HW minutky – Matrox znovu králem 3D?

  • 626
NVIDIA zveřejnila ceny, kterých by se více či méně měli držet výrobci grafických karet s jejími čipy. Zejména cena karet s GeForce3 je podstatně příjemnější, než se čekalo (ale stále zdaleka ne dost příjemná :-). || Matrox letos vypustí pouze slabší čip G550, ale příští rok se prý máme nač těšit...
Doporučené ceny NVIDIE: GeForce3 bude přece jen přístupnější
Včera NVIDIA zveřejnila ceny, které doporučuje výrobcům grafických karet s čipy GeForce. Rozvrstvené do hladin od 99 do 399 amerických dolarů, tyto karty mají podle představ firmy pokrýt všechny skupiny spotřebitelů toužících po 3D akceleraci.

– GeForce2 MX 200 32 MB    99 USD
– GeForce2 MX 400 64 MB    129 USD
– GeForce2 Pro 64MB    199 USD
– GeForce3 64MB    399 USD

Potvrdily se pověsti, že karty s GeForce3 budou podstatně levnější než se při uvedení tohoto čipu předpokládalo. Kyro II sice netlačí na GeForce3 zdaleka tak silně jako AMD na Intel v oblasti procesorů, nicméně úsilí, které NVIDIA věnuje zhanobení Kyra II, svědčí o tom, že ho jako soupeře v žádném případě nepodceňuje. To se jistě odrazilo i na její cenové politice. Možná se ptáte, proč v seznamu není GeForce2 Ultra – tento čip je momentálně u NVIDIE poněkud v nemilosti, protože je v některých testech schopen překonat GeForce3, vlajkovou loď firmy (viz obrázek). A jako je pro Intel hlavním úkolem široce prosadit Pentium 4, totéž se musí podařit NVIDII s GeForce3. Následující obrázek ukazuje výkon nvidiáckých karet ve hře Quake 3 Arena.

Karty NVIDIA - Q3A

Vypadá to, že se NVIDIA rozhodla prosazovat karty s 64 MB RAM, ačkoli dosud na trhu nenajdete hru, která by z tohoto množství grafické paměti dokázaly něco vytěžit. 64megové konfigurace začínají poměrně překvapivě již modelem MX400, který je přitom cílen na méně majetné vrstvy hráčů... Nízké ceny pamětí nyní samozřejmě takovýmto štědrým konfiguracím nahrávají.

Zdroj: NVNews



Chystá Matrox svůj triumfální návrat?
V dohledné době to tak moc nevypadá, ale v příštím roce... kdo ví. Podle neoficiálních zdrojů zevnitř firmy byl projekt G800 definitivně pohřben. Tento nový čip, konstrukčně založený na G400, měl mít zdvojená pixelová potrubí, pracovat se 128bitovou pamětí DDR, obsahovat engine pro výpočty transformací a osvětlování (T&L) a umožňovat montáž ve dvojicích pro zdvojnásobení výkonu. Místo toho se v květnu objeví G550, jednočipové řešení, které poskytne také zdvojené potrubí a 128bitové paměťové rozhraní, ale pouze omezenou formu T&L.

Matrox údajně analyzoval současný význam T&L a našel jen jednu věc, která podle něj stála za okamžitou implementaci: čtyřmaticové potahování kůží (four-matrix skinning), což je technika, která umožňuje hladké interpolované spojování dvou polygonových objektů, a uplatňuje se zejména při animacích kůží potažených kloubů živých tvorů. G550 bude samozřejmě podporovat úspěšnou technologii DualHead a měl by stejně jako jeho předchůdci poskytovat vynikající kvalitu 2D zobrazení. Výkonnostně by se měl G550 pohybovat někde mezi GeForce2 MX 400 a GeForce2 Pro, většinou těsně za GeForce2 GTS. Cena grafických karet založených na tomto čipu bude 150 až 200 dolarů a na trhu by se měly tyto karty ocitnout nejdéle do konce května.

Do budoucna však Matrox nešetří optimismem. Jeho nejmenovaný představitel se vyjádřil takto: „Pamatujete si na dobu, kdy se poprvé objevil G400 MAX, a byla to ta nejrychlejší a nejlépe vypadající věc? Tohle znovu uděláme v první polovině roku 2002. Staneme se znovu králi 3D, dokud nás zase někdo nepřeskočí. Víte, jak to v 3D branži chodí.“ Vrátí chystaný čip G1000 Matrox na výsluní? Uvidíme.

Zdroj: Tech Report


Témata: Intel