Diskuse k článku

Nemovitosti jsou drahé! Ale kdeže, vysvětluje ekonom

Zaručené zprávy o drahých nemovitostech, cenových bublinách a nárůstech hodnoty bydlení číhají na každém kroku. Ale skutečnost není až tak dramatická, jak vypadá. Vždyť růst cen nemovitostí za posledních devět let nedosahuje ani dvou procent ročně. Proč tomu tak je, přibližuje Martin Mašát, ekonom Partners.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F12r24a50n95t43i85s11e47k 48K61o37f88r33o14n 8850589762691

Pokud by o bytu pan ekonom uvažoval jako investici, tak by měl zohlednit i výnosy z pronájmu, které by při konzervativním odhadu mohly být ca 3% ročně a pak už se investice do bytu nemusí jevit tak katastrofálně

I když žádné terno to samozřejmě pořád není (oproti např. akciím globálních firem, které jsou navíc mnohem likvidnější).

0/0
16.11.2017 14:48

L75u91c25i40a40n 19P26a18p29a89z43i10a26n 5794317911745

Mzdy ale takto rychle nahoru nešly, takže z tohoto úhlu pohledu je růst enormní. A také inflrace byla za toto období nižší, takže i 2% ročně nárůst ceny je velmi hodně.

0/0
13.11.2017 21:21

T76o33m57á83š 86P50ř27i59b15á87ň 7524345571662

Souhlasím v tom, že jsou ceny v praze přemrštěné ale trh se podle mě časem srovná. Pronajímat byt taky není jednoduché, je s tím spojená spousta práce a nákladů. Někdo vám nemusí v čas zaplatit nájem, nebo byt poničí. Já osobně nevidím investici do nemovitostí jako jednoznačnou.

0/0
10.11.2017 12:47

V71l89a97d82i49m83i71r 82S41e78f35l 6667202135481

Problém je v tom, jaké období pán vybral. Když to srovnává s rokem 2008, tedy cenovou špičkou v cenách realit, tak mu pak vyjde takovýto pěkný výsledek...;-)

+4/0
8.11.2017 13:29

R44o56s66t41i39s18l34a28v 85C87a50h97a 6803357307731

a ted je tez spicka. To je ta idea jeho srovnani. Dve spicky proti sobe. Jinymi slovy - ukazal, ze od minule konjunktury (a spicky cen) jsou soucasne ceny srovnatelne, pokud se zapocita inflace. Nebo take - ze jsou stejne urvane, jako byly urvane tehdy.

0/0
8.11.2017 13:48

V82l70a33d71i19m28i96r 81S17e13f93l 6917772575301

A jak víte, že už ceny dosáhly vrcholu??

+1/0
8.11.2017 13:56

R39o24s21t69i40s84l92a28v 57C47a71h22a 6933977847901

Nikdo nevi.

Ale proti jakemu obdobi v minulosti to tedy navrhujete srovnat? Z meho pohledu je to vcelku dobre vybrana doba pro srovnavani.

0/0
8.11.2017 14:02

V57l20a15d51i94m86i40r 38S26e59f84l 6337352245421

Klidně, ať to srovnává v tomto období, ale chybí mi tam k tomu tento vysvětlující komentář, případně pro zajímavost mohl srovnat nárůst za posledních 5 let, navíc, když článek končí tou větou, jakou končí...

0/0
8.11.2017 14:08

R49o37s67t20i83s69l64a88v 88C88a52h75a 6343477157121

Co je na te vete spatne? Ceny nemovitosti u nas pomerne dlouho stagnovaly a vystrelily nahoru az posledni 2-3 roky. Ostatne je to videt i z toho grafu CNB.

Zvlastni bylo, ze ta stagnace cen byla i v dobe, kdy sazby hypotek byly opravdu velmi nizke. Nejakou dobu trvalo, nez se to rozebehlo. Asi roli hraje optimismus lidi.

0/0
8.11.2017 14:11

V83l32a22d45i81m72i15r 34S52e82f81l 6537802105681

Není na nic věcně nic špatně, ale čekal bych tedy pro zajímavost číslo narůstu, když celý článek je o tom, jak ceny rostly pomalu...

0/0
8.11.2017 14:19

R91o42s14t31i84s36l86a10v 30C92a30h25a 6623527217161

Clanek je o tom, ze z dlouhodobeho pohledu je rust primereny. To, ze je ted velky je vykompenzovano predchozi stagnaci a jeste starsim poklesem.

Jde tedy o jedine - kratkodoby a dlouhodoby pohled. V diskuzi tohle rada lidi nechape, protoze se zameruji na ten kratkodoby.

0/0
8.11.2017 14:26

J90i21ř57í 10N11o23v78o59t75n31ý 6435677116866

Potíž je v tom, že kupujícího při nákupu nemovitosti, pokud ji nenakupuje jako investici, ale jako nezbytnou potřebu pro bydlení, příliš nezajímá nějaký dlouhodobý pohled. Pan investiční ekonom srovnává v tomto směru nesrovnatelné. Akcie a podílové listy, o kterých píše, že jsou pro investory mnohem zajímavější, než nemovitosti, jsou v jistém smyslu "zbytným" aktivem. Bez akcií a podílů ve fondech se člověk obejde mnohem snáze, než bez domu či bytu. Proto kritika odborníků, kteří varují před současným enormním nárůstem cen nemovitostí, je kritikou člověka, který bere nemovitosti výhradně jako investiční příležitost, nikoliv jako nezbytnou podmínku k životu, pokud člověk nechce být v lepším případě nájemníkem, v horším pak bezdomovcem.

+2/0
8.11.2017 17:05

R21o18s88t29i59s42l29a25v 30C75a95h31a 6903527607571

To ovsem nemeni nic na faktu, ze soucasny nakupujici je na tom v podstate stejne, jako clovek, co nakupoval v roce 2008.

0/0
8.11.2017 17:23

J52i80ř41í 75N90o42v32o98t67n78ý 6635537556626

Ale s tím já přece naprosto souhlasím. Ano, v r. 2008 byly nemovitosti (v porovnání s průměrnými příjmy) zhruba stejně tak drahé, jako v současnosti. Ale to přece není argument, podporující tvrzení pana ekonoma z Partners. Stejně tak totiž tehdejší výnosy z finančních aktiv, často dvouciferné per annum, které jsou dnes porovnávány panem ekonomem jako dlouhodobě výhodnější investice oproti nemovitostem, jsou dnes už jen hudbou vzdálené minulosti...

+2/0
8.11.2017 17:31

V29l98a42d80i21m36i42r 91S77e86f75l 6897812135791

Pro informaci z dnešního článku na ihned.cz: "Za 12 let se ceny bytů v Česku zvýšily téměř dvojnásobně. Nejvýraznější nárůst nastal několik let po krizi, od roku 2011 cena za metr čtvereční v celém Česku soustavně roste."

+1/0
8.11.2017 14:24

R32o36s98t28i77s61l35a34v 95C77a85h88a 6613807787741

A videl jste ten graf 2005-2016?

Ve skutecnosti neni zvyseni o 100%, jak vypada z textu, ale jen 75%.

Rust prumerne mzdy za stejne obdobi cca 60%.

0/0
8.11.2017 14:37

D68a66l82i76b31o57r 70J49a30n20d88í63k 1889253510501

Souhlasím. Pro srovnání jsem se teď díval na průměrnou čistou mzdu ve Francii (zdroj Eurostat) a tou podělil cenu standardního bytu v Paříži. Při srovnání se stejnými údaji za CZ a Prahu jsme na tom oproti FR ještě mírně lépe (myslím tím parametr, kolik průměrných mezd potřebuji na byt ve hlavním městě?).

Věc druhá, o které se v CZ nemluví, jsou v zásadě minimální transakční náklady pří nákupu nemovitosti (myšleno daně, poplatky, právníci...). Možná vám to málo nepřijde, ale ve zbytku Evropy jsou často násobně vyšší.

+2/0
8.11.2017 10:54

D94a86l56i37b54o36r 84H39o93d73i46s 1133356465793

Myslíám, že tento článek ani nemá smysl komentovat.:-/

+1/0
8.11.2017 8:47

L20u98k21a16s 33N97e36m58e73c 7649580962664

Dočetl jsem to po slovo Parners.... Loooool...

+2/0
8.11.2017 6:52

M72i70c44h80a36e44l 93L73ö34f51f29e42l81m52a81n56n 7218678237820

Nebe je modré! Ale kdeže, vysvětluje meteorolog

+1/0
8.11.2017 6:33

M40i77c64h77a19l 28B51u67r38i81a71n 7950383277669

Otázka zní...proč je nyní obrovská poptávka po pronájmech bytů? Mluvím konkrétně o Praze, ale předpoklad je, že situace je stejná ve všech větších městech, proč asi? Chytrému napověz, blbého kopni....

0/0
7.11.2017 21:29

J32a38r64o75m89í52r 15K84r56á90l 4720519544539

Že by proto, že lidé nechtějí prožít celý život na jednom místě, jako kdysi ?

0/0
8.11.2017 9:34

J11o61s96e44f 24L36a94m16p66a 2714183925357

Reklama;-D

0/0
7.11.2017 21:17
Foto

J44i52ř78í 33K13r63a85t59ě27n55a 1901332407347

Pěkné vyjádření:,, že jen dohání nudu let předchozích :-)

0/0
7.11.2017 20:07

J91i17ř85í 45N76o95v24o37t29n74ý 6605247906706

Pan ekonom z Partners se snaží oblbovat čtenáře hodně okoukaným trikem všech ekonomických "srovnávačů". Výběrem základny pro srovnání. Jistě, pokud si pan ekonom vybere za základ pro průměrné ceny nemovitostí zrovna rok 2008 (tedy v rok, kdy tyto ceny byly nejvyšší v celé "předkrizové" době), tato čísla asi sedí. Ale proč si nevzít za základ pro ceny nemovitostí ceny z období totality, které tak rádi někteří "ekonomové" srovnávají s platy tehdy a dnes? Tak to udělám já a zcela konkrétně. Sám na sobě. V lokalitě, kde bydlím,stála družstevní paneláková králíkárna v poslední dekádě "totáče" (tedy v 80. letech) cca Kčs135000,-. Dnes je tržní cena téže totalitní králíkárny (podotýkám, že nikoliv na pražských Vinohradech, ale na pražském sídlišti na periférii města) cca Kč 3500000,-. Připustím-li, že v době totáče byly průměrné mzdy a platy nominálně cca 10x nižší, měla by tatáž králíkárna stát dnes nikoliv 3,5 mega, ale nějakých 1,35 mega. Ale ona stojí 2,3 krát více. Zhodnocení investice do nemovitosti 230% během 30 let. Roční zhodnocení nemovitosti ne dvě, ale přes sedm procent ročně.Čisté zhodnocení investice, očištěné od inflace, pane ekonome od Partners...

+7/−6
7.11.2017 18:31

J25i71ř92í 67N96o27v69o42t77n67ý 6695867686936

Oprava. Mělo být napsáno: "tedy v roce" a ne "tedy v rok". Omlouvám se všem čtenářům.

0/0
7.11.2017 18:41

J82a16r15o21m83í11r 12K98r80á36l 4400959214179

Družstevní výstavba byla tehdy dotovaná. To nelze srovnávat. Co takhle porovnat OKAL na klíč s dnešním domem ?

+2/−2
7.11.2017 20:01

J32i14ř72í 87N72o24v43o55t62n32ý 6355227636586

Omyl. Družstevní výstavba nebyla dotovaná, pouze bylo její splácení (formou anuity) úročeno zvýhodněným úrokem 1% p.a. Obdobný cenový nárůst (hodnota "dvacetinásobku" i vyšší) byl i u individuální výstavby rodinných domků. A důvody? Především enormní růst cen parcel a stavebního materiálu. Jen pro ilustraci. Za totáče stála cihla 0,70 Kč. Kolik stojí dnes?

+1/0
8.11.2017 8:48

J38a27r74o88m37í29r 53K23r68á48l 4400889684259

Cihla stojí méně, než by odpovídalo přepočtu průměrné mzdy. Pokud vím, tak dnes 6 korun. A parcelu nepočítejte, ta tehdy ani nebyla v majetku družstva. A často ani nebyla majetkem vlastníka rodinného domu. A na družstevní byty byly nepř. vyšší nenávratné půjčky (v době, kdy jsem stavěl 70 / 30 tisíc), takže to lze za dotaci pokládat.

0/0
8.11.2017 9:32

J89i66ř36í 11N16o62v20o73t94n81ý 6235537596366

Cihla za šest? Tak to jste z hodně laciného kraje. Viz např. https://www.westbrick.cz/ceniky/cenik-licove-cihly.htm, kde cihla stojí minimálně 3x tolik. Za šest jste mohl vidět cihlu tak nanejvýš otlučenou z nějaké bouračky....

+1/0
8.11.2017 10:34

J52a82r85o70m46í52r 69K62r60á51l 4680909624189

;-D Nojo, jenomže za těch komunistů stála lícovka až 4 koruny (dělal jsem z nich komín). ;-D

Srovnávejte srovnatelné.

Viz https://eshop.hrabcuk.cz/cihla-plna-palena-p20

0/0
8.11.2017 12:11

F44r33a56n82t55i27š65e94k 95I34n16g11r 6482640327

..babička zrovna nedávno vzpomínala, jak museli na brigádu do cihelny, aby jim něco cihel na komín byli vůbec ochotni prodat..

+1/0
8.11.2017 16:31

A91n74t83o68n27í70n 85S62v69o52b26o55d36a 3154843429242

stejná králikárna bude v Mostě stát desetinu :-)

+2/0
7.11.2017 21:21

V98í12ť38a 71K34r40u96t41i70š 1560864605647

Zhodnocení investice do nemovitosti 230% během 30 let. Roční zhodnocení ne dvě, ale přesně 2,81% ročně, pane počtáři ....

+2/0
7.11.2017 22:06

K44a13r15e40l 67M75a83r31h45a 3478589695868

jj 2,81% ročně je správně na 2,3 násobek za 30 let, jde o složené úrokování:-) 7% ročně po 30 let = cena by byla skoro na osminásobku..

0/0
7.11.2017 23:33

J40i38ř71í 38N89o20v91o90t11n46ý 6365607676446

Jenže při mém porovnávání nelze brát do úvahy složené úrokování, milý Víťo. Řečeno finančním slovníkem: u "zhodnocení" takové investice jsem uvažoval pouze o zhodnocení vlastní jistiny, nikoliv o jejím úročení (a tedy započítáváním "úroků z úroků"). Proč? Protože úrok v sobě zahrnuje též jakousi "kompenzaci" věřiteli za ztrátu časové hodnoty finančního aktiva (poskytnuté jistiny dlužníkovi) z důvodu inflace. Pokud bychom měli uvažovat o složeném úrokování, pak by "jistina" nebyla 1,35 mega, ale pouhých 135 tis. Kč.

0/0
8.11.2017 8:39

V85í37ť55a 23K98r11u15t17i22š 1490954465197

A proč bych tam nezahrnul složené úrokování, když se jedná o dlouhou časovou řadu, kdy se daná veličina mění průběžně v nějakém trendu? Vámi uváděných 230% je reálné zhodnocení, tzn. nad inflaci/růst příjmů, jak sám uvádíte, takže jde ročně v průměru o 2,81%. A podobně jako u jiných aktiv, pokud mi nemovistost už v prvním roce stoupne reálně v ceně nad inflaci, tak i při dalším růstu se mi dále zhodnocuje i tato "nadhodnota". A dopočítat se reálného zhodnocení 2,8% nebo 7% je v takto dlouhém horizontu sakra rozdíl ...

A podobně, když bych počítal Vaším způsobem nominální zhodnocení (nárůst o 2.500%), tak dojdu k naprosto bombastickému zhodnocení o 83% ročně(!!!!), i když nominálně průběžně šlo o pouhých 11,4%.

0/0
8.11.2017 11:22

P57e91t63r 63H78o11m47o98l67a 4691422667752

Určitě ted nechci obhajovat Partners, protoze je nemam stejne rad jako Vy.

Ale Vy hodnotite Prahu. Za komunistů bylo jedno jestli je to Praha, nebo Cheb. Byty bylily+-stejne drahe. Kdyby jste napsal ty ceny o Chebu,ci dalsich 95% destinaci v Cr zjistlil by jste, ze ta cena bytu se pohybuje od 1 000 000 do 1 700 000. Coz uz je v porovnani navyseni prijmu 10krat vers. Navyseni ceny bytu +- 10krat shodne. Takze i Vaše vypocty jsou velice zavadejici stejne jako pána z Partners

0/0
3.12.2017 9:22

P68a72v42e66l 77M79o10r40a96v93e88c 1344595674817

No s nemeckym plateb drahe nejsou, ale s ceskym prumernym nebo i lehce nadprumernym plateb jsou uplne mimo (nastesti do teto kategorie nepatrim)

+6/0
7.11.2017 18:05

M33a26r31t41i53n 11P43a97v47l81í56k 7589305455271

Pojď si pro facku, ty ekonome jeden...

+8/−2
7.11.2017 17:14

R66o22s55t32i42s41l73a54v 70C26a45h77a 6593977737391

...... agresivni luza

+1/−2
7.11.2017 17:16

J29i42ř64í 74N51o47v10o23t74n34ý 6735947846316

Ale pane Rostislave Caho, ono je to tvrzení pana ekonoma, uváděné v článku, doopravdy "na facku". Nemíním to agresívně fyzicky, ale obrazně. Protože pan ekonom si vybral za základ pro srovnání cen nemovitostí pro porovnání s dneškem nikoliv namátkově, ale zcela záměrně rok 2008. Rok, kdy u nás ceny nemovitostí trhaly rekordy za celou éru postkomunistické tržní ekonomiky. Proč si pan ekonom nevybral pro srovnání za základ třeba r. 1993? Pak by asi ta čísla o průměrném ročním zhodnocení cen nemovitostí vypadala úplně jinak...

+5/0
7.11.2017 18:59

R30o79s94t79i36s75l77a36v 35C49a59h70a 6603247177331

Vážený pane, z časových řad se samozřejmě dají vyvodit často protichůdné závěry. Nicméně výběr roku pana ekonoma není zas tak špatný, jako si myslíte. Také to byl vrchol konjunktury, krátce poté, co raketově narostly ceny. Navíc to období je poměrně dlouhé, 10 let. Rozhodně je to lepší výběr, než váš rok 1993. Už jen proto, že vroce 1993 neexistoval Trh s byty, neexistoval trh s hypotékami. Bylo teprve před privatizací bytového fondu.

Z vlastni zkušenosti mohu říct že byt, který jsem kupoval před téměř 20 lety narostl v hodnotě na trojnásobek. To odpovídá růstu 6% průměrně za rok. Mzdy od té doby vyrostly dvou a půl násobné. To je trochu menší růst ale ne zas tak zásadně.

Takže já bych to fakt na facku neviděl.

+3/−1
7.11.2017 19:56

J83i10ř73í 51N37o26v64o69t75n29ý 6225427576186

Asi jste mě přesně nepochopil, pane Caho. "Na facku" je výběr pana ekonoma právě proto, že r. 2008 byl vrcholem konjunktury s nejvyššími cenami nemovitostí. Protože výsledkem porovnání cen nemovitostí v současnosti s právě tímto rokem zdůvodňuje pan autor nevýhodnost investic do nemovitostí oproti jiným (např. finančním) produktům. Zatímco Vy sám píšete o tom, že Váš byt se za 20 let zhodnotil v průměru o 6% - tedy nikoliv o pouhá 2% za sledované období, jak píše pan ekonom. A to v r. 1997 již byl trh s byty u nás dávno stabilizován....

0/0
8.11.2017 9:00

R67o78s69t49i95s64l81a79v 70C96a61h91a 6173257257791

Ale ja jsem Vas pochopil. Vy jste naopak nepochopil mne - rikam, ze dava logiku srovnavat obdobi, ktere zacina i konci vrcholem konjunktury.

Co se tyka meho zhodnoceni - zkuste srovnate inflaci za poslednich 10 let (neprekrocila v jednom roce 2.4%) a za to obdobi 20 let (zejmena na zacatku obdobi byla vyrazne vyssi. Dalsim aspektem je, ze nakup na zacatku roku 1998 je ovlivnen tim, ze nebyl vrchol konjunktury, ale naopak - dno recese, v letech 1997 a 1998 byl zaporny rust HDP.

Jinymi slovy - tohle presne ukazuje, ze srovnavat se musi srovnatelne. Nikoliv nakup v recesi a v konjunkture.

BTW, rodice v okresnim meste na Vysocine meli rust jen na dvojapulnasobek, coz odpovida rustu cca 4.6% (a opet z recese do konjunktury). Cena jejich bytu vzrostla uplne stejne, jako vzrostly prumerne mzdy. Coz opravdu neni zadna ekonomicka anomalie.

0/0
8.11.2017 10:48

V86l85a15d50i50m73i31r 42S92e14f25l 6357132175631

Zapomínáte na jednu věc, že v roce 2008 byla cenová špička, ale nyní nevíme, zda už jsme ji dosáhli...

0/0
8.11.2017 13:33

R44o78s27t81i79s11l20a28v 51C50a13h39a 6753897457181

To je jiste pravda. Problem je, ze z toho, ze nevime, kdy bude vrchol, neni ani jasne, s jakou presne dobou z minule konjuktury to srovnat. Jinymi slovy - pokud jsme v cenach aktualne na vrcholu, prijde mi rozumne to srovnavat s tehdejsim vrcholem. Z toho autorovi vychazi rust srovnatelny s inflaci. Pokud ted bude dale rust pokracovat, bude to mozne prepocitat.

0/0
8.11.2017 13:45

J48i53ř95í 42N36o37v16o66t93n57ý 6365567916496

Zapomínáte, vážený pane Caho (a upřímně, opravdu si Vašich názorů vážím), na jeden aspekt. Cenová bublina (realitní boom) není totéž, co vrchol hospodářské konjunktury. Není to zdaleka jen ochota víc nakupovat v době hospodářské konjunktury, co zvyšuje ceny realit. Jsou tu i jiné momenty. Zejména bariéry růstu dodatečné nabídky. Vezměme si zas tu zatracenou Prahu, která samozřejmě není nafukovací. V minulých letech byla poptávka uspokojována "satelity" v obcích v okolí Prahy. Jenže ani tam už moc dalšího prostoru k růstu není. Jsou tu bariéry především v limitech infrastruktury. A i to je důvodem, proč ceny nemovitostí v Praze (ale nakonec i v Brně) rostou do extrémních výšin. Nejen konjunktura, vyšší mzdy a nižší obavy ze ztráty zaměstnání a z možného zadlužení se u zájemců o bydlení.

+1/0
8.11.2017 17:24

R56o76s63t42i27s23l88a43v 44C77a76h66a 6633107467441

Tyto faktory samozrejme nejakou roli hraji, ale mam pocit, ze je precenujete, nebot by se projevovaly dlouhodobe. Videl bych to tak, ze ekonomicky cyklus ma vliv vetsi, nebot ten rust cen poslednich dvou let tezko muze byt vysvetlen tim, co pisete - znamenalo by to, ze je najednou a neocekavane enormni zajem o velka mesta. Navic ten rust neni jen ve velkych mestech, ale i v okresnich. Docela mne prekvapilo, jak moc narostly ceny v mem rodnem meste.

Ostatne mam pocit, ze ten vliv ekonomickeho cyklu je videt i na bydleni docasnem - napr. hotelech. Neni to tak davno, co mely hotely problemy a nektere z nich se prestavovaly z hotelu na neco jineho (kancelare, mozna i byty). A ted zazivaji boom, prestoze nastoupilo i A&B.

0/0
8.11.2017 17:32

J54a52n 57K94o76m80r17s73k37a 8172712598872

To je ta druhá, odvrácená tvář, německých poměrů. Mají sice nejen vyšší mzdy, ale taky mají řádově vyšší náklady na bydlení, nejen pořízení ale i daně.

Bydlení nikdy nebude už levné. Všichni chtějí vydělávat.

Takže je zapotřebí si začít zvykat na stěhování za prací, přestat žít v nadstandardu (chaty, zahrádky) a přestat si vybavovat byty blbostmi.

Nežiju proto, abych pracoval. Pracuji proto, abych žil.

+2/−5
7.11.2017 16:33

Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz