- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Z ekologických i ekonomických důvodů by záruka i právo na aktualizaci měli byt alespoň 10 let ...
No nevím ... jsem to přečetl a přijde mi to jen jako zbytečné pindy a ve výsledku se nic nemění.
P.S. osobně mám celkem štěstí a moc věcí jsem reklamovat nemusel, ale když už ano, tak to vžy dopadlo tak, že mi to vrátili 2x neopravené/s jinou chybou a potřetí jsem už požadoval místo výměny peníze zpět.
tak pindy jsou to v každém případě, ale jde o to, do jaké míry se budou zneužívat ta vágní až groteskní ustanovení z pera bruselského teoretika.
shrnul bych to tak, ze realna zaruka se zkracuje na jeden rok. za delsi zaruku si zakaznik priplati.
Pokud jsme dalším členem Německa, pak by se měly sjednotit především daně, mzdy a sociální dávky.
Kdyby to mělo fungovat doopravdy, tak je hodina strávená čtením několika stránkového reklamačního řádu k výrobku strávená v obchodě opravdu podporem prodeje...
"Nově se zavádí povinnost prodávajícího aktualizovat software zboží, které by bez něj nemohlo plnit svůj účel...v mnohých případech dva roky."
Pokud čtu dobře, tak je zde ošetřen pouze extrém, aby zboží díky SW vůbec fungovalo alespoň 2 roky a to i bez aktualizace.
Neznám již dnes jediný výrobek, včetně čínského odpadu, který by to nesplňoval. Naprostá většina aktualizací vychytává chyby a neřeší základní funkčnost zboží.
...povinnost prodávajícího aktualizovat software... o tom je diskuse
Když si někdo koupí (třeba) základní desku a aby tam fungoval nový CPU, musí se prvně aktualizovat BIOS. To tedy bude muset udělat prodejce?
"..Nově se zavádí povinnost prodávajícího aktualizovat software zboží, které by bez něj nemohlo plnit svůj účel.."
Opět se jen projevila "inteligence" zákonodárce.
V případě chybějících aktualizacích jdete zařízení reklamovat k prodejci ze dvou důvodů.
1. Jít za výrobcem by bylo pro běžného člověka ve většině případů extrémně náročné, ne-li nemožné. Představte si, jak posíláte reklamaci Xiaomi někam do Číny.
2. Prodávající, v případě, že se mu dostatek zařízení konkrétní značky vrátí pro chybějící aktualizace, přestane tuto značku prodávat. Což vytvoří tlak na výrobce, aby začal aktualizace dodávat. Pamatujte, že ty změny jsou implementací Evropského práva. Když zařízení bez aktualizací vrátíte v ČR, vrací ho také zbytek EU. Navíc tu existuje nejen tlak z reklamací, ale i tlak přímo od prodejců, kteří budou logicky od výrobců vyžadovat záruky aktualizací. A tento tlak půjde zase ze všech států EU.
Ale to je blbost ... EU uz davno neni ani ekonomicky tak vyznamna, aby asijsti nebo americti vyrobci pocitili jakykoliv tlak :) Navic se "tlak" od spotrebitelu efektivne zjemni u prodejcu ruznymi uhybnymi manevry, a jestli neco dorazi k vyrobcum software tak ve forme "nezvazili byste laskave...." ? EU by mozna tlacit mohla ale rozdrobeni jednotlivi prodejci, kazdy zvlast, ani omylem.
Navic staci v zasade ty 2 roky - a je "super" ze nekdo vymyslel tak gumovou a vagni formulaci ktera jde vylozit jako prave ty dva roky - a dokazujte, ze mate opravnene ocekavani - i s ohledem na Evropske nabozenstvi ekologie a udrzitelnosti - ze mobil, wifi access point, ... bude fungovat i po 5 letech (jako ze muj stary "nahradni" tlacitkac, nebo dosluhujici wifi ap jsou zive i po 10 letech).
Spotřebitel při reklamaci musí prokázat, že zboží bylo vadné již při převzetí.
toto je více než sporné : já si koupím telefon, nepřehlídnu, že má fotoaparát, no a fotí fotí a po 6 měsících fotit přestane. Jak mám prokázat, že vada existovala už při převzetí. Stejně jako u aut - odejde mi po roce tlumič. ..
To psal někdo kdo si nikdy nic nekoupil.
A komentář psal někdo, kdo nečetl článek pozorně.
Při reklamaci se má za to, že vada vzniklá rok od koupě existovala už při převzetí. A je to prodávající, kdo musí toto domněnku vyvrátit.