- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jenomže něco za něco. Pokud mám být k dispozici mimo pracovní dobu, chápu to jako rozvolněnou pracovní dobu. To znamená, že není-li co dělat, odejdu z práce a budu opět pracovat, pokud se něco objeví a zavolají mi. Pokud ale trvají na době odsud podsud, tak se buď práce mimo počítá jako přesčas a nebo pracovní doba končí s píchačkami, telefon vypnu a nazdar.
asi hodně lidí zapomělo, že telefony mívají kouzelné tlačítko, kterým se dají vypnout.
...na jednu stranu posloucham, jak byvala spoluzacka ze skoly je pretizena, sef si vola ve dne v noci...ale kdyz ji navstivim v kancelari, ma vzdy otevreny facebook, soukromy e-mail a bulvarni server...
Nezlobte se na me, ale pokud nechodite do prace pracovat, ale "odsedet si to", neni se cemu divit, ze "prace" Vas dostihne doma..
Nerikam, ze to plati na vsechny..ale na mnohe ano!
Myslím, že to je otázka spíše mezilidské slušnosti než vyspělosti technologií. Ve slušné firmě/mezi slušnými lidmi platí domluvená či nepsaná pravidla - email = nehoří to; nevolám dříve jak hodinu před začátkem a dvě po skončení pracovní doby, ani o víkendu a dovolené, jen pokud jde doopravdy o průser. Tedy ne proto, že jsem líný přemýšlet a vymyslet řešení, to mi s oblibou dělali dva bývalí šéfové. Mmch. myslím, že v dobře fungujícím týmu by "vypadnutí" jednoho článku nemělo způspbit kolaps celého systému.
mne šéf seřval do telefonu, jak to, že jsem měl před hodinou vyplý mobil, podotýkám můj SOUKROMÝ! Byl to poslední hovor, kterým se na můj mobil dovolal. GO karta letěla do koše a pořídil jsem si novou. Nové číslo jsem šéfovi již samozřejmě nedal. A je klid...
V jedné firmě kde jsem pracoval, to fungovalo vcelku jednoduše.
Když jsem měl služební telefon a nahlásil jsem že budu třeba o víkendu dosažitelný (= že ho zvednu a jsem schopný do hodiny dojet do práce), platila to firma jako pracovní pohotovost. Žádné extra velké peníze to nebyly, ale zadarmo to taky nebylo.
Aktuálně to funguje tak, že když VIP klient něco akutně potřebuje v sobotu v 9 večer, tak stálá služba zkusí jestli jsem dosažitelný a ochotný to řešit. Pokud ano, tak se to hezky nafakturuje a já mám bonus. Není ale problém říct "teď ne" a buď se sežene někdo jiný, nebo službu nad rámec SLA nelze provést.
Dá se s tím žít, jen si musí člověk umět nastavit priority a umět říci ne.
at chytry nebo hloupy mobil v nasi firme je nevyhoda. musite byt porad na prijmu: vecer, o vikendu, na dovolene... muzu si z nej soukrome zavolat, ale to je nepodstatna vyhoda
Mno, pokud ovšem zamětnavatel nehlídí soukromé a služební hovory a nemusíš je rozlišit předvolbou. I to se tady bohužel stále děje. Potom je služební telefon pouze buzerace...
Ilustrační fotky u článků jsou čím dál lepší. Než tyhle, to radši žádné.
Co se vám nezdá? Vždyť je to pěkná pihatá holka - takové se mě osobně líbí nejvíc.