Bad Boys II - první dojmy

  • 34
Stříleček ve třetí osobě je na konzolích poměrně dostatek, nyní se k tomuto tak oblíbenému žánrovému portfoliu přidává další kousek, těžící z možné popularity stejnojmenného filmového snímku.
Bad Boys II

Filmoví Mizerové se nám díky úsilí Empire Interactive v brzké době představí i ve světě jedniček a nul a to na všech nextgen formátech, pročež si pojďme v krátkosti říci, co že se to na nás vlastně chystá za akci.

Film s W. Smithem a M. Lawrencem jsem dosud neměl to potěšení zhlédnout, takže nemohu hodnotit provázanost se hrou, nicméně je patrné, že si tvůrci z obou herců vzali příklad. Při určité snaze tak můžete rozeznat jistou podobu, minimálně platí, že oba zdejší hrdinové jsou černí, když už nic. A oba potírají zločin, na který nahlíží ve třetí perspektivě. Audiovizuální zpracování nabízí namluvení všech rozhovorů, enginové animačky a na první pohled více než slušnou grafickou stránku věci, jenomže na druhý pohled zjistíte, že celé představení spíše zachraňuje bohatost barev, rozmanitá architektura levelů, na které je zdejší dobrodružství rozděleno, a nevídaná interakce prostředí, v němž jde kupa věcí zničit!

Pohybové animace nejsou úplně nejhorší, i když jsou poněkud lopotné, rozpaky vzbuzuje kamerový systém, kde náhled na dění můžete upravovat jen Bad Boys II v intencích pravého analogu, kterým zaměřujete početné ozbrojené složky. Takže v případě těsnějších prostor přicházejí problémy… Nicméně potěší možnost nastavení citlivosti analogu a také pomoc s manuálním locknutím nepřítele, pročež pak každá rána půjde natvrdo do kožichu. Přičemž z toho se docela dost práší, anžto krví se tady nešetří, takže za vámi občas zůstane podobná paseka jako v tom lokálu ve snímku Desperado s A. Banderasem.

Pro lepší domluvu s oponenty se čas od času nadějete lepšího zbrojního arzenálu, kam vedle základní pistole s neomezenou municí může patřit klasická brokovnice či granáty, nebo posílení obranyschopnosti, jíž zaručuje za rohem nalezená neprůstřelná vesta či uzdravovačka. Pohybové dispozice možná nenabízejí nic extra, ale to z toho důvodu, že se hraje s trochu jinými pravidly. Hodně času strávíte za rohem zdi, za sloupem či v přikrčení kupř. za stolem, odkud pak likvidujete nedobře naladěné osazenstvo dané lokace. Skutečnost, že se na konkrétním místě lze schovat př. za zeď vám vždy indikuje speciální ikona na zemi, pročež pak lze bezpečně bloudit zaměřovacím terčíkem po oblasti za rohem a po Bad Boys II vyhlédnutí žádaného cíle narychlo opustit bezpečný kryt, nasypat to do oběti a zase zpátky. Svým způsobem to může připomínat schéma použité v Time Crisis 3, pohříchu zdejší grafické zpracování se nepřibližuje standardu citované klasiky, zase ale máte mnohem větší svobodu pohybu (byť jsou úrovně zoufale lineární) a potěší i daleko větší míra interakce, ostatně za destrukci jste také příslušně ohodnoceni.

V první úrovni jste v akci za oba nekomformní policisty, přičemž skrze pad dirigujete jenom jednoho z nich, ale i ten počítačem ovládaný čas od času přiloží ruku k dílu, i když spíše jen aby se neřeklo. Druhý level již jdete sólo; jsem osobně zvědav, jestli možná kooperace obou zúčastněných bude s pozdějším časem nějak aspoň trochu zajímavě vyřešena.

Upřímně řečeno, zatím to není nic extra. Rozhodně nechci Bad Boys II potopit hned ze začátku, ale vypadá to spíše na podprůměrnou střílečku s jedním stěžejním nápadem, který se brzy omrzí, a mezihry či oživení téhle koncepce (časový limit pro nalezení plynové masky, práce s odstřelovačkou či střet s bojovým vrtulníkem) to nemohou zachránit.
Asi bude skutečně lepší zkusit již shora citované Time Crisis 3 s pistolí a v multiplayeru. Takže asi tak.