Diskuze

Proč většina reklam vyznívá do prázdna a do paměti se vryjí jen některé

Jako potenciální spotřebitelé jsme denně vystaveni několika tisícům reklamních či inzertních sdělení. Některé z nich se snaží apelovat na náš rozum, jiné spíše na naše emoce. Každopádně snahou reklamy je prodat a zapsat do našeho povědomí značku. Který typ reklamy bývá účinnější a proč, přibližuje psycholog Jan Urban.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D82a48v85i60d 62P56e51t23r

26. 1. 2021 18:30

Reklamy jsou divné. já bych u reklamy uvítal parametry výrobku. Např. u auta

1) Průměrná spotřeba ve městě.

2) Spolehlivost předchozích typů.

3) Dobu záruky.

4) Maximální zrychlení.

5) Brzdnou dráhu na různých površích.

6) Objem kufru.

.......

Prostě to, že to je "skvělé" auto mne vůbec nezajímá.

0 0
možnosti

J61i42ř95í 90M36a56c76e39k

11. 1. 2021 21:40

U mě reklamy fungují. Když vidím reklamu na nějaké výrobky, tak se jim pak zásadně vyhýbám, protože vím, že jsou dražší právě o ty obrovské náklady na reklamu, kterou musel výrobce platit. A nejstrašnější jsou reklamy, kde herci mluví afektovanými, nepřirozeně modulovanými hlasy (což je většina). Potom honem rychle rádio či TV vypínám.

1 1
možnosti

Reklamy je strašně moc, takže to člověk nevnímá, ale asi ano, cíl to plní v tom, že se to někde v mozku usadí.

Ovšem reklamy na internetu, to je něco. V říjnu jsme kupovali novou lednici, doteď půlka reklam, co se mi zobrazují, jsou lednice. Co kdyby chytrý algoritmus zkusil usoudit, že když už na to neklikám, asi jsem to už koupil. Druhá půlka reklam jsou na digitální rádia, protože jsem minulý týden kliknul na obrázek, abych se podíval, kolik rádio, které mám už 5 let dneska stojí (furt stejně). Takže teď mám u každého článku, kde reklamy neblokuju, nabídku digitálních rádií. A protože na trhu jsou asi 4 značky, točí se vesele furt dokola. A když to není rádio, je to lednice. Vrchol pak je v práci, kde se mi před lety snad rok zobrazovaly odporné obrázky vbočeného palce. Některý z kolegů ten problém asi měl a jak jsme všichni za jednou IP, zobrazovalo se to všem.

1 0
možnosti

Reklama je zceka zbytečná. Zato kvalitní recenze od lidí, co výrobky testují, dělají zatěžkávací zkoušky je velmi užitečná. Reklamy jen žerou čas a peníze,od zákazníků až po ty, co si je objednávají.

8 0
možnosti

P98e83t40r 80K59r94e15j61s91a

11. 1. 2021 13:35

Nejsem zastáncem reklamy, štve mě a to tak, že moc...ale jedno se jí musí nechat - kolikrát mě upozorní na produkt, o jehož existenci jsem neměl tušení. A potom nastane úloha recenze - už o výrobku vím a snažím se jej co nejvíc nestranně poznat. Takže reklama není úplně zbytečná, resp. reklama a recenze jsou úplně odlišné kategorie a plní úplně odlišné funkce.

0 0
možnosti

P62e59t56r 12K13o91i91š

11. 1. 2021 10:29

Od jarního přechodu na nové dvb-t nemáme TV a sem tam koukáme na Netflix, kde reklama není. Na netu pak na YouTube nebo DVTV, kde jí přeskakuji hned jak je to možné. Docela mě udivilo, když jsme po roce koukali na TV u našich o vánocích, jak mě ta reklama štvala víc než dřív.

0 0
možnosti

P30e79t34r 79D12r50a82p46a82l

11. 1. 2021 10:05

a co se tak tím řídit i tady na Idnes a reklamy omezit, když míří do prázdna;-)

3 0
možnosti
Foto

D59a54n 96R44u57b59í88n

11. 1. 2021 8:41

Na reklamě nejvíc sleduju tlačítko X.

12 0
možnosti

A pokud se třeba Google ptá, proč jsem reklamu zavřel, uvadím opakující se nebo reklama překryla obsah.

3 0
možnosti

Reklama je posledním varováním před koupí.

3 0
možnosti

Základní pravidlo uvádí, že každá reklama, kterou člověk dokáže ignorovat, je ta povedená.

4 1
možnosti

Já to mám tak, že dobrá reklama měobvykle nepřesvědčí ke koupě čehokoliv, ale třeba když je nová verze něčeho, co kupuji, tak tomu šanci dám. Ale špatná reklama mě naprosto odradí tak, že začnu tu danou žnačku vysloveně nesnášet.

2 0
možnosti