Diskuse k článku

Po týdnu trápení miniaturní štěně zemřelo. Od matky ho vzali třítýdenní

Šílené zážitky má za sebou řada těch, kteří toužili po miniaturním pejskovi, koupili ho na inzerát a jejich dny se proměnily v noční můru. Často se ukázalo, že získali štěně z „množírny“, které sotva prolouplo oči a bylo odtržené od matky, přitom se bez mateřského mléka neobejde. Teď hromadně podávají trestní oznámení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a27n28a 68Č15e39r93v15e89ň51a25n39o73v94á 8376876234

Je zajímavé, že když se někdo rozhodne koupit lednici, pračku, televizi, první co udělá, sede k PC a hledá a hledá info o daném modelu. Ale když si jde pořídit psa nestará se, nezjistí si informace žádné. Pak to tak vypadá, kdyby se madam aspoň trochu zajímala, musela by se dočíst co a jak a nemusela by teď brečet a množitel si mnout ruce jak mu to sype a vesele pokračovat v týrání...

+2/0
16.9.2014 8:55

V27l73a69d50i68m21í44r 62B42e25n85e52š 2792105104143

Psů jsou plné útulky, pokud by šlo opravdu o to, mít psa jako parťáka a ne jako doplňek, pro holedbání se před okolím, nebylo by množitelů apod. Ale lidé se potřebují chlubit, co na tom, že v 90% pak nezvládnou výchovu, nebo za rok dva psa odloží, protože už to není tak in.

+7/0
8.9.2014 11:18

V76o44j81t29ě25c67h 11R40ů29ž65e90k 1387862474802

Dokud budou lidi naprosto tupí a za množitelé (rozuměj ziskuchtiví tyrani) se nebudou muset bát dlouholetého vězení, bude se to dít dál.

+8/0
7.9.2014 11:10

T60e71r16e85z81a 20B38r64a63b84c53o28v86á 1235155888467

Jsem chovatelka nekolika kocek (nalezencu bez PP i kocek s PP) a urcite zdravi zvirete vam PP nezaruci. Co vam zaruci jsou urcite standardy chovu (kdy muze byt mlade od matky, jak casto muze byt brezi atd) a povahy zvirete. Napr. Kocourka Devon rex jsme poridili podle povahy plemene (ne pouze vzhledu) a ta u krizencu moc jista neni (tim nevylucuji, ze krizenec muze mit nahodou jeste lepsi povahu).. ale urcite to, ze ma zvire PP automaticky neznamena jeho vhodnost pro dalsi chov, takze neni dobry pristup: fena i pes stejneho plemene maji PP (ale jsou na mazlicky) = jejich stenata jsou stejne kvality jakoby s PP.

Na pribehu v clanku mi hlavne mi vadi, ze se vubec nezajimali o chovnou stanici a prostredi, ze ktere stene pochazi. Zadny chovatel by takto sve zvire neprodaval + kdyz navstivim chovatele v miste jeho bydliste, aspon vim, kde ho hledat a neostrouham jen na tom, ze tel. Cislo je vypnute.. preci jen, pokud pres inzerat prodavam neco (ted nemyslim zvire) a nejsem podvodnik, klidne souhlasim s predanim doma, pokud je to nejaky podraz, budu hledat vymluvu a vec privezu nebo ji predam na parkovisti.. a za par dnu uz proste telefon nezvedam..

+1/0
7.9.2014 9:38

J47a94n 91S74u22c29h21ý 6850544138

ono ani PP nezaručuje povahu. I když pravděpodobnost je mnohem vyšší. Zásadně doporučuju zvíře pozorovat, klidně si domluvit delší návštěvu, u dobrých chovatelů to nikdy není problém.

0/0
15.9.2014 14:30

I59v39a 34K96a80r80l52o79v66s96k89á 5715497229583

kdyby hloupost nadnášela...je mi líto štěněte...ale se svojí blbostí lézt na veřejnost :O

+9/0
5.9.2014 23:47

K38a11t37e53ř95i50n81a 28K94a45š21p35a60r48o85v61á 5810329795132

Naopak je moc dobře, že to zveřejnili - jen díky tomu se dozví další podobně naivní lidé, že vůbec tyhle praktiky existují. A kdyby to mělo odradit jediného člověka od koupi štěnda od stejné či podobné množitelky, má to smysl (protože kdo od množitele koupí štěně/kotě, tak ho jen dál podporuje v jeho špinavostech)!

+3/0
10.9.2014 11:49

J66a81r13k10a 48K30r25e24j27č96í 8354456631730

Zveřejnit ano, ale nemění to nic na tom, že jsou opravdu hloupí. Našeho prvního psa jsem si byli prohlédnout 150 km, když měl 5 týdnů a brali jsme si sebou kamarádku - zkušenou chovatelku. Viděli jsme matku i otce a i když se jednalo o pejsky chované venku, bylo o ně velmi dobře postaráno.

+1/0
11.9.2014 10:59

P83e74t25r44a 71M84a63l92á 7221718291425

Pokaždé, když jsem kupovala psa, byla jsem rozhodnuta pro konkrétní plemeno. Nejdříve jsem prošla na netu nabídku útulkáčů a psů v nouzi a když nebyl žádný takový, našla jsem si štěně s PP. Takový by měl být asi postup pro každého, který se rozhodne si psíka koupit(a nechce chovat dále). Pokud chce člověk jen společníka a nijakého konkrétního, v útulku určitě najde vděčnou dušičku

+12/0
5.9.2014 23:10

P66a28v83l74i19n67a 81H39a54m37p61l17o38v80a 7331848919592

Dokud se najdou idioti, kteri jsou ochotni zaplatit desetitisice za miniaturniho psika, vubec neodpovidajicimu standardu daneho plemene, budou mit mnozirny pre. Za psa s PP, kde je nutno hlasit brezost feny veterinarce a dale zajistit cipovani stenat pres kynologicky klub, se toto nestava a stenata jsou mnohdy i levnejsi. Nechapu tyto lidi. Tendence poridit si miniaturu uz tak malinkych plemen je zhovadilost. At si koupi plysaka. Je to hnus.

+16/0
5.9.2014 22:01

P81e47t50r85a 33M50a88l95á 7681858901945

Ač to není miniaturní plemeno u frbulků jsem vypozorovala, že PP psíci stojí kolem 13tis a za bezPP si neštítí ti množitelé říct i 10tis.(v inzerátech se chlubí, že jsou štěnda z opakovaného ověřeného spojení, v jednom inzerátu bylo dokonce uvedeno vhodný k dalšímu chovu) tak co vám mám na to říct...Kdyby lidi nebyli líní zvednout telefon a zeptat se chovatele kolik si za pejsky žádá a radši jde k množákovi, kdy ho to bude stát skoro stejnou částku, tak to jsou pitomci.

+6/0
6.9.2014 2:53

P61e70t42r30a 45N50o15v58á24k94o89v35á 7218756464438

Mně zas přijde blbé psy čipovat, obzvláště pak malá plemena.

0/−1
6.9.2014 19:49

J21a85r92k13a 21K74r30e43j18č26í 8384866151320

Při cestě do zahraničí musí být načipovaný každý pes. Je ale fakt, že po nás nikdy nikdo pas nechtěl.

0/0
11.9.2014 11:03

A76n85n76a 83J93a41v71o86r75s74k70á 8952685554356

naprosto souhlasím

0/0
11.9.2014 18:49

J73i48ř89í 39M13a13r64e74k 7261734283614

Za blbost se platí...

+2/−1
5.9.2014 21:33

L26i90l57i45a81n81a 37K27a16n40a79v14a59l66o45v24á 3959440642487

Omlouvám se, za chybné překopírování - spojení slov.

0/0
5.9.2014 19:39

L55i94l28i86a34n83a 49K57a59n22a58v32a77l49o23v51á 3929920422787

Zkrátkachci asi říci, že kdo má zvíře, měl by se asi více vzdělávatve všem co se kolem něj týká i když se nejedná třeba oveterinárního asistenta, zootechnika či zapáleného jedince.Protože mi vstávají až vlasy hrůzou, když pak od lidí slyším,jak pes do rána umíral v bolestech, že nepoznali torzo žaludkubezprostředně po tom co se to stalo, že psi leželi na zahradě aumírali při křečích či abnormální dechové frekvenci, žejedna fenka měla krvácení v oblasti konečníku a dokonce, žejedné fence se začaly provalovat samičí orgány a ráno byla nazahradě mrtvá s plně vyhřezlými vnitřnostmi. Do háje lidi,pořizujete si SPOLEČNÍKA nebo HRAČKU?!

Azcela poslední reakce. Je asi úplně jedno, odkud si pejska pořídíte,jestli útulek, s PP, bez PP, záleží na Vás, avšak vždy musíte být při jehovýběru obezřetní a řídit se zcela jednoduchými pravidly apředevším dát na své pocity a pochybnosti.

+2/0
5.9.2014 19:38

L62i25l55i69a88n32a 92K87a17n30a20v77a27l32o42v38á 3669730942347

Prostěje smutným faktem, že mezi námi běhá plno lidských zrůd. Alechtěla bych v této záležitosti pokárat i běžné lidi. Jepravda,že v poslední době i na psi doléhají běžné lidské acivilizační nemoci, takže už ani infarkt či mrtvice není u psavýjimkou. Každopádně si myslím, že zcela zbytečně umírajípsi kolem osmi let věku, protože jejich majitelé s nimi v mnohýchpřípadech nejsou (či nemohou být, to je jedno, ale pořizuji sizvíře, když se mu mohu maximálně věnovat) v tak úzkémkontaktu, aby jednoduše poznali, kdy je problém za 5 minut 12upalovat na veterinu a pokusit se zvíře zachránit. Mluvím zvlastní zkušenosti, protože můj pes utekl jak se říkáhrobníkovi z lopaty asi 3x. Poprvé to byl rozsáhlý zánět celéhotěla včetně okostnice způsobený od análních žlázek, kdy námmálem prasklo střevo (podotýkám, že týden předtím se mi tonezdálo při běžné vakcinaci, tak jsem na to upozornila 2veterináře, kteří nic nepoznali, ale to je jiná věc), pak zánětdělohy s odrazem na ledviny, takže nakonec ztrácela i rovnováhu anaposled zánět celého trávicího traktu, navenek ze začátkuvšechny diagnozy vypadaly nenápadně, pes se akorát stáhl doklubíčka a možná víc spal jakoby se možná připravoval kodchodu, ale ani v tom nejhorším nevydal jediný zvuk. Zkrátkajsem měla podezření na něco horšího a šli jsme k veterináři.Ano není to levná záležitost. Například mi chtěli psa na týdenhospitalizovat za víc jak 35 tisíc, tak jsem v té době odvětila,už mající základní veterinární teoretické znalosti, žebudeme docházet ambulantně, že stejně víc než já (čili dohleda základní péči) stejně psovi neposkytnou, nakonec nás tatozáchrana vyšla asi na 7 tisíc.

+1/0
5.9.2014 19:37

L31i25l68i82a62n39a 90K17a73n52a81v27a80l49o91v85á 3159950922457

Kdysijsem měla sama slabost takové zvíře koupit ke své fence, ač mibylo hned jasné odkud vítr vane, byla to 2 malá štěňata bígla,evidentně nedokojené, mladší 8 týdnů se silně vystupujícímižebry, prodávané před pražským výstavištěm Letňany, kde sezrovna konala mezinárodní výstava psů, takže o lidi -potenciální kupující nebyla nouze a tato akce přilákala i tytomnožitele. Ve snaze spasit všechna zvířata, jsem nakonec totoštěně nekoupila, protože jsem si řekla, že právě to nebudupodporovat.

Takžerada pro ty, kteří chtějí kupovat jakékoli zvíře a psaná vkaždém rádci je si jakékoli zvíře, tedy i psa, dobřeprohlédnout - nesmí být apatické, naopak živé, jasné oči,žádné výtoky atd.

Adalší věc. Ta je spojená spíše s odchodem zvířete. Přijdemi, že plno lidí si pořizuje zvíře jen tak. Prostě jako věc(pročpak asi bylo zvíře v české legislativě dlouho chápánojako věc, ještě že se přitvrdilo, ovšem výsledky zatímnevidím), kterou případně vyhodíte, když už ji nebudete chtítnebo se Vám stane jinak nepohodlná. Mnohokrát jsem se běžně imezi lidmi setkala s týráním především psů, kdy pán zmrskápsa vodítkem sotva se zavřou dveře autobusu a autobus odjíždí,tržná a popáleninová popř. poleptaná poranění na packách čibocích, která si zvíře nemohlo způsobit samo.

+1/0
5.9.2014 19:36

L75i29l46i81a93n35a 88K49a82n48a56v68a70l27o19v78á 3629260772807

Náhodou jsem opět narazila na jeden z mnoha článků o těchto zbídačených štěňatech. Chtěla jsem v reakci na něj také konečně něco napsat, tak jsem se koukla na diskuzi v článku, zda už někdo komentoval tyto případy podobným způsobem jako bych se k nim vyjádřila já. A ano. Tím mám ušetřeno rozepisování této záležitosti. V podstatě musím říci, že i s těmi ostřejšími názory plně souhlasím. V podstatě lidská hloupost a utrpení zvířat vedoucí k úhynu. 

Ráda bych poznamenala, že naší fenku jsme odebírali v 9 týdnu (dnes už je to stará 13-ti letá "dáma"), ale chci se dostat k tomu, že chovatelka nám pejska umožnila vidět 3x než se stal členem naší rodiny (poprvé hned jakmile to fena dovolila, pak asi ve 4. nebo 5. týdnu (to spíš stále odpočívala,byla vyčerpaná a moc toho ještě nenaběhala) a pak v 8.týdnu (to už byli rošťáci, taková ta štěňata, které chce mít každý, kdo chce pejska již od štěněte, doma).

Další věc, jak paní poznamenala, ač úplný laik, už velikost pejska se jí nezdála. Já se kynologii věnovala pouze okrajově, ale prošla jsem jí také. Na první pohled, hlavně podle hlavy (oči, uši, výraz, slabost, možná vyčerpanost - společné u všech případů),ale i celkové morfologie, vidím, že se nejedná o zcela zdravé zvíře i kdyby bylo věkově v pořádku, myšleno 8 týdnů. 

Kdysi jsem měla sama slabost takové zvíře koupit ke své fence, ač mi bylo hned jasné odkud vítr vane, byla to 2 malá štěňata bígla, evidentně nedokojené, mladší 8 týdnů se silně vystupujícími žebry, prodávané před pražským výstavištěm Letňany, kde se zrovna konala mezinárodní výstava psů, takže o lidi - potenciální kupující nebyla nouze a tato akce přilákala i tyto množitele. Ve snaze spasit všechna zvířata, jsem nakonec toto štěně nekoupila, protože jsem si řekla, že právě to nebudu podporovat.

Takže rada pro ty, kteří chtějí kupovat jakékoli zvíře a psaná v každém rádci je si jakékoli zvíře, tedy i psa, dobře prohlédnout - nesmí být apatické, naopak živé, jasné oči, žádné výtoky atd.

+1/0
5.9.2014 19:36
Foto

L57u49c16i89e 49Š70a84n41t26r45o44c30h96o74v86á 9485317423

Jestli je dcera stejně rozumná, jako maminka, tak bych jí žádné zvíře nepořizovala! Myslím, že by se ti "podvedení" měli žalovat navzájem!!!

+4/0
5.9.2014 15:45

J92a22n 56M51i60c15h81á64l17e11k 3860755183345

Tak je třeba si rozlišovat, kdy člověk pořizuje psa a kdy pořizuje módní chlupatou hračku. Já, než si jel vybrat psa do útulku, tak jsem půl roku zjišťoval, procházel diskuse. Byl to (pořád je) muj první pes. Musim, říct, že jsem měl velký štěstí, Vrána je fakt nejlepší pes, jakýho sem kdy poznal. Kdybysem teď pořizoval teď psa, tak párkrát za rok se na fb mihnou mezi mejma přátelema nějaký štěňata, většinou venkovních, větších psů. Tj. přesně to co chci. Větší černý zvíře, který bude vypadat dostatečně děsivě, aby případnej zloděj, když ho na zahradě uvidí, šel radši krást jinam. Přitom aby to bylo zvíře hodný na děti, od mala zvykaný na lidi, abych věděl, že na někoho nevylítne, když na mě třeba zvýší dotyčnej hlas, nebo hodí sníh.

+5/0
5.9.2014 15:25

J48a53n 39S85u79c75h96ý 6620184538

Co znamená větší? Já osobně mám Chodskou hlídačku, za plotem se tváří, ale doma by neublížila ani mouše.

0/0
15.9.2014 14:36

T14e61r50e80z80a 31N94o76v84o49t68n36á 7309523677517

No to je tak.. Když člověk chce vyloženě nějaké plemeno, má to kupovat u solidního chovatele, s PP... Všechno si ověřit klidně desetkrát, hledat jméno na internetu (je možné, že na něj budou psané recenze apod). A když stačí voříšek, tak ať adoptuje z útulku. Nehledě na to, že čivava není pes, ale to už je otázka vkusu každého, komu se co líbí :-) S malými plemeny se ale asi lépe obchoduje a podvádí, protože ze svého okolí mám vypozorované, že malé psy si pořizují celkem blbí lidé.. a ti psi jsou pak taky blbí...:-( Samozřejmě jsou i výjimky.

+7/−5
5.9.2014 14:20

M81a47r83e18k 33Z91a96h90r89a21d94i21l 6514689335491

Já měl vždy z útulku krásné něm.ovčáky a pokud člověk psu rozumí, dokáže ho vychovat na bezvadného přítele i hlídače...

+7/0
5.9.2014 14:28

T18e93r10e78z33a 59N68o40v25o46t16n80á 7149943847877

R^

0/0
5.9.2014 14:31
Foto

E13v41a 91H87r39a26d56e23c71k39á 8843684785363

Já jsem dle vašeho měřítka teda také blbá - chovám trpasličí jezevčíky... ;-D Nevěděla jsem že inteligence se měří dle velikosti psa.

+3/−1
5.9.2014 14:54

T52e45r41e74z35a 50N28o17v81o51t31n46á 7129513877117

Já mluvím o lidech, kteří si řeknou "Jéé roztomilý malý plyšák, nemusím s ním ani ven, vždyť ho můžu naučit chodit do rohu". Pak to zvíře řve, neposlouchá, nic neumí.. A taky říkám, že existují i výjimky. ;-) ;-D

0/0
6.9.2014 12:32
Foto

L16u12c18i63e 29Š63a39n17t92r94o32c70h93o64v80á 9415877793

Souhlasím! Základní problém je v tom: "Jéé, malý pejsek! Ten nikomu nic neudělá. Nepotřebuje umět "sedni", "ke mně"..." A ejhle, oni to potřebuji i ti malincí..

0/0
5.9.2014 15:48
Foto

E15v40a 55H62r75a76d15e60c20k54á 8853864375543

Paní Šantrochová - ti moji mají i lovecké zkoušky a k nim opravdu musí umět víc než sedli a lehni... Toliko k vašemu mínusu.

+1/0
5.9.2014 16:27

T35e38r96e56z53a 73H76o51l79á 4474873623507

soudit inteligenci lidí podle velikosti jejich psa je odvážné, nicméně z toho výroku se dá odvodit něco o vašem rozumu.

+2/0
5.9.2014 16:49

M71a25r64e43k 53Z36a68h87r91a16d22i49l 6634969675231

Koukám, že většině diskutujícím nedošlo, že psa nemusí KUPOVAT...

+6/0
5.9.2014 14:18

M25a91r12t29i77n 71V73y77s74k48o55c63i14l 3572898235830

I naprosta vetsina utulku psa jen PRODA. Sice velke plemeno treba jen za 1 000,- ale i tak. A mimochodem, chci si porizovat ceskoslovenskeho vlcaka a vzhledem k jeho povahovym rysum bych si fakt netroufl vzit si treba ctyrleteho.

+3/0
5.9.2014 14:22

M48a71r16e20k 24Z71a82h13r27a22d88i42l 6594849595611

U takového plemene je opravdu lepší pořídit si ho co nejmladšího. Nicméně zkušený chovatel/cvičitel by zvládl i nějakého staršího.

0/0
5.9.2014 14:27

M58a77r28t20i89n 76V93y49s26k87o88c32i21l 3962778325730

A stejne tak na nejakeho tyraneho treba rotweilera bych si netroufl...ale taky je hodne lidi, kteri si nechaji od psa "sr*t na hlavu" a je jim jedno i treba to, ze po nich pes vyjizdi...ano, hodne lidi to odsuzuje, ale za me - pes musi predevsim na slovo poslouchat, pak az ho muzu povazovat i za mazlicka...toz tak.

0/0
5.9.2014 14:31
Foto

D77a57v86i53d 51S42c87h83n16e87b39e23r92g24e85r 9955858843473

Kupovat štěně, bez kontroly prostředí kde se narodili, a bez toho aniž bych viděl čubinu co je porodila je holé bláznovství. Osobně když jsem kupoval štěně tak jsem si vždy vyžádal a chtěl vidět vše důležité, nehledě na kontakt na ošetřujícího veterináře. Lidé jsou důvěřivý a koukají na cenu, která vždy napoví že je něco špatně, Doufám že paní "chovatelku" chytnou a dostane co proto, jelikož tohle co dělají je nechutné, podmínky pro chov, který je mnohdy katastrofální v klecích naházených na sobě atd.. je mi s takových lidí zle. Moje máma vlastní psa z útulku právě z takové množírny a můžu říct že ten pes je značně poznamenám tím čím si prošel.

+19/−1
5.9.2014 14:16

B10ě46l88a 97H55o28r30á90k59o84v35á 1948482209830

Příště tu bude naříkat, jak sehnala výhodě na NETu léky např. pro dceru a jak byla napálena...

+4/−1
5.9.2014 14:06

P39e65t61r 90J56a62n88o66š 6760557515611

tak to je stejny nesmysl jako tvrdit kdyz nikdo nic nebude mit nebudou zlodeji.

0/−1
5.9.2014 14:37

P16e66t35r 92T71y25č49k83a 6865712259362

Právě takoví blbci ty podvodníky živí. Za prvé pokud chci psa tak si nepořizuje předraženou čivavu. To fakt není pes. A za druhé VŽDY je nezbytné vidět kde se štěně narodilo a jaké má rodiče.

+18/−1
5.9.2014 13:41

R28i53c86h87a93r60d 71M87i54k15u77l26e71n17k14a 1549537147204

Nenádavejte tady lidem, houby víte jaká byla momentální situace. A nepoučujte ostatní jaké plemeno si mají koupit.8-o

+2/−10
5.9.2014 13:46

L49u29c71i64e 19M74u57s57i56l55o13v16á 7121478181147

jsou blbi? Jsou! pani si nekoupila plemeno, koupilasi napodobeninu!

+2/0
5.9.2014 13:52

M68a68r37t94i87n 10V45y82s88k94o28c88i27l 3712448725470

Jsem priznivcem velkych plemen, ale kdyz chce nekdo civavu, at si ji koupi...ale nejlepe s PP, kde mam zdokumentovane ktera fena a s jakymi zkouskami byla nakryta jakym psem, mel bych mit jistotu nesourozeneckeho krizeni...a mimo jine splnuje standardy plemena.

+5/0
5.9.2014 13:56

M51i53r71k18a 78S38v40o46j14t67k81o52v66á 3697218136474

ale pan Tyčka má pravdu. Když si chci pořídit psa a je jedno jestli je to čivava nebo buldok, tak bych měl navštívit původního majitele podívat kde štěně vyrostlo, jak vypadají rodiče v jakých žijí podmínkách. A takovéhle ztrápené chudinky nekupovat, protože dokud je někdo koupí, tak oni je budou množit. A samozřejmě je vhodné vzít psa k veterináři hned první den problému a ne tak dlouho vyčkávat...

+10/−1
5.9.2014 13:53

M75a59r64e14k 73Z65a39h76r45a30d56i84l 6224829175611

To je solidní blábol s tou nutností informace o původu štěněte...

0/−10
5.9.2014 13:55

L61u39c39i38e 74M38u32s33i36l15o57v78á 7231778901807

Blabolite akorat vy! nutne to je!

+4/−1
5.9.2014 13:59

M22a66r16t40i98n 81V22y76s35k87o32c53i27l 3622958165300

Jojo, nejlepsi je koupit stene nekde mimo domov feny, koupit auto v AAA a pak se divit, ze z duvodu nedolozeneho puvodu s tim jsou problemy ;-)

+3/−1
5.9.2014 14:01

P22e37t41r 45J74a25n51o33š 6590557945511

tak ten priklad se nejak nepovedl, ne? vzhledem k tomu ze aaacko je jeden z nejvetsich bazaru u nas tak tam urcita garance prave je. to spis koupit auto na inzerat od vlasnika a predani na parkovisti je problem.

0/−2
5.9.2014 14:11

M61a84r64t17i89n 78V80y83s35k48o84c13i51l 3162318205680

Ja se bavil o historii vozu ;-) ale souhlas ze predani na parkovisti je stejny, mozna vetsi risk. Nejlepsi dle meho je mit znameho mechanika, ktery kdyz nejaka z jeho "ovecek" prodava auto, tak vam rekne :-)

+3/0
5.9.2014 14:28

P36e29t84r 44T50y81č41k25a 6645702439562

Tak samozřejmě u ořecha to zkoumat nebudu. Ale za něj taky nedám 10tis. a více, že jo.

0/0
5.9.2014 14:03

M83a13r40e59k 90Z70a79h41r73a45d78i70l 6664459185851

A vy jste snad psal o nějaké koupi? Psal jste o obecném pořizování štěněte...

0/0
5.9.2014 14:17

Najdete na iDNES.cz