Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Stavební spoření za tři minuty? Ano, ale na striktně danou částku a prověří vás kurýr

  • 11
Raiffeisen stavební spořitelna nabízí on-line sjednání stavebního spoření. Smlouvu klientovi doručí kurýr z partnerské kurýrní služby. Ten supluje roli obchodního poradce. V jeho pravomoci je prověřit klienta včetně jeho osobních údajů. Uzavřít přes web můžete jen smlouvu s cílovou částkou 200 tisíc korun a za poloviční poplatek.

Blíží se konec roku a podobně jako obchodníci v supermarketech, tak i stavební spořitelny se předhánějí ve výhodnosti svých nabídek připravených na poslední měsíce roku 2009.

RSTS: jedná se o unikátní internetový projekt

S novou nabídkou přišla i Raiffeisen stavební spořitelna. Zacílila na klienty, kteří, jak je uvedeno v její tiskové zprávě, "vědí, co chtějí, nepreferují osobní kontakt, ale naopak rychlost a nízkou cenu". Pro ně připravila možnost sjednat si stavební spoření vyplněním on-line formuláře na jejích webových stránkách.

Sama banka říká, že se jedná o unikátní internetový projekt. Jedinečnost projektu je ovšem sporná. Naprostá většina finančních společností umožňuje zájemcům o jejich produkty vyplnit na webu formuláře s požadavky na uzavření konkrétního produktu či služby a po odeslání počkat na kontakt ze strany odborného pracovníka banky.

Jinak tomu není ani u Raiffeisen stavební spořitelny. Zájemce o stavební spoření je po vyplnění formuláře kontaktován pověřenou osobou - kurýrem ze spolupracující kurýrní služby.

Připravte se na lustraci kurýrem

Raiffeisen zájemcům o stavební spoření, kteří formulář vyplní a odešlou, garantuje, že nejpozději do druhého pracovního dne budou kontaktováni kurýrem. Ten jim vytištěnou smlouvu v zalepené obálce doručí osobně k podpisu.

Smlouvu k podpisu však dostanete až poté, co kurýr ověří vaši totožnost. Připravte se tedy na to, že kurýr bude na základě předloženého osobního dokladu kontrolovat shodu podoby s fotkou, adresu, rodné číslo apod.

"Kurýr identifikuje klienta stejně jako obchodní zástupce," uvádí Eva Malecká, tisková mluvčí Raiffeisen stavební spořitelny a pokračuje, "Kurýrní firma se smluvně zavázala ve vztahu k získaným osobním údajům postupovat v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, a dodržovat povinnosti s ochranou osobních údajů související."

Na základě smluvně ošetřených podmínek mezi stavební spořitelnou a kurýrní službou není tedy třeba se podle Malecké obávat zneužití údajů ve smlouvě. Nicméně je otázkou, jak dalece bude kurýr, zaměstnanec kurýrní služby, odborně zdatný s klientem probrat případné nejasnosti kolem doručené smlouvy.

Tři minuty se mohou protáhnout až na několik dní

Stavební spořitelna avizuje, že klient si smlouvu uzavře on-line během tří minut. Internetově zdatný mladý člověk, na kterého spořitelna především cílí, během několika málo minut vyplnit formuláře na webu asi dokáže.

K uzavření produktu mu stačí na první obrazovce zadat osobní a kontaktní údaje a na druhé obrazovce potvrdit navrhovaný tarif s cílovou částkou. Ovšem poté již musí čekat na kontakt ze strany kurýra a v případě, že se kolem smlouvy vyskytnou nějaké nesrovnalosti, bude muset pravděpodobně navštívit pobočku spořitelny. Slibované tři minuty se tak protahují na dny.

Účet stavebního spoření se stává aktivním až poté, kdy na něj klient do jednoho měsíce od uzavření smlouvy vloží minimální vklad 600 korun.

On-line uzavřete jen smlouvu na 200 tisíc

Uzavření smlouvy on-line má ovšem ještě jedno a to podstatné omezení. Stavební spořitelna striktně povoluje pouze smlouvy s cílovou částkou 200 tisíc korun. Ani nižší, ani vyšší částky nejsou přípustné. Cílová částka je ve formuláři "natvrdo" předdefinovaná a zájemce o stavební spoření nemá možnost ji změnit.

Klient za sjednání stavebního spoření pomocí tohoto nového distribučního kanálu dostane odměnu, spořitelna mu odpustí polovinu poplatku za uzavření smlouvy, tedy tisíc korun.