„Jde o největší komerční spolupráci v historii klubu a jednu z největších v Evropě,“ uvedla Chelsea v prohlášení.
Až doposud hráči propagovali jihokorejskou společnost Samsung, která za to ročně platila „jen“ 18 milionů liber. Teď Chelsea podepsala ještě mnohem lukrativnější smlouvu.
Japonský výrobce pneumatik Yokohama Rubber Company bude platit 40 milionů liber ročně! Kontrakt vstoupí v platnost v létě 2015 a skončí až za pět let.
Londýnský klub si tedy za tuto dobu přijde na 200 milionů liber (v přepočtu 7,5 miliardy korun). To je o čtyři miliardy korun víc, než kdyby Chelsea zůstala u Samsungu.
„Věřím, že Yokohama Rubber Company bude hrát klíčovou roli v naší expanzi na mezinárodní trhy, jako jsou Spojené státy, kde už působí mnoho let. Samozřejmě nás zajímá i japonský trh,“ poznamenal šéf fotbalového klubu Bruce Buck.
Zatím největší smlouvu v anglickém fotbale uzavřel loni Manchester United, který za značku automobilky Chevrolet na dresech vydělává 50 milionů liber (skoro 1,9 miliardy korun) ročně.
Chelsea patří k nejrychleji se rozvíjejícím sportovním značkám na světě. Podle odhadů má 500 milionů fanoušků a televizní stanice po celém světě loni odvysílaly 31 000 hodin přenosů z jejích zápasů.