Diskuse k článku

Čtyři důvody, proč neotálet s pořízením vlastního bydlení na hypotéku

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

B73o53h57u84m92i71l 22N38o93v22o12t16n33ý

4. 1. 2019

Pan Weiss z partners má pravdu, pokud má manželský pár příjem, který není podprůměrný tak možnost získaná úvěru není podle mě tak nízká. My jsme si s manželkou teď už minulý rok v létě zažádali o hypotéku s tím, že jsme tedy měli vlastní zdroj financí na základní vklad a nebyl problém. Banka nám vyšla vstříc.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V32l19a24d62i72m49i31r 84S61e46f56l

4. 1. 2019

Ty nově nastavené limity nejsou nijak přehnané, kdo je nesplňoval ani dříve, byl dost sebevrah s čerpáním hypotéky....

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J92a44n 89H71u42r92y17c84h

3. 1. 2019

Smůla článku. Nemám 600 000 (chtěl bych půjčit 2,5 milionu - 500 000 složit pro nejlepší sazbu a 100 000 jde na dementní daň kterou vymysleli páni nahoře pro kupujícího). Ještě si pár let budu muset počkat.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J25i39r87k45a 69K14u23z81e80l96k87a

4. 1. 2019

spravny zaver...a nezapomente pricist rezervy aspon na pul roku vydaju ;)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J95o66s45e29f 97Š77o31l23t84e85s

4. 1. 2019

To zpravidla není tolik. 2,5 milionu bude splátka kolem 10 tisíc, tedy 60 tisíc rezervy.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V22l83a21d17i11m90i57r 81S50e94f11l

4. 1. 2019

Rezervu byste měl mít na celé své měsíční výdaje...

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J15i26r89k93a 44K73u53z57e58l67k49a

4. 1. 2019

No pokud si člověk napíše opravdu úplně všechno, bývá překvapený. Auto, dovolená, oblečení, zábava, pojištění, jídlo, služby za byt nebo dům, jízdné atd atd. Něco lze v případě nouze orezat, něco ne.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P86a73v49e88l 57S25o91b92o21t78k31a

3. 1. 2019

R^

Poslední šance, jak pořídít předraženou nemovitost na dočasně levnou hypotéku!!

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V97l12a54s75t38i68m22i64l 98Š40t11e86c90h49e54r

3. 1. 2019

Přesně.Ale překvapuje mne ta neotřesitelná víra některých lidí i zde na diskusi,že to nemůže sjet třeba o 20%.Přitom několik bodů k případnému poklesu už je splněno,vyšší sazby a omezení hypoték pro střední třídu,.Nevěří ten,kdo je v pozici,stále si namlouvá,že se to přeci nemůže stát,ale ono může.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V35o63j14t76ě64c35h 28R72e96m47e66š

3. 1. 2019

K žádnému omezení hypoték pro střední třídu nedošlo. Požadovaných 45 % příjmu v praxi není rozdíl proti tomu, co předtím banky samy požadovaly. Jediný, kdo byl reálně omezen, byli OSVČ vykazující nereálně nízké příjmy. Ostatní na to reálně stejně neměli.

Aby při osmiprocentním růstu mezd klesly ceny v Praze, musí zejména klesnout atraktivita Prahy u cizinců a také mnohonásobně vzrůst nezaměstnanost. Dlouhodobě. Jinak nikdo nebude mít potřebu prodávat. Proč by měl, když v tom bydlí, nebo z toho má příjmy z pronájmu. V současnosti mají developeři vyprodáno rok před kolaudací, takže nejdřív by se musela nasytit poptávka a tu není z čeho nasytit.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J21o43s42e89f 56Š83o31l82t27e86s

4. 1. 2019

Dolů to nepůjde z jednoho prostého důvodu. I přes pokles poptávky ta stále několikanásobně převyšuje nabídku. Viz třeba počet prodávaných bytů v královéhradeckém kraji. Před dvěma měsíci byly v nabídce JEDNOTKY bytů v kraji s 550 tisíci obyvatel.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V48l67a45d84i45m92i67r 18S84e86f58l

4. 1. 2019

I při poslední krizi to v průměru tak výrazně nespadlo, ve velkých městech skoro vůbec. Ale hlavně ty ceny mohou růst klidně ještě 2 roky dál a už asi 3 roky tady čtu příspěvky těch, co si počkají, až se to otočí, a mezi tím ceny vylítly až o polovinu...

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F49r12a89n38t88i43š24e95k 79K39u56b38á70s56e78k

3. 1. 2019

Když musíte být milionář, abyste si mohli vzít hypotéku, při průměrném příjmu 375 000 hrubého ročně, nestačí ani dva průměrné hrubé příjmy, abyste měli jen sebemenší šanci ušetřit cca 1500 000 na 20% hypotéky za byt v Praze plus na vybavení, a k tomu platili nájem, živili sebe, popřípadě děti, atd...

Česká střední třída má průměrný plat jen v polovině případů, zbytek ho nemá!

Na hypotéku v Praze dosáhne jeden člověk ze sta.

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P32a19v83e27l 64S17o31b67o85t94k68a

3. 1. 2019

Bludy.

Střední třída nejsou socky se středními příjmy, ale lidé, kteří svůj kapitál uvádějí do oběhu vlastní prací.

1 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V90l29a41d59i63m21i60r 17S71e40f52l

4. 1. 2019

Najděte si definici střední třídy...

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J61a67n 49N17á85d47v57o90r38n73í37k

3. 1. 2019

To není střední třída co píšete.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J65i70r58k34a 67K31u50z27e44l13k42a

4. 1. 2019

nikdo nikoho nenuti kupovat byt za 7,5 mega.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J29a51n 94K63a30v74a45n

3. 1. 2019

Tak když je v Praze blaze?

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P77a63v84e48l 79S57o25b76o57t30k83a

3. 1. 2019

Těm, kdo na to mají, ano.

Pro ostatní jsou velkou nadějí Piráti - před volbami slíbili, že sníží ceny nemovitostí v Praze.

(ale pozor - hypotéky vám nesníží nikdo, furt budete platit cenu, kterou jste podepsali)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D66a53n95i48e28l 47M97a21g32n27u81s

3. 1. 2019

Jo, když chcete být všichni v Praze, tak si holt taky zaplaťte :-)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J55a60n 20S51t27e90h10l18i90k

3. 1. 2019

Kdy šly ceny nemovitostí dolu ? Pamatuji , že maximálně se nic neprodávalo ale ceny nešly rozhodně dolu. Prostě prodávající počkají až ceny zase porostou. Prázdných domu a bytu je mrak , ale nikdo je nepotřebuje prodávat.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J72a29n 42K33a19v75a34n

3. 1. 2019

Jen dodám, že v článku je link na kalkulačku hypotéky, ale výsledky vám zobrazí až potom, co tam dáte jméno, email a telefon. WTF? Tohle je solidní novinařina?

6 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J87i41r92k28a 45K91u48z95e40l52k41a

4. 1. 2019

to neni novinarina, ale reklama na zprostredkovani hypoteky. proboha jestli chcete kalkulacku, jdete na jiny web, ktery se na tema specializuje. jinak muzete zkusit take excel ;)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M44a78r10e30k 61M65o46č21k71o38ř

3. 1. 2019

to je pěkný blábol v době, kdy je přehřátý realitní trh, očekává se krize a očekává se, že ceny nemovitostí půjdou pravděpodobně dolů by si nemovitost pořídil jen blázen nebo ten, co ji nutně potřebuje...

2 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D52a22v19i78d 38J97u45r63i22c23a

3. 1. 2019

Třeba Pánbůh dá a já se dožiju konce reklam na společnost Partners prostřednictvím idnes. Ale hned tak to asi nebude (smajlík, který tříská hlavou do zdi).

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D20a74n59i70e40l 22K36o31v75á94ř

3. 1. 2019

jen ať mladý a ostatní rodiny a páry kupujou vo stošest - jen houšť a větší kapky - ať kupuje každej kdo má ruce a nohy a teď a banky bohajeho ať to všechno schválí, i když propočet a riziko bude pro hypotekáře hrozivé na 30 let R^

.

součet investorských bytů a těch kde skutečně bydlí mladí a páry musí prostě praskat ve švech R^ - až zbude jen málo movitých nájemníků protože všichni budou mít hypo

.

chudí nájemníci si hypo nevezmou ale nebudou mít ani na drahý nájem - nebude komu pronajmout za draho R^

.

no a pak přijde krize - a nýnčko to pak začne - kde vzít bohaté nájemníky ještě dokonce v krizi R^ ?

.

A pak jsem tady já s plným měšcem keš, který nemá a nepotřebuje TEĎ něco kupovat R^

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J70a69k50u76b 95K24ř28í25ž

3. 1. 2019

V Praze jsme koupili dva byty. A ted co se nam narodil syn resim ze se stejne odstehujeme zpet na vesnici abychom mu doprali stastne detstvi - pak se do prahy vratime. Fakt je ten ze bydleni mino Prahu je asi pro mlade lepsi volbou. Zadluzit se kvuli kralikarne je nesmysl.

1 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P39e82t59r 29Č79e12r85m64á68k

3. 1. 2019

Což je nesmysl, šťastné dětství nijak nesouvisí s vesnicí ;-)

9 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K65a69r67e91l 83N91o70v10á69k

3. 1. 2019

Podívejte, co je dobré pro Vás, nemusí být dobré pro ostatní.

A že si dovolíte obecně určit, co je dobré pro šťastné dětství někoho jiného... no to už vyžaduje asi hodně namyšlenosti a arogance.

1 7
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J29a38k89u49b 38K25ř44í75ž

3. 1. 2019

Já doufám že on to nemyslel tak zle ;)

4 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P67e81t71r 41Č81e24r79m30á33k

3. 1. 2019

No dyť právě, nikdo nezpochybňuje legitimitu toho vychovávat své dítě jak uzná za vhodné, a jestli to je v centru Prahy nebo na biofarmě na samotě je jedno. Je jen nesmysl označovat to či ono za šťastné dětství, to s tím totiž vůbec nesouvisí ;-)

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J39a62k90u93b 57K84ř74í52ž

3. 1. 2019

Samozrejme ze primo ne, ale prostredi vesnice da diteti rozhodne lepsi detstvi (mezilidske vztahy, prostredi, v nasem pripade tam maoibe babicky.... atd.) Kdyz nekdy vidim ty deti ve meste tak je mu jich lito. Obzvlaste v lete. Ale jinak souhlasim, asi jaem to špatně napsal šťastné dětství rozhodně nedělá prostředí ve kterém dítě žije ale lidé kolem něj.

0 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F69r60a18n12t85i77š79e76k 36S93k88o34č88d53o44p84o13l43e

3. 1. 2019

To je otázka. Znám lidi co na dětství na vsi a pasení hus vzpomínají ve zlém. Mimochodem, když vyjdeme na vsi jako pražáci na kopec s bobem tak jsme tam zimu co zimu JEDINÍ, komplet všechny děti jsou za pecí předpokládám u PC nebo tabletu. Takže je otázka co dneska vesnice dítěti přinese, podle mě nic.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P13e92t37r 83Č55e86r71m60á62k

3. 1. 2019

To právě nedá, to je vždy jen o konkrétním prostředí a dobré i blbé se najdou všude bez rozdílu lokality. Jinak nic proti vesnicím a životě na nich, jen to skutečně bylo napsané dost zavádějícím a paušalizujícím způsobem, jinak přeju ať to vyjde jak si plánujete R^

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R17o19m74a71n 53H24o96k67y63n35á73ř

3. 1. 2019

Minus vám dávat nebudu, ale nesouhlasím :)

1) kupovat může rodina, která nyní platí nájem 20k a ví, že hypo 4M je levnější a navíc třeba plánuje dítě, takže to potřebuje stihnout, než přijde o jeden příjem (to, že nebudou mít za 3 roky na splátky neřešme), nejenom spekulant.

2) 20 % je totální nesmysl, přece mi nechcete nabulíkovat, že 3+1 na Letné nebo na Vinohradech za 8 milionů bude stát 6.5? To už nebude nikdy, pokud se dramaticky demograficky čtvrť nepromění k horšímu. O 20 % může max. klesnout cena domu v satelitu uprostřed řepkového pole.

6 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R80o14s90t64i55s29l90a94v 43C84a27h15a

3. 1. 2019

ad 2) proc je 20% totalni nesmysl????

Podle statistik CSU prumerne nabidkove ceny bytu klesly z maximalniho indexu 113.5 v Q3 2008 na 92.5 v Q4 2011 (kde 100=prumer za rok 2010).

Tento pokles je presne 18.5%.

Jinymi slovy, Vy tvrdite, ze 20% je totalni nesmysl a dokladate to dojmy (a mozna pranim), ale zkusenost z minule krize rika, ze to totalni nesmysl neni. Mimochodem - za to obdobi vyse uvedene KLESLY urokove sazby podle hypoindex o 2.7 procentniho bodu, dnes se da cekat presne opacny smer a mozna i velikost prirustku.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R90o23s80t80i24s85l15a31v 40C35a24h71a

3. 1. 2019

doplnek: ta pouzita statistika plati pro Prahu

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K67a60r32e45l 19N91o85v80á59k

3. 1. 2019

I kdyby těch 20 % byla pravda (stát se může ledacos), je to stejně nulový argument. Leda že by ta cena zůstala dole na dalších 30 let. Čemuž nemůže věřit ani nejortodoxnější "statistik" a nepřítel hypoték.

Mladá rodina potřebuje bydlet TEĎ - ne až tehdy, kdy klesnou ceny. Takže musí bydlení řešit teď za aktuální ceny.

To je jako kdybych uvažoval, že si teď nekoupím nový našláplý notebook, protože za 2 roky bude stát polovinu.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R39o61s98t11i72s37l35a95v 75C26a76h88a

3. 1. 2019

A co delala ta mlada rodina pred 3 lety, kdy byly ceny i sazby rozumnejsi?

1 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K13a83r57e71l 42N81o80v58á14k

3. 1. 2019

Představte si situaci, že před 3 lety ještě rodinou nebyla a bydlela "u rodičů". Najednou se to jako na potvoru změnila ze dne na den. A zrovna teď, když je prý trh nepříznivý. Zkoušeli u rodičů ještě bydlet dál, ale zjistili, že to prostě nejde. Mezitím hledali podnájem a přestože nabídek je hodně, jen malý zlomek je pro ně přijatelný. A to nejsou nijak nóbl!

Časově to bylo velmi náročné - a kdyby se tenkrát rovnou rozhodli pro nový dům, ušetřili by možná moře času. Takže teď, po těch zkušenostech, kupují nový dům.

Zdá se Vám to jako scifi? Všechno, co jsem psal, je (jistě nejen moje) téměř současná životní zkušenost.

Ještě dodám, že tenkrát, když se rozhodovali o vlastním bydlení, jim dům za 3,5M přišel drahý. No jo, co se dá dělat... :)

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R42o55s88t29i95s93l95a54v 84C51a98h46a

3. 1. 2019

A skutecne je pro ne problem 3 roky pockat a byt v najmu, v necem malinkatem?

2 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K55a60r60e81l 79N51o58v78á34k

3. 1. 2019

Věřte, že to zkoušeli - a dělali. Museli se párkrát stěhovat, což není úplně triviální. Malinkaté nestačí, to už taky zkoušeli. Až se dostali do stavu, že platili nájem ve výši SOUČASNÉ hypotéky za několikanásobně větší dům s několikanásobně nižšími poplatky za provoz.

Rozhodutí bylo logické. Mám platit 20k za nájem nebo za hypo?

Jejda, co když si zlomím nohu? Budu dělat z domova. Co když umřu? No, to by zbytek rodiny musel řešit tak jako tak - i kdybychom byli v nájmu. Díky pojištění se zbytku rodiny moje smrt vlastně vyplatí :D

Souhlasím s Vámi (nejen dnes, ale téměř vždy, sleduji Vaše názory) - před 3 roky by to byla "sranda". Jenže bylo potřeba to řešit teď. Co se dá dělat. Vím, že to zvládneme i tak, takže se nebojím ani tzv. krize.

Chápu, že jiné mladé rodiny mají jiné startovací podmínky. Ale mají třeba dům po babičce, nemovitost po předcích... To já neměl.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P64e18t46r 82Č63e76r73m72á76k

3. 1. 2019

Což je nesmysl, nájem je vždy zásadně levnější než současná hypotéka, protože obojí vychází z naprosto stejnéno trhu. R^ Tím samozřejmě netvrdím že někdo nemohl požadovat nějaký nesmyslný nájem, ale v tom případě stačí jít o dům dál.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K19a14r32e54l 95N16o19v81á75k

3. 1. 2019

Což je nesmysl - ale nedivím se už tomu, že to píšete zrovna Vy.

Trh není tabulkový. A není to tak jako tenkrát, kdy jste šel do masny, že chcete půl kila masa a doufal jste, co dostanete. Dnes si můžete vybrat.

Takže si můžete vybrat bydlení v nájmu, které je levnější, než kdybyste ten byt kupoval. Anebo naopak - každému podle jeho libosti.

Já jsem si vybral tu možnost výhodnější pro mě. Proto moje očekávání nesplňuje každý inzerát :)

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P43e39t50r 89Č74e77r52m57á32k

3. 1. 2019

Chápu že složitejší věci vám unikají coź vysvětluje vaší dezoritentaci v problematice, každopádně právě proto že trh není tabulka ale živý ekonomicky organismus to je jak jsem napsal - za srovnatelné bydlení bude v ten samý okamžik trh požadovat více za hypotéku protože finanční perpetum mobile neexistuje R^;-)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K96a88r62e40l 32N78o78v77á46k

3. 1. 2019

Vidím, že vůbec nečtete, co píšu, ale stejně na to s chutí reagujete a už v odpovědi se vlastně přiznáváte k tomu, že jste ani nečetl, na co reagujete.

Já napíšu X a Vaše reakce: nerozumíte tomu, není to Y, ale je to X.

Někdo Vás platí za každý příspěvek, jakkoli stupidní?

To, co píšete o trhu, jste asi brali někde na první přednášce na jedné z těch pochybných takyVŠ, viďte? Sice hezká teorie - ale zapomínáte na to, že trh není něco, co funguje "samo" bez přičinění člověka.

A jelikož člověk určuje cenu, může nastat případ, že máte levnjěší pronájem - a stejně tak může nastat případ, že bude levnější hypotéka. Žádné perpetuum mobile. Prostě nabídka/poptávka.

A pro řadu pronajímatelů je prostě lepší nemít astronomický zisk a mít klid a slušného nájemce.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P51e45t41r 27Č31e80r18m41á93k

3. 1. 2019

Zamotáváte se stále více do vlastních bludů asi v domnění že zapadne ten nesmysl co jste psal původně, na tom vaše marné pokusy o osobní invektivy nic nezmění a není tak důvod na ně nějak obsáhleji reagovat ;-)

Chápu že pro nevzdělance vašeho typu je asi fungování trhu záhadou, s tím si ale musíte nějak pomoci sám, trh se kvůli tomu měnit opravdu nebude ;-) Že je pak člověk základní jednotkou trhu vůbec nikdo nezpochybňoval. Jen ty vaše pohádky nefungují - cenu neurčuje právě člověk ale ta poptávka a nabídka, a ta už se chová tržně. Proto se nestane aby nějaká hypotéka byla levnější než nájem, stejně žádná banka nebude půjčovat na rizikovější investici za nižší úvěr než by mohla R^ Perpetum prostě neexistuje, cyklus peněz je uzavřený.

S poslední větou se dá jako jedinou souhlasit, proto jsou ceny nájmu tak výhodné.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V24í10ť63a 53K71r96u74t25i48š

3. 1. 2019

Vidíte, a já jsem se v reálu s vaším tvrzením nikde nepotkal. Před 13 lety, běžný nájem v místě a okolí 7.000, hypo za tehdejší sazby na teoretických 100% běžně tržní ceny na 20 let - 5.000. Dnes nájem za obdobný byt 12 litrů, dnešní hypo při dnešní ceně asi 9,5. Měřeno průběžnou a v čase stoupající cenou nájmu, tak i vzhledem ke stoupajícím cenám bytů, v nájmu bych zaplatil byt v ceně k začátku splácení hypotéky asi za 10 let ... Dnes, stejně jako před 13 lety.

A to finanční perpetuum mobile samozřejmě funguje, protože kvůli inflaci a růstu nominalnich platů taky průběžně rostou ceny nemovitostí a nájmu. Ale hypotékou si tu splátku zafixujete +/- na podobnou nominální hodnotu na dalších klidně 30 let. Zatímco nájem vám průběžně roste. Ano, na začátku to jednoznačné být nemusí, ale za pár let ... Nevim jak u vás, u nás je nárůst nájmů za posledních 13 let zhruba 60-70%. Ceny nemovitostí zhruba +90%. Zatímco splátka tehdejší hypo je nižší než 13 let zpět a z dnešního pohledu už je směšná.

Situace za dalších 7let? Na hypo zaplaceno 1,15M, hodnota bytu 2M+. Nájem odhadem 16K minimálně.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít