ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Tak trochu jiné investování. Otestujte se, co víte o crowdfundingu

  • 3
Investování už dávno není jen pro horních deset tisíc. Existují i alternativní metody. Například do investic rozbíhajících se firem může vstoupit i běžný smrtelník a podpořit lokální byznys, startupy, nebo jiné společnosti v jejich růst a díky tomu své peníze zhodnotit. Ověřte si v našem dnešním kvízu, co víte o crowdfundingu.

Výraz crowdfunding pochází z anglických slov crowd – dav a funding – financování. Pro většinu lidí je známý z oblasti neziskových organizací, kultury, či otevřených sbírek, při kterých větší počet jednotlivců přispívá menším obnosem k cílové finanční částce. I v investicích tohoto typu platí stejný princip, cílem je vložit soukromý kapitál do rozjíždějících se firem a vlastnit tak podíl na jejich akcích. Ten je možné při jejich budoucím prodeji zhodnotit vyplacením podílu na zisku.

KVÍZ: Co víte o crowdfundingu?

„Soukromí investoři mohou vložit kapitál do firem podle vlastní volby. Lákadlem jsou převážně mladé a vysoce inovativních společností z různých segmentů, od startupů, přes malé a střední podniky, až po realitní projekty,“ říká ředitel a spoluzakladatel Crowdberry Daniel Gašpar.

Crowd investování je proto určeno především pro ty, kteří to myslí se zhodnocováním svých peněz přes podporu byznysu skutečně vážně. K tomu je potřebný nejen dostatečný zájem, ale především znalost terminologie a procesů. Jak jste na tom vy?

, pro iDNES.cz