„Říkám tomu budování neuvěřitelných věcí. Tohle je pro mě další výzva. Čeká mě náročná práce, která je lidem na očích. Ale mám jasný názor i představu, jak by měl klub fungovat. A jsem přesvědčený, že v drtivé většině platí, že hokej je továrna na dobré lidi,“ říká Dušek.
O nabídce šéfa HC Škoda Martina Straky jste přemýšlel dlouho?
Už někdy před třemi lety jsme se poznali blíž, na golfu začali o hokeji víc mluvit. Vím, že je to dříč, máme hodně společných vlastností. Dlouho viselo ve vzduchu, jestli bych se zapojil do dění v Plzni. Až to uzrálo, před minulou sezonou jsme se dohodli, že sem začnu víc jezdit, mapovat zázemí, tvořit si názor.
Očima Martina StrakyS Mírou se známe dlouho. Věřím mu. Seznámil nás můj táta, který u něho pracoval. Vím, že je to férový, poctivý člověk, který si všechno vybudoval sám, z ničeho. Sedli jsme si lidsky i názorově, máme podobnou hokejovou ideu. Teď chceme především dostat lidi zpátky k nám na stadion. První věcí jsou samozřejmě kvalitní výkony na ledě, tou druhou, co fanouškům nabídneme během zápasů i mimo stadion. To chceme hodně posunout, i proto jsme spolu objeli všechny arény v republice, sledovali show na stadionech, nabírali inspiraci. Míra rozumí tomu, jak se řídí firma i hokejový klub, a myslím, že to spojení je ideální. Na něm bude organizace a provoz klubu, já se ještě výrazněji zaměřím na extraligový hokej a na plzeňskou mládež. To je to, co umím a čemu rozumím nejlépe. |
Co jste poznal?
Že Martin před sebou tlačil spoustu problémů, které řešit chtěl, ale nemusel. Sám dnes říká, že občas dělal pět věcí najednou a pak nejdou dělat všechny dobře. Jestli to má mít smysl, je třeba práci rozdělit. V klubu naplno pracuje pět šest lidí, se kterými chci vytvořit fungující tým.
Jaké kompetence budou spadat pod vaši zodpovědnost?
Prvním úkolem je uvolnit Martina od provozních věcí. Aby měl volné ruce především na hokej - na áčko, na mládež. Další zodpovědnost půjde za mnou - obchod, marketing, fanshop, ceny permanentek a vstupenek... Zároveň je jasné, že fungovat musí obojí. Když budeme dělat dobře obchod a marketing, ale nebude šlapat A-tým, nebudeme úspěšní. A naopak. Jsou to spojené nádoby, obě musí fungovat a my se navzájem budeme kontrolovat.
Rozpočet na extraligový tým se v Plzni pohybuje okolo 40 milionů korun za rok. Tak to zůstane?
Plus minus ano. Obchod je alfa a omega, to jednoznačně. Budu velmi tlačit na lidi v našem obchodním oddělení, aby pracovali naplno a dobře. Aby o nás sponzoři věděli, měli zájem nás podpořit. S tím souvisí marketing. Aby byl klub vidět, aby se hráči ukazovali na různých akcích, aby klub podporoval charitu. Před rokem jsme nastavili sociální sítě, jsou sledované a my se musíme pořád zlepšovat. I proto dojde k nějakým personálním změnám.
Jak víc přitáhnout fanoušky na stadion, když návštěvnost v minulé sezoně klesla?
Nějaké trumfy připravujeme a pro fanoušky budou určitě zajímavé. Chystáme nové formáty permanentek. Připravujeme rodinné vstupenky, různé balíčky na utkání, rozšíříme nabídku. V některých sektorech ceny lístků zlevníme. Chceme, aby se na hokej mohl dostat opravdu každý.
Ideálním stavem je mít neustále „plný dům“? Atmosféra, ze které se nyní těší fotbalová Viktorie?
Je to zase další výzva. Když jdu na fotbal a vidím 11 tisíc lidí, je to skvělé. A zároveň trošku skřípu zubama v tom smyslu, že si moc přeju i pravidelně vyprodaný zimák. Nevýhoda hokeje oproti fotbalu je však bohužel dlouhodobě daná - hokej si na sebe nemůže vydělat, na rozdíl od úspěšného fotbalového klubu. I proto je pro nás nesmírně důležitá i podpora města a kraje.
Věříte, že portfolio partnerů lze rozšířit, přilákat další sponzory?
Věřím na přirozenost. Kromě velkých firem, které potřebujeme a moc si jejich podpory vážíme, je spousta a spousta těch menších. Ty je třeba stále oslovovat, nabízet nápady, spolupráci. Sbírat po malých částkách a mít ještě víc partnerů.
Schulz