Jazz & Faust – návod pro Fausta

  • 24
Dobrodružnou cestu dvojice Jazze a Fausta jsme načali před týdnem a dnes ji dokončíme. Zatímco posledně jsme prahli po pokladu v kůži pašeráka Jazze, dnes nás čeká hledání ztracené lásky romantika Fausta. Ani tentokráte ale o poklad nepřijdeme, takže vzhůru do přístavu Er-Elp, kde celé dobrodružství začíná.

Dobrodružnou cestu dvojice Jazze a Fausta jsme načali před týdnem a dnes ji dokončíme. Zatímco posledně jsme prahli po pokladu v kůži pašeráka Jazze, dnes nás čeká hledání ztracené lásky romantika Fausta.


Jazz & Faust1. Část: přístavní město Er-Elp:

  • V přístavišti u své lodi seberte z dláždění polovinu krystalu.
  • U hlavní brány přístavu se dozvíte, ze kvůli včerejší vraždě je celý uzavřen.
  • Jděte do krčmy, kde si sedněte na volnou židli u stolu. Jakmile přijde servírka, zeptejte se jí na novinky v Er-Elpu. Záhy na to vstoupí do krčmy strážník a požádá vás, abyste ho doprovodili na policejní stanici. Dvojčata u vedlejšího stolu však strážníka svalí k zemi.
  • Z baru vedle pípy seberte láhev džinu a použijte ji na dvojčata – tím pomůžete strážníkovi, jehož se po úplatku zbavíte. Následně vám Hugo - muž sedící u stolku napravo - nabídne k odkoupení pistoli. Prozatím ale na ni nemáte peníze.
  • Projděte kolem policejní stanice na náměstí s fontánou ke stánkaři. Tomu dejte polovinu krystalu – zastavíte ji u něj a získáte nějaké peníze.
  • V krčmě dejte malý vak zlata Hugovi a získáte pistoli a minci.
  • Vraťte se na náměstí, kde se pokuste promluvit si s malým klukem – odmítne se s vámi vybavovat, dokud mu nedáte nějaké sladkosti.
  • Pokuste se od stánkaře vzít zpět svůj krystal, nicméně neuspějete.
  • Promluvte si s klukem a dejte mu minci – zatímco on odvede stánkařovu pozornost, použijte na jeho zboží hrdlo láhve, čímž získáte svoji polovinu krystalu nazpět.
  • Zajděte na policejní stanici a promluvte si se strážníkem, sedícím za stolem. Dejte mu malý vak zlata a získáte povolení k opuštění přístavu.
  • Zamiřte do přístavu ke své lodi Neviditelný a strážníkovi před lodí ukažte povolení. Ihned odplujete na Černé ostrovy.

    2. Část: Černé ostrovy:

  • Od krčmy jděte doprava na smetiště. Zde si promluvte s domorodcem a zeptejte se ho na kapitána Čápa. Domorodec vám přislíbí pomoc, pokud mu najdete jeho ztracenou kočku.
  • Od krčmy jděte doleva k obchodu. Zde si všimněte kočky, sedící na levém trámu obchodu. Sebrat ji ale nelze.
  • Z hromady ve středu obrazovky seberte zátku sudu a posléze celý sud, který položíte na psa. Vylezte na sud a seberte kočku.
  • Odneste kočku domorodci na smetišti – poví vám, že kapitána Čápa najdete v krčmě.
  • Vejděte do krčmy a jděte k baru. Zde si promluvte s kapitánem – nebude vám chtít nic říct Jazz & Fausta navíc se s ním pustíte do rvačky, načež kapitána zatknou.
  • Před krčmou si promluvte s rybářem, ale i ten po vás bude chtít protislužbu - rybářskou síť.
  • Jděte doleva k obchodu a pokuste se sebrat starou síť nad vchodem – prodavač vám poví, že staré zboží neprodávají a že to nové najdete uvnitř obchodu.
  • Vejděte do obchodu a pokuste se sebrat síť nad hořícím ohněm (ve chvíli, kdy bude prodavač vzadu za přepážkou) – omylem však obchod podpálíte.
  • Venku před obchodem, jakmile hlídač s prodavačem odběhnou, seberte starou síť a odneste ji rybářovi před krčmou – dozvíte se, že mladá kráska odplula na lodi s otroky do Khaenu. Vy se tam však vydat nemůžete, protože máte poškozené plachtoví lodi.
  • Jděte k baru v krčmě a promluvte si s krčmářkou – poví vám, že v bambusovém háji žije zlá příšera. Když ji chytíte, opraví vám místní domorodci plachtoví lodi.
  • Před krčmou seberte ze sloupu napravo lano, na smetišti pak sekeru a kost.
  • Uličkou u obchodu se vydejte dozadu do bambusového háje. Na stromy použijte sekeru, čímž vyrobíte klec. K té připevněte provaz.
  • Vraťte se k obchodu a na sud, pod nímž je ukrytý pes, použijte kost – tím získáte psa a odnesete ho ke kleci. Ještě však potřebujete něco, co svým zápachem příšeru přiláká.
  • Jděte k vězení (napravo od smetiště). Po jeho pravé straně visí žralok, kterému usekněte sekerou hlavu.
  • Vložte hlavu do klece a vyčkejte na příšeru, která se sama chytí do vaší pasti.
  • Pochlubte se úlovkem krčmářce, která vám za odměnu nechá opravit plachtoví a navíc vám daruje vzácný amulet.
  • Vyjděte ven z krčmy a nastupte na palubu Neviditelného…

    3. Část: orientální město Khaen:

  • Z nočního přístavu se vydejte do temné uličky (napravo), kde budete svědky přepadení cizince. Vytáhněte na zločince pistoli, čímž cizince zachráníte a odnesete ho do nedaleké opiové putyky.
  • V putyce si promluvte s přepadeným cizincem a pak s majitelem putyky – dostanete od něj vodní dýmku, kterou obratem předejte cizinci – budete za to odměněni malým vakem zlata.
  • Promluvte si s majitelem Fu-Chinem – menší dialog se protáhne až do rána.
  • Z putyky zamiřte do přístavu a zde vejděte k obchodníkovi. Promluvte si s ním – přišlíbí vám pomoc, když mu seženete dnes ráno ukradnuté peníze. Dejte mu tedy vlastní vak se zlatem – dozvíte se, že dívka byla odvedena na trh s otroky. Jazz & Faust
  • Vraťte se do opiové putyky, kde se již zotavil přepadený cizinec. Promluvte si s ním – požádá vás, abyste šli na trh koupit nějaké víno.
  • Z přístavu se vydejte dozadu ke kanálům, dále dolů k harému a odtud po mostku v pravém dolním rohu obrazovky na trh s otroky.
  • Promluvte si se stánkařem – poví vám, že dívku koupil nějaký bohatý cizinec. Kromě toho se dozvíte, že víno koupíte u obchodníka v přístavu.
  • Jděte k obchodníkovi a zeptejte se ho na víno. Nabídněte mu za něj pistoli, což obchodník příjme. Nicméně musíte si obstarat vlastní džbán.
  • Před branami harému má stánek fakír. Promluvte si s ním. Jeho džbán s hadem zacpěte zátkou a pak ho seberte.
  • V opiovém doupěti položte džbán na výheň uprostřed místnosti – had před horkem uteče a vám zůstane prázdný džbán.
  • Odneste džbán obchodníkovi a ten ho naplní vínem. Víno odneste cizinci do opiového doupěte – zjistíte, že je to vizír a koupil vaši dívku pro svého sultána, žijícího ve městě Rudých písčin. Odvede vás za ním, ale ještě předtím musíte na trhu koupit velbloudy a jídlo.
  • Vydejte se tedy na trh a u stánkaře kupte za malý vak zlata velbloudy a jídlo.
  • Na trhu s otroky se objevil Jazz. Promluvte si s otrokářem, načež vyměníte svého právě nabytého velblouda za Jazze. Smluvíte si s ním schůzku na stanovišti karavan.
  • Sdělte vizírovi v opiové putyce, že máte jen jednoho velblouda – on se poveze a vy budete muset jít pěšky
  • Vydejte se před harém a odtud doleva v vosímu kaňonu.
  • Pokuste se přejít po mostě přes roklinu do pouště, ale roj včel vám v tom zabrání.
  • Seberte roztrhaný plášť, šípy a starý meč.
  • Vraťte se do města a na trhu kupte od stánkaře med (výměnou za šípy).
  • Zpět v kaňonu pověste na keřík s lebkou plášť a potřete jej medem, čímž přilákáte včely a můžete volně přeběhnout přes most do pouště.
  • Po krátkém souboji v poušti se seznámíte se svojí milovanou dívkou Lousou a poté budete odvedeni na stanoviště karavan.

    4. Část: stanoviště karavan:

  • Jazz & FaustZe všeho nejdříve zamiřte do noclehárny, kde z dřevěné truhly seberte obvazy a uspávadlo.
  • Jděte k přístřešku obchodníků a promluvte si s obchodníky – nabídnou vám mapu do města Rudých písčin, pokud jim ale seženete podkovy.
  • Navštivte kováře, kterého požádejte o podkovy a pak mu dejte starý meč jako zdroj materiálu.
  • Vyjděte ven z kovárny a zase se vraťte. Po rozhovoru s kovářem obdržíte podkovy a lano.
  • Odneste podkovy obchodníkům, za což dostanete slíbenou mapu.
  • S mapou se vydejte do pouště a odsud k branám do paláce.
  • Vejděte na náměstí, kde si promluvte s vizírem. Budete pozváni na audienci k sultánovi (zde obdržíte ovoce, píšťalku a dopis). Ale svoji milovanou Lousu od sultána nedostanete.
  • Venku si přečtěte dopis od Lousy. Poté použijte na balkon po pravé straně paláce lano, čímž se dostanete dovnitř.
  • Uvnitř použijte píšťalku – po rozhovoru s Lousou vyjděte ven na náměstí a odejděte doleva k opuštěnému chrámu.
  • Uvnitř chrámu se nejprve musíte zbavit stráže, takže do kulatého reliéfu na sloupu (v pravé části obrazovky) vložte amulet.
  • Jakmile podivná stvořeni napadnou sultána, předejte jim ovoce a jakmile odejdou, klikněte na ležícího sultána – převlečete se tak do jeho šatů a uniknete z chrámu i s Lousou.
  • Před palácem se dozvíte, že Lousa nechala v paláci služku, a že do klece s příšerou ukryla svoji polovinu krystalu. Dostanete od ní prsten, kterým se máte služce prokázat.
  • Vejděte do paláce, příšeře v kleci dejte uspávadlo a pak jí seberte polovinu krystalu.
  • Služce ukažte Lousin prsten, pak vyjděte ven na nádvoří a promluvte si s Lousou.
  • Zpět na stanovišti karavan jděte k přístřešku obchodníků, kde potkáte Jazze. Promluvte si s ním, načež následuje delší rozhovor mezi vámi, Jazzem a Lousou, který vyústí v cestu do Mrtvého města.

    5. Část: Mrtvé město:

  • Cestou se zastavíte u krvavého stromu, který bude ohrožovat Lousu. Na tomto místě stačí popadnout spící obludu u zeleného jezírka, kterou strom spořádá namísto Lousy.
  • Po setkání s Jazzem vejděte do chrámu, kde vám bude stát v cestě odporná hydra. Použijte na ni zrcadlo a pak jí seberte jedno klepeto.
  • V dračím sálu si vezměte od princezny druhou polovinu krystalu.
  • Oznamte všem, aby se postavili na pohyblivé kachličky. Jakmile tak učiní, drak uprostřed sálu otevře tlamu a vy mu do ní vhoďte klepeta hydry.


    Konec dobrý, všechno dobré. Jazz našel svůj poklad, Faust zase životní lásku. Prostě idylka :o).i


  • Témata: Karavan, princezna, Včela