"A pojala to velkolepě," říká slávistický marketingový manažer Jan Kratochvíl, jenž se jako zástupce českého mistra akce zúčastnil.
Prestižní hokejová soutěž, kde by se poměřovali mistři z nejlepších evropských lig? To tu chybělo. Stát se jí má právě Champions League.
"Organizátoři z IIHF by chtěli, aby získala stejný zvuk jako ta fotbalová."
Jedním z kroků, které by tento cíl měly naplnit, je dobrá marketingová propagace. A jejím hlavním znakem je logo.
Jak vypadá? Jde o stylový mix hlavních hokejových prvků - puku, hokejek a ledové plochy. Na černém podkladu zabírá největší část loga kotouč, ve kterém se proti sobě spojují čepele a vytváří prostředek hřiště.
. s kým hrajíSLAVIA, skupina D
|
Pod tím je nápis "Champions Hockey League", přičemž největší důraz je kladen na slovo "Champions".
"Vybírali jsme z mnoha návrhů a tohle bylo ze všech nejlepší," prohlásil prezident IIHF René Fasel. "Je jednoduché a člověk při prvním pohledu hned ví, o co jde."
Logo se bude používat při všech prezentacích soutěže. "Před každým televizním přenosem poběží čtyřicetivteřinové znělka podobně jako u fotbalové Ligy mistrů," přibližuje Kratochvíl. "Logo pak bude při zápasech na ledu a mantinelech."
Na setkání v Curychu se ale probírala celá řada dalších záležitostí týkajících se soutěže. Například její organizační zabezpečení.
"S tím máme velké starosti, zástupci IIHF už u nás byli třikrát," říká Jaromír Látal, manažer Českých Budějovic, které se jako vítěz základní části extraligy do Ligy mistrů také kvalifikovaly.
"Řešilo se postavení televizních kamer, místo pro tiskovky nebo reklamní plochy na ledě."
Se vším se Jihočeši vypořádali, přesto jim ještě jedna nepříjemnost hrozí. "Pořádný problém by nastal, kdybychom postoupili do semifinále, protože pak bychom museli na stadionu zajistit místo pro čtyřicet fotografů," strachuje se Látal.
Slavia i České Budějovice si v Curychu vyměňovaly informace se soupeři ze základních skupin.
"Hokej je totiž oproti fotbalu komplikovanější co se týká dopravy nebo ubytování, tak jsme řešili, jak všechno bude probíhat," poznamenal Kratochvíl.
Soutěž začíná 8. října a poslední finálový duel se odehraje 28. ledna. Mezi kluby bude rozdaná částka 16,9 milionu švýcarských franků, celkový vítěz získá rovný milion a právo zahrát si v září v rámci Victoria Cupu s držitelem slavného Stanley Cupu.