy Kamaelů několik nových herních oblastí. První je Ostrov duší, kde se noví Kamaelové rodí – tato část hry je zaměřená na větší podporu "sólo" hry, aby k Lineage II našli cestu i noví hráči. Rozšíření se ale jinak soustředí hlavně na hráče s pokročilými postavami, kterým nabídne nový obsah s opravdu silnými protivníky. Vzájemné souboje hráčů obohatí dobývání pevností, které ovlivní i současné politické hry kolem držení hradů.

Fury za neúspěch do Číny
Australská onlinovka Fury, která chtěla soutěžit s Guild Wars obchodním modelem i herním systémem, se musí ještě hodně učit. Hybridní hratelnost na pomezí GW a Unreal Tournamentu prostě v kombinaci s technickými problémy a slabým marketingem nezabrala a studio Auran zahájilo masové propouštění. Akorát v okamžiku, co chudáci vývojáři dokončili práce na prvním bezplatném rozšíření. Rozšíření vyjde ještě tento týden, stejně tak si už nyní může hledat práci nějakých 50 lidí, kteří se na vývoji Fury dosud podíleli. V Austrálii bude nadále na Fury pracovat jen několik lidí, zbytek otročiny se přesune do Číny.

Ani to by podle slov vývojářů a evropského vydavatele (Codemasters) nemělo zabránit vydávání dalších bezplatných aktualizací a rozšíření. To první se soustředí na snížení rychlosti a zmatečnosti hry, aby se stala přístupnější i normálním lidem s obvyklými reflexy. Ani v Unreal Tournamentu člověk většinou nezařve tak rychle jako ve Fury.

EVE dokázalo zrušit počítače s Windows
Spuštění očekávaného datadisku Trinity pro vesmírnou MMORPG hru EVE Online nepřineslo hráčům pouze radost. Někteří uživatelé operačního systému Windows XP se po instalaci balíčku Trinity Premium setkali se závažným problémem – po restartu počítače jim už systém nenaběhl. Chybu způsobil updater, který smazal soubor boot.ini, který obsahuje informace nutné pro spuštění Windows. Chyba se naštěstí týkala pouze hráčů s Windows XP, kteří používají dva disky a Windows nemají na primárním diskovém oddílu. I tak šlo o docela viditelný problém.

Na druhou stranu ani tenhle technický zádrhel nezabránil hráčům EVE v dosažení nového rekordu v počtu současně aktivních účtů. V jednu chvíli hrálo EVE 41 690 lidí, téměř o 3500 více, než při předchozím rekordu. A ještě k Trinity – prémiový balíček s vylepšenou grafikou je zatím dostupný pouze pro Windows, uživatelé Linuxu a Mac OS si budou muset počkat do prvního kvartálu příštího roku, zatím jim bude muset stačit nový obsah ve starém kabátku.