Fallout 76

Fallout 76 | foto: Microsoft

Bethesda oznámila nový Doom a Wolfenstein. Fallout 76 vyjde ještě letos

  • 51
Velká herní výstava E3 pokračovala očekávanou konferencí Bethesdy. Viděli jsme spoustu oznámení, z velkých projektů se však pořádné prezentace dočkala pouze akce Rage 2 a Fallout 76. Ohlášen byl nový Doom, Wolfenstein, The Elder Scrolls VI i dlouho spekulovaný Starfield.

Po krátkém vtípku Peta Hinese na účet letošního úniku z kanadského Wallmartu nastartovalo konferenci rockové vystoupení Andrewa WK, jenž na pódiu s kapelou odehrál píseň Ready to Die, kterou jsme slyšeli v prvním traileru na akci Rage 2. V té budeme hrát za posledního rangera jménem Walker, který v souladu s názvem hry zní neustále rozzlobeně. 

Rage 2
Rage 2
Rage 2
Rage 2

Rage 2

Rage 2 se odehrává v postapokalyptické budoucnosti, kdy osmdesát procent lidstva vymřelo. Souboje vozidel vypadají skvěle, ale akce samotná působila až příliš snadně. Umělá inteligence nepřátel zřejmě nebude příliš vysoká. 

Po Rage 2 přišla na dlouhou dobu nuda a série vlažných trailerů. Připomenuta byla karetní hra The Elder Scrolls: Legends, která se dočká druhého vydání s přepracovaným vizuálem. Hra nově přichází i na konzole. Váš postup z mobilů a PC si samozřejmě bude pamatovat díky společnému účtu.

Poté se řeč stočila k MMORPG The Elder Scrolls Online, které se nedávno dočkalo velkého přídavku s názvem Summerset. Účet si v něm zřídilo už
11 milionů hráčů. Do konce roku chystají autoři menší přídavky, které se budou soustředit na vlkodlaky a ještěří argoniany. Hra zůstává nadále bez měsíčních poplatků.

Fanoušky velmi potěšilo následující oznámení. Vrací se Doom s podtitulem Eternal a podíváme se v něm na Zemi. Autoři slibují silnější hlavní postavu, dvakrát více démonů a novinky na letošním QuakeConu 10. srpna. Název by mohl odkazovat na větší důraz na znovuhratelnost, což je něco, co podle dalších oznámení Bethesdě evidentně leží v žaludku.

Velkým překvapením se stalo ohlášení nového Wolfensteina s podtitulem Youngblood, který vyjde údajně už příští rok. Hrát půjde sólo i v kooperaci. Podíváme se v něm do okupované Paříže, hlavními hrdinkami budou BJova dvojčata, kterými jsou dvě drsné mladé dámy. Ani tentokrát jsme z hraní neviděli nic. Oznámen byl i Wolfenstein: Cyberpilot pro virtuální realitu. Hráč v něm bude hackovat nacistické roboty a obracet je na svou stranu.

Novinky čekají i loňskou sci-fi akci Prey. Tři nové režimy (New Game Plus, Story a Survival) do hry nyní přibudou zdarma a chystaný přídavek Mooncrash zní jako variace na nekonečný horde mód, což bude pro fanoušky příběhu asi velké zklamání. Ke stažení je už dnes. Chystá se i PvP režim Typhon Hunter, kde pětice hráčů číhá na osamoceného jedince a maskuje se při jako předměty v herním světě. Jejich protivník se je snaží odhalit a samozřejmě zlikvidovat. Bethesda chystá také verzi tohoto módu pro virtuální realitu a ještě jeden příběhový přídavek určený jen pro VR.

Řeč přišla i na akci Quake Champions, která je stále v předběžném přístupu. Tento týden si hru může vyzkoušet každý, stačí se zaregistrovat na oficiální stránce hry. Pokud registraci stihnete, budete mít ke hře přístup i po uplynutí týdne.

Letos se ke slovu dostal také Todd Howard, aby představil, na čem jeho tým pracoval posledních pár let a jaké má plány do budoucna. Po vtipném videu, v němž si firma střílí ze své vlastní snahy přivést Skyrim na absolutně všechna myslitelná zařízení, se řeč stočila na očekávaný Fallout 76.

Je to prequel ke všem předchozím dílům a co do velkosti bude mít hra čtyřikrát větší mapu než Fallout 4. Západní Virginie je domovem spousty nových typů monster, titul se má pyšnit o něco lepší grafikou, byť to z prezentovaných záběrů není moc poznat. Co je však nejdůležitější - Fallout 76 bude online hra, kde budete moci hrát s ostatními hráči. 

Nemáme čekat masivní MMORPG se stovkami hráčů na jedné mapě, důraz bude kladen na menší skupiny. Hrát budete moci proti sobě i v kooperaci. Howard na druhou stranu slíbil, že si hru užijí i sólisté. Chybět nemají questy a vše, pod čím si představujeme klasické RPG od Bethesdy.

Fallout 76
Fallout 76
Fallout 76
Fallout 76
Fallout 76
Fallout 76
Fallout 76
Fallout 76

Fallout 76

Fallout 76 bude z velké části také o stavění, nikoliv v rámci jediné základny, ale kdekoliv si budete přát. Vaše výtvory půjde i likvidovat, klidně pomocí atomovek, což na motivaci k tvoření zrovna moc nepřidá. Fallout 76 poběží na dedikovaných serverech a počítá se s betou. Sběratelská edice bude obsahovat mapu, která svítí ve tmě, a helmu Bratrstva oceli. Hra má vyjít ještě letos čtrnáctého listopadu.

Howard měl v záloze i další oznámení. Fallout Shelter míří na Playstation 4 a Switch. I na těchto platformách si jej můžete stáhnout zdarma už dnes.

Novinka The Elder Scrolls: Blades je ambiciózní titul cílený nejen na mobilní zařízení, ale pro všechny konzole, virtuální realitu a PC. Hra bude mít tři základní režimy. Arena je klasické PvP, Abyss sérií roguelike dungeonů a konečně příběhový Town vám dovolí upgradovat a do detailů upravovat domovské město vaší postavy. 

Blades se nebude odehrávat pouze v dungeonech, ale i ve venkovních prostorách. Hra vyjde ještě letos zcela zdarma, tudíž je velkou otázkou jak budou nastaveny mikrotransakce a F2P mechanismy. Na poměry mobilních her vypadá TES: Blades graficky k světu a dokonce půjde ovládat i jednou rukou.

Závěr konference patřil pohledu do vzdálenější budoucnosti. Nešlo o nějak šokující oznámení, ale spíše potvrzení toho, o čem se šuškalo již delší dobu. Howardův tým pracuje na zcela nové značce Starfield zasazené do vesmíru. S hrou se počítá až na novou generaci konzolí, tudíž ji čekáme odhadem tak za tři roky.  A ano, teprve po jejím vydání přijde na řadu The Elder Scrolls VI.

Konference Bethesdy ve výsledku ukázala spíše sérii převážně nepřekvapivých oznámení, bohužel velmi málo z toho bylo prezentováno ve formě záběrů z hraní. Byť ve výsledku může jít o skvělé hry, nejbližší Fallout 76 ani Rage 2 na konferenci příliš nepřesvědčily a mlčení ohledně poplatků v TES: Blades nezní příliš povzbudivě. 

Je vidět, že se firma snaží přijít na způsob, jak vydělat na svých hrách orientovaných dosud především na jednoho hráče a jak zvýšit životnost titulů, které cílí na ucelený příběhový zážitek. Doufejme, že na ně zcela nezanevře.