Doposud oblékají hokejisté v NHL, tedy i David Pastrňák a Brad Marchand z Bostonu,

Doposud oblékají hokejisté v NHL, tedy i David Pastrňák a Brad Marchand z Bostonu, | foto: Winslow Townson-USA TODAY SportsReuters

NHL v novém hávu. Se společností, která neumí dát správná jména na dres

  • 25
Říká vám něco jméno Kaprivoz? A co Spurgeno? Nebo snad Draisailt či Tuhc? V posledních hodinách se fanoušci v online světě předhánějí ve zveřejňování těžko uvěřitelných kiksů, které předvádí společnost Fanatics. Mimochodem je novým oficiálním výrobcem dresů po kluby NHL od léta 2024, jak bylo v úterý oznámeno.

Nahradí Adidas, který se sám rozhodl s nejprestižnější hokejovou světa neprodloužit kontrakt. A podepsala rovnou na deset let!

Přitom Fanatics, již přímo za textilní firmu označit nelze, nemá zrovna výstavní pověst. Už roky drží licenci na výrobu produktů nejen NHL, může tedy využívat loga nebo jména pro nejrůznější fanouškovské suvenýry.

Problémem ovšem je bídná kvalita. Fanatics prožila za dvacet let raketový růst, zakládá si na jednoduchosti. Své výrobky chrlí až s neskutečnou rychlostí, jenže na úkor výsledku.

Čistou bavlnu nečekejte, znaky po pár přepráních běžně padají, navíc objednané produkty tu a tam prostě nesedí. Jak bylo zmíněno v úvodu textu, přeházená písmena ve jménech hráčů na dresech či tričkách evidentně nejsou ojedinělostí.

Kaprivoz nebo Kaprizov?

Odchod Adidasu, jenž v posledních dvou sezonách slavil úspěch s povedenými retrodresy, nepříjemně zkomplikoval NHL situaci. A pánové a dámy z Fanatics byli tak nějak pořád kolem, takže proč to nezkusit?

„Myslím, že to zvládnou. Podívejte se, jak fungují v ostatních soutěžích,“ podotýká Brian Jennings, výkonný marketingový viceprezident NHL. Naráží na působení Fanatics v baseballové MLB nebo lize amerického fotbalu NFL. Že jste její logo nikdy nezahlédli? Není divu. Tamní dresy sice v určité míře vyrábí, jenže našité je na nich logo společnosti Nike, která se stará o design.

Retro Pastrňák, dobový Voráček. Kluby NHL ukázaly „střelené“ dresy

Prvním úkolem je pro Fanatics zapracovat na materiálu, který pro své výrobky využívá. Ale velké změny při pohledu na dresy celků NHL zatím nečekejte, první výraznější by mohly přijít až na podzim 2026. „Vývoj a testování zabírá spoustu času,“ říká Jennings.

Dosavadní dodavatel dresu pro NHL Adidas slavil úspěch se sérií Reverse Retro dresů. Na snímku trikoty Anaheimu, Arizony a Bostonu.

Pokud chce společnost se širokým záběrem – v Americe přezdívaná jako „druhý Amazon“ – hokejový svět oslnit, musí zabrat. U fanoušků dosud nezabodovala.

„I klasické textilní společnosti vyrábějí rychle, třeba H&M. Jenže džíny si můžete koupit i kdekoliv jinde, s dresem Nathana MacKinnona je to horší,“ srovnává Sean Gentille, reportér zámořského serveru The Athletic.

NHL se převlékne, začne éra tří pruhů. A zamoří dresy reklamy?

Výhodu má Fanatics jistě v tom, že v Kanadě sdílí výrobnu s Adidasem, a tak disponuje nejlepším možným přístupem k nahlédnutí do jednotlivých procesů. Kromě toho usilovně najímá pracovníky ze společností CCM a Reebok, předchozích výrobců dresů pro NHL.

Také Leon Draisaitl se dočkal podivné podoby svého jména

„Nechceme však dělat změny jen kvůli tomu, že jsme v nové pozici. Musí k nim být důvod,“ přemítá Doug Mack, obchodní ředitel Fanatics. Novinář Gentille by důvody našel, navíc kroutí hlavou nad tím, proč NHL na „fanatiky“ vůbec ukázala: „Zvolíte si firmu, kterou evidentně nemá rád nikdo.“

Výraznější zapojení do hokeje není jedinou monstrózní aktivitou Fanatics v posledních měsících. Skoupila společnost Topps, známého výrobce sportovních sběratelských kartiček, což je v zámoří velký byznys. A v následujících letech plánuje i výrobu karet vlastních. Snad budou lepší než dosavadní dresy se zkomolenými jmény.


Mistrovství světa v hokeji 2024

Hokejové MS 2024 se uskuteční od 10. do 26. května v Praze a Ostravě. Český tým se představí v pražské základní skupině, kde ho čekají Kanada, Finsko, Švýcarsko, Dánsko, Norsko, Rakousko a Velká Británie.