"Leteckému neštěstí se dá předejít prevencí a ta v Rusku není. Letadla jsou stará, špatná, technicky zastaralá. Piloti nemají potřebný výcvik, a proto tam dochází k takovým událostem," mínil obránce Jan Platil, který se během jedné ze sezon nacestoval snad ze všech hráčů nejvíc - působil totiž v Chabarovsku na Dálném východě.
"Tam jsme využívali pořád to stejné vrtulové letadlo. Celé se třáslo a od pohledu bylo staré. Chodilo se do něj zadem, bágly se tam házely ze strany na stranu, nebyly ani připoutané, takže letadlo nebylo vůbec vyvážené. Báli jsme se při každém letu, člověk nikdy nevěděl, co se může stát, když viděl kvalitu toho stroje," popisoval hokejista.
Vedení bohaté soutěže nyní zvažuje, jak přispět k větší bezpečnosti hráčů a funkcionářů při častých přeletech. Těch absolvuje jeden tým za sezonu často víc než šedesát.
Jednou z možností je dokonce i to, že KHL koupí na vlastní náklady letecké speciály, které budou hokejové týmy na utkání přepravovat. To by však ligu vyšlo v přepočtu na miliardy korun.
"Mají obrovské finance, které do toho dávají. Slyšel jsem o možnosti, si liga koupí svoje letadla, na tři kluby jedno," řekl České televizi kouč Miloš Říha, který působí v Petrohradu. "Myslím si, že je to dobrá myšlenka. Letadla jen pro ně. Momentálně není adekvátní (letecká) obsluha na to, jaké drahé kádry a hráče mají."
Další variantou je smlouva mezi ligou a renomovanou společností, jakou je třeba Aeroflot, jenž operuje na mezistátních linkách. Hokejisté by se pak nemuseli svěřovat do péče nepříliš spolehlivých lokálních aerolinek. Například v Kazani tlačí na to, aby KHL najala zahraniční společnost.
"Slyšel jsem, že od té havárie už pět nebo šest mančaftů letadla vyměnilo," tvrdil Platil. Například kazašský klub Barys Astana, který používal typ Jak-42 stejně jako Jaroslavl, už skutečně najal nového dopravce.
A celek Atlant Mytišči raději vyrazil do vzdáleného Nižněkamsku autobusem.