- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nezlobte se na mne, ale kdyby se ta kolej posunula cca jeden až dva metry k té zahrádkářské kolonii, tak by měli za prvé napřímený oblouk a za druhé by se na ty stromy nemuselo vůbec sahat. To se zase chce někomu něco dělat složitě když to jde jednoduše.
Kdyby se ti aktivisté projeli vlakem do Pardubic, tak by zjistili, že po najetí na už opravený úsek vlak přestane skákat přes hrbolaté koleje a celá jízda je o polovinu tišší, takže pokud jim jde o hluk, měli by se zamyslet za co vlastně bojují. Vlaky jezdit nepřestanou, jen jim to kolem domů bude drncat čím dál víc. Dělat z pár nemocných jírovců u trati lázeňský park nejde. Mají příslib dodatečné zelené protihlukové zábrany a náhradní výsadbu stromů, tak nechápu co ještě po městu chtějí. On by to zase někdo moc chytrý postavil jinak a o to asi hlavně jde. To je to samé jako s opravou Milety.
Ach jo, tak znova.
Místní obyvatelé nebojují proti modernizaci samotné, ale protestují proti tomu, jaký "jediný možný způsob" modernizace té trati zvolila SŽDC a že oproti tento způsob posvětilo i město, ačkoliv původně slibovalo něco jiného.
Místní lidé prosazují odklon kolejiště dál od svých domů a zachování už současné plně funkční zelené bariéry, čímž se mimo jiné po mnoha desítkách let konečně narovná ten nesmyslný oblouk pod jižním zhlavím nádraží.
SŽDC prosazuje posun směrem k domům, tj. zachování či spíš vyostření oblouku, likvidaci poloviny současné zelené bariéry a výsadbu nové, která začne svou funkci plnit až za nějakých 15-20 let.
A nešlo by dát kolej na druhou stranu od té, co tam už je?
Šlo, kdyby se chtělo. Hlavně by se tím vyrovnal ten současný podivný oblouk...
Já nevím jak Vy, pane redaktore, ale já na fotografiích u článku žádné „kaštany“ nevidím, já tam vidím jen samé jírovce a tedy jírovcovou alej, opravte si, prosím, tuto svoji chybu v článku, děkuji.
Není tohle proti zásadám demokracie, kdy menšina ustoupí většině. Kvůli skupince pošuků, co chtějí zachránit pár stromů budou omezovat tisíce cestujících jedoucích mezi Pardubicemi a Hradcem.
Není ta skupinka pošuků náhodou složená z obyvatel přilehlého okolí? Víte, kdybych bydlel na místě a někdo do mě tlačil, že jedno jediné použitelné řešení je posunutí tratě do vnější části oblouku (!) a že je nutno vykácet půlku dosud bezproblémové zelené bariéry, tak bych se asi taky bránil. Obzvlášť kdybych viděl a věděl, že posunutí kolejiště na druhou stranu nepřinese škodu na zeleni vůbec žádnou a ještě naopak srovná dosavadní nelogický oblouk pod jižním zhlavím hlavního nádraží
Ale ono je asi jednodušší ty místní obyvatele hned odsoudit a nazvat je pošuky, aktivisty a zelenými teroristy, že?
Jinými slovy, aktivistický spolek má v rukávu vedle svých demagogií a výhrůžek ještě několik nástrojů pro obstrukce - až po variantu "Voda z Tetčic", že? Ale to není nic nového...
Nejhorší na tom všem je to, že alej (stará a především napadená klíněnkou) je zde pouze v roli navenek líbivého a mediálně zajímavého rukojmího, nicméně hlavním cílem tohoto spolku stovky místních, na něž je nabaleno pár jejich známých a několik aktivistů-notorických potížistů, je zabránit za každou cenu rekonstrukci a zdvoukolejnění této železniční trati a tuto celou přeložit raději do Kuklen... V článku mi poněkud chybí pohled druhé strany, těch tisíců každodenních cestujících na trase Hradec Králové - Pardubice a prostřednictvím železničního koridoru dále do celé republiky. Každý rozumně smýšlející člověk může podpořit realizaci projektu modernizace trati do Pardubic podpisem zde: https://www.petice24.com/zeleznice-hk-pce
Sám píšete, že ten spolek tvoří stovky místních obyvatel. Tedy zjevně lidí, přímo dotčených navrhovanou podobou a způsobem zdvojkolejnění trati. No a právě tito lidí asi mají zatraceně velké právo se ozvat, když nikdo nechce poslouchat jejich argumenty, ne?
Chtěl bych vidět vás, až by někoho napadlo třeba natáhnout přes vaši zahradu dálniční přivaděč - a kdybyste měl námitky, tak by z vás udělali ekologistického pošuka, který brání pokroku a terorizuje tisíce obyvatel těšících se na novou silnici!
Dráha nebo domy? Logicky zdvoukolejnění dává smysl, pouze, v celé délce.
Aleje je mi líto, ale to je tak vše.
Analogie toho, že si někdo koupí výhodně pozemek na vsi nebo u letiště a pak začne řvát že mu sousedi sekaj trávu o víkendu, nebo, že lítaj letadla na letiště.
Vaše analogie pokulhává na obě nohy. Spolek není proti zdvojkolejnění jako takovému, ale je proti tomu, že město jako jedinou variantu prosazuje přesazení kolejiště do vnějšího oblouku (blíž k zástavbě) a vykácení poloviny stromů, ačkoliv posun opačným směrem (do polí a zahrad) by neuškodil nikomu.
Kolik let budou mít ty stromy životnost? Dalších 20, 30? Potom se skácí a vysadí nové. Tak se to udělá o pár let dříve..přeci kvůli tomu nezablokuju výstavbu
vždyť je tam hned nádraží a určitě v zastavěné oblasti, jako je tato, nemůžu křížící se vlaky jet 160 km/h...navíc zrovna na této trati vůbec nevidím důvod, proč by takovou rychlostí měly vůbec jezdit, než se rozjedou, budou v další zastávce...za mě zbytečná dvojkolejka v tomto prostoru
navíc tam vlaky jezdí každou chvilku...stačilo by úplně, kdyby přidali vagón, kde je to potřeba a ne je ubírali, jako tomu tak bylo a možná ještě je při ranním spoji z Liberce - přijede 5 vagónů a tři odpojí a pak se diví, že se lidi vztekají...to dvě koleje fakt neřeší
Vy budete expertka na organizaci vlakové dopravy, to se hned pozná. Studovala jste v Žilině?