Diskuze

Nové spotřebitelské právo od ledna 2023. Jak se mění reklamace?

Již brzy vstoupí v účinnost dlouho očekávaná novela spotřebitelského práva. Implementování vícero směrnic EU do českého práva posílí práva spotřebitelů. Jaké konkrétní změny nás v souvislostí s reklamací koupeného zboží čekají, přibližuje advokát Tomáš Chmelík z AK bpv Braun Partners.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Z ekologických i ekonomických důvodů by záruka i právo na aktualizaci měli byt alespoň 10 let ...

0 0
možnosti
LK

L85u73k52á18š 96K27ř77í76ž

14. 12. 2022 10:22

No nevím ... jsem to přečetl a přijde mi to jen jako zbytečné pindy a ve výsledku se nic nemění.

P.S. osobně mám celkem štěstí a moc věcí jsem reklamovat nemusel, ale když už ano, tak to vžy dopadlo tak, že mi to vrátili 2x neopravené/s jinou chybou a potřetí jsem už požadoval místo výměny peníze zpět.

0 0
možnosti
TT

tak pindy jsou to v každém případě, ale jde o to, do jaké míry se budou zneužívat ta vágní až groteskní ustanovení z pera bruselského teoretika.

1 0
možnosti
JK

J61a53n 50K17r15p35e27c

14. 12. 2022 9:45

shrnul bych to tak, ze realna zaruka se zkracuje na jeden rok. za delsi zaruku si zakaznik priplati.

1 2
možnosti
LK

L13u32k47á57š 26K57ř42í52ž

14. 12. 2022 10:22

A to jste vyčetl kde?

0 0
možnosti
Foto

Pokud jsme dalším členem Německa, pak by se měly sjednotit především daně, mzdy a sociální dávky.;-)

3 1
možnosti
Foto

Kdyby to mělo fungovat doopravdy, tak je hodina strávená čtením několika stránkového reklamačního řádu k výrobku strávená v obchodě opravdu podporem prodeje...;-D

0 0
možnosti
TN

"Nově se zavádí povinnost prodávajícího aktualizovat software zboží, které by bez něj nemohlo plnit svůj účel...v mnohých případech dva roky."

Pokud čtu dobře, tak je zde ošetřen pouze extrém, aby zboží díky SW vůbec fungovalo alespoň 2 roky a to i bez aktualizace.

Neznám již dnes jediný výrobek, včetně čínského odpadu, který by to nesplňoval. Naprostá většina aktualizací vychytává chyby a neřeší základní funkčnost zboží.

1 3
možnosti
TT

...povinnost prodávajícího aktualizovat software... o tom je diskuse

2 0
možnosti
ID

I21v39a86n 60D52í70t57ě

14. 12. 2022 8:49

Ten zákon je paskvil.

8 0
možnosti

Když si někdo koupí (třeba) základní desku a aby tam fungoval nový CPU, musí se prvně aktualizovat BIOS. To tedy bude muset udělat prodejce?

"..Nově se zavádí povinnost prodávajícího aktualizovat software zboží, které by bez něj nemohlo plnit svůj účel.."

0 0
možnosti
FP

Opět se jen projevila "inteligence" zákonodárce.

2 0
možnosti
JK

V případě chybějících aktualizacích jdete zařízení reklamovat k prodejci ze dvou důvodů.

1. Jít za výrobcem by bylo pro běžného člověka ve většině případů extrémně náročné, ne-li nemožné. Představte si, jak posíláte reklamaci Xiaomi někam do Číny.

2. Prodávající, v případě, že se mu dostatek zařízení konkrétní značky vrátí pro chybějící aktualizace, přestane tuto značku prodávat. Což vytvoří tlak na výrobce, aby začal aktualizace dodávat. Pamatujte, že ty změny jsou implementací Evropského práva. Když zařízení bez aktualizací vrátíte v ČR, vrací ho také zbytek EU. Navíc tu existuje nejen tlak z reklamací, ale i tlak přímo od prodejců, kteří budou logicky od výrobců vyžadovat záruky aktualizací. A tento tlak půjde zase ze všech států EU.

2 2
možnosti
SD

S13v59a64t64a 64D30e96d22i80c

14. 12. 2022 9:23

Ale to je blbost ... EU uz davno neni ani ekonomicky tak vyznamna, aby asijsti nebo americti vyrobci pocitili jakykoliv tlak :) Navic se "tlak" od spotrebitelu efektivne zjemni u prodejcu ruznymi uhybnymi manevry, a jestli neco dorazi k vyrobcum software tak ve forme "nezvazili byste laskave...." ? EU by mozna tlacit mohla ale rozdrobeni jednotlivi prodejci, kazdy zvlast, ani omylem.

Navic staci v zasade ty 2 roky - a je "super" ze nekdo vymyslel tak gumovou a vagni formulaci ktera jde vylozit jako prave ty dva roky - a dokazujte, ze mate opravnene ocekavani - i s ohledem na Evropske nabozenstvi ekologie a udrzitelnosti - ze mobil, wifi access point, ... bude fungovat i po 5 letech (jako ze muj stary "nahradni" tlacitkac, nebo dosluhujici wifi ap jsou zive i po 10 letech).

1 0
možnosti
TT

Spotřebitel při reklamaci musí prokázat, že zboží bylo vadné již při převzetí.

toto je více než sporné : já si koupím telefon, nepřehlídnu, že má fotoaparát, no a fotí fotí a po 6 měsících fotit přestane. Jak mám prokázat, že vada existovala už při převzetí. Stejně jako u aut - odejde mi po roce tlumič. ..

To psal někdo kdo si nikdy nic nekoupil.

0 0
možnosti
JK

A komentář psal někdo, kdo nečetl článek pozorně.

Při reklamaci se má za to, že vada vzniklá rok od koupě existovala už při převzetí. A je to prodávající, kdo musí toto domněnku vyvrátit.

5 1
možnosti