- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Škoda, že výrobci místo uzavřených bateriových pouzder nemají možnost vkládání přímo jednotlivých článků - stejně je baterie složena z článků 18650. Zatímco u nás stojí jeden článek přes 5 stovek (v baterii je jich tak 5 nebo 6 ks), přes Deal Extreme jdou objednat za necelou padesátikorunu za kus. "Repase" by tak odpadla a to, za co paní dala 11 tisíc by si mohla provést doma za tisícovku.
Před časem jsem zakoupil nové aku do značkové již postarší aku vrtačky, protože už měla články v aku k.o. Nové aku jelo kupodivu pouze 7 měsíců a stejný problém. Na baterii (aku) ze zákona záruka 6 měsíců. Tak jsem naštvaně obě aku rozebral a díky svému elektrotechnickému vzdělání zjistil, že je v háji vždy první článek na nic moc kvalitních článcích, některé už ani řádně netěsnili, ale ještě nebyli úplně mrtvé. Objednal jsem nové články z Číny za pár kč a všechny články vyměnil, do čehož se mě původně nechtělo, protože to bylo poněkud pracnější na tvarování, aby se do aku všechny články vešli. Dnes jedou obě aku už druhým rokem a zcela bez problémů a s původní nabíječkou, o které mi prodejce aku sebejistě tvrdil, že bude nejspíše vadná. A o tom to celé je, dnes se nikomu již nechce s ničím hrát a prostě vezme a vymění celej díl za nový, natož pak u SMD osazených desek. Proč třeba měnit často nafouklé elyty za několik desetikorun, když se dá vyměnit celá deska za několik tisícikorun a ještě si na ceně nové patřičně servis přirazí. Takhle se dneska totiž opravuje a proto si vše již opravuji sám, pokud mi na to moje odbornost a znalosti stačí.
Ja robím niečo podobné v oblasti PC - pokila je nutné zakúpiť nový komponent , tak upozorním "zákazníka" - obvykle niekto z okolia , a predostriem mu možnosti. Neverili by ste aké krámy chcú ludia udržať pri živote....Ak tam dávam niečo staršie z vyradeného PC/NTB tak na to upozorním. Ak by som mal praktiky uvedeného "servisu" tak mi prídu ludia a rozkopú mi dvere....ak to nieje možné opraviť rovno to poviem,
V čem ta repase spočívá?Pokud nabíjím denně,tak za rok nelze s bateriemi nic dělat a je lepší koupit nové
Repase spočívá ve výměně primárních článků uvnitř baterie za nové.
Nezamyslel se někdo nad tím, že pokud by došlo k záměně baterie, paní by neseděl klíček v zámku?
"Do firmy telefonovala a přesně podle pokynů baterii s klíčkem a s nabíječkou odeslala."
Takže je otázka, zda měla doma ještě druhý klíček.
Nebo mohl být zámek přendán do druhé baterie. Nevím jaký přesně je použitý systém, ale někdy bývá potřeba právě klíček na výměnu zámku. Předpokládám, že když mají baterii rozebranou, tak nebude problém zámek prohodit za jiný.
Dala tam akumulátor a vrátili jí baterii...autor článku by si měl udělat pořádek v pojmech.
Který z nich je špatně? (
Ml gf
Mám to štěstí, že mám elektrotechnické vzdělání a podnikám v oblasti výroby elektroniky, takže veškerý servis ektroniky si řeším sám. Sice třeba na servis a údržbu plynového kotle si zvu odborníka, co se týče plynové části, nemohu soudit, to asi umí, ale když v tom kotli dojde na poruchu elektroniky, tak člověk nestačí žasnout. Poté, co povyměňoval všchno možné a závada se stále opakovala, objednal celou zapalovací elektroniku za 4500,-Kč. Nechtěl jsem doma týden mrznout, tak jsem to rozebral a u jednoho relé na plošném spoji byly uklepané kontakty (cín měl kolem pinu kruhovou trhlinu), tak to občas spínalo a občas ne. Stačilo to ohřát páječkou, materiál 0,-, práce na 30 minut. A apk si dejte něco do servisu, když to dělají lidi, co umějí akorát vyměnit starý díl za nový a vůbec netuší proč.
kdyby aspon vyměnili nový za starý. Ale oni starý opraví a uctují jako nový. Viz muj příspěvek níže.
Nijak. Pravděpodobnost výměny baterie v elektromobilu je v podstatě nulová. Ona by byla i u toho elektrokola, kdyby byla ta baterie správně dimenzovaná.
Tak zrovna s firmou p.Šindeláře mám jen ty nejlepší zkušenosti,repasuje pro nás baterie do aku vrtaček a musím jen pochválit
Podle mne ten člověk nabízel to, co nemohl splnit.
Pokud baterie neobsahuje obvod kompletné elektronické ochrany jednotlivých článků, je taková pokoutní repase velmi pofidérní. Taková baterie, aby dlouho fungovala, musí mít všechny články s absolutně stejnou kapacitou neboli ty články by měly být speciálně k sobě vybírány ze stovek článků. Toto malý výrobce nemůže zajistit. A když k sobě složí články s různou kapacitou, je při vybíjení plné kapacity baterie ten nejslabší článek vždy přepolóván a velice rychle zničen.
Navíc články jiného výrobce mohou mít jinou nabíjecí charakteristiku, takže je může zničit nebo zkrátit jejich životnost i původní nabíječka, pokud není na tyto články nově seřízena, pokud seřízení nabíječka vůbec umožňuje.