Co je to Ballerium? Jednoduše, MMORTS aneb strategie hratelná pouze přes internet s tisíci spoluhráči. Svého druhu je Ballerium první holubičkou, zahrnuje v sobě svěží nápady, katastrofický příběh a roztomilou grafiku. Jedna herní partie bude trvat dva roky a poté nastoupí pokračování, které naváže na příběhovou linii. Nejen na ni jsme se zeptali mluvčího mateřské firmy Majorem, Adi Gaashe. Majorem je izraelská firma a na ECTS ve skutečnosti hledala vhodného distributora pro Spojené státy a Evropu
Může mít strategická a navíc online hra hybný příběh?
Rozhodně. V Ballerium spolu soupeří sedm mimozemských civilizací na planetě, která je předurčena k zániku. Hráči buď planetu opustí nebo mohou najít prostředek k vyléčení světa, to záleží jen na nich. Hra je stále ve vývoji, první testování plánujeme na začátek příštího roku a vydání na léto 2003. Přesné datum vydání zveřejníme na E3 příští rok.
Jak budete příběh udržovat?
Máme dva způsoby, jak udržovat napětí ve hře. Jedním z nich je automatický generátor událostí a druhým naše vlastní vylepšování herního světa. Nechceme přidávat nové enginové možnosti, abyste každý víkend museli hodinu patchovat, ale více se zaměřit na přidávání nových předmětů a potvor.
Vyvíjet pionýrskou hru musí dát práci...
A přitom je to tak jednoduchý koncept. Většina společností se online her bojí a když už nějaká RTS spatří světlo světa, je internetová hra omezena na několik hráčů a rychlé mise. Jedním z důvodů je nedostatek potřebných technologií a to s Ballerium právě řešíme, protože náš engine OPIUM připravujeme i jako programátorský balík.
Jak velká je hratelná plocha?
Počet hráčů je neomezený a tím pádem je neomezená i herní krajina. Náš engine obsahuje generátor geografických zón, které bude přidávat v závislosti na počtu hráčů.
Hrajete pouze na povrchu nebo se podíváte i do podzemních prostor?
Hra se bude odehrávat především v krajině, ale připravujeme "kapsy" v podobě dungeonů pro hráče s malou armádou nebo dobrodružnější povahy.
Takže armádu vede hrdina?
Kdepak, koncept hrdinů a úkolů známý z Warlords jsme vynechali. Každý voják má unikátní vlastnosti a RPG tabulku, takže se může stát hrdinou sám o sobě. Ballerium je více hra o armádě než o pěstování hrdiny.
Tady na plátně vidím jeden zámek a partu hybridů. To je základna?
Ano. V naší hře mají jednotky stavařské schopnosti a mohou stavět domy, které jim vyhovují. Nestaví se kasárna nebo stáje, lidské posily přicházejí z neutrálního města formou verbování. Jako hráč město ochraňujete a díky tomu patří vojáci v něm jen vám. Pakliže vliv na město ztratíte kvůli vytlačování jiným hráčem nebo nejste schopni zajistit zásoby, vrátí se jednotky do města a počkají, až se objeví někdo mocnější.
Jsou ve hře počítačoví nepřátelé?
Ne tak docela. Jedinými nepřáteli zůstávají lidští protihráči, ale ti jsou, jakmile se odpojí od hry, ovládáni počítačem. Když už svoji armádu máte a udržujete ji, nemůže z herního světa z ničeho nic zmizet. Proto jsme přidali "makrování" offline armády a pro protihráče to bude, jako když narazí na AI.
Plánujete hlasovou komunikaci?
Hra je připravována pro modemy 56,6 kbps a proto zůstáváme u tradičního chatovacího okna a instantních messengerů. Komunikace jako herní diplomacie také automaticky zakládá herní komunitu a plně podporujeme tvorbu klanů a klanových válek.
Díky za rozhovor a hodně štěstí při hledání distributora.