Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V57l11a82s51t24i77m10i72l 85F88i36a51l91a 1232371414

"Dobrý den, já jsem tady dnes nový co mám udělat?"

"Vem koště a zameť podlahu."

?? "Ale já jsem inženýr!"

" Aha, tak pojď já ti ukážu jak se to dělá!"

+21/−1
doporučit
26.3.2019 9:10

Š93t28ě15p61á56n 66D79o13l88á31k 1950775764225

PR clanek, nic vic.

+18/−2
doporučit
26.3.2019 7:18

D17a33n81i86e43l31a 23U31r73b51a46n52o91v85á 2274980235226

Hm zajímavé - ČVUT jsem dokončila před cca 15 lety, tak že se to od té doby samozřejmě mohlo změnit, ale má zkusenost byla taková, že znalosti,ač z technické školy nebyly pro praxi nijak použitelné v době kdy jsem šla do první práce......uvedu příklady...... statiku jsme počítali ručně podle tabulek, v praxi jaou na to programy.........neříkám že je principielně špatně umět to spočítat v ruce to rozhodně ne, ale je to dobré jen na to že máte obecné povědomí o tom jak se to dělá a tak když náhodou do programu dáte chybně hodnoty a vypadne vám nesmysl máte větší šanci to poznat že vám vyšla blbost. Problém je že jako absolvenit jsme s těmi programy neuměli vůbec zacházet. Dtto vytváření harmonogramů . zcela teoretické v praxci se to dělá úplně jinak. Tak že jako cvičení na uvažování o stavbě v čase dobré ale jinak z praktického hlediska k ničemu o programech jako MS Project jsme si mohli nechat jen zdát. Na škole málo kdy učí praktici.je to logické ti skutečně schopní nemají prostě čas na to chodit učit na školu. Tak že architektutu nás učila paní co za celý život samostatně navrhla jen design nějakého křesla ale v životě se neúčastnila žádné archytektonické soutěže atd............jestli za těch 15 let vysoké školy dokázaly zareagovat na potřeby pracovního trhu.no nevím......pracuji v developmentu a 95% uchazečů se kterými mám pohovor, přesto že mají stavební vzdělání stále neví co všechno developer dělá a někdy ani nerozumí tomu jaký je rozdíl mezi generálním dodavatelem a developerem........a to jsou přitom občas i lidi co studují na ČVUT stavební management. Co se týká cohvání absolventů za 15 let vidím že došlo spíš ke zhoršení........stále více přibývá extrémů na obou stranách (buď ve 26 stále nedospělé děcko, které se odnaučilo samostatně přemýšlet a lžou když nco udělají blbě a pod a nebo machříci kteří se na pohovoru jako jednu z prvních otázek platí kdy z nich bude ten manažer a vůbec jim nedochází že o té práci vůbec nic neví.

+15/−1
doporučit
26.3.2019 9:49

K66a49r83e72l 93S29t81r90ž30a78n62o92v80s32k95ý 1738805125

Já mám s absolventy spíš takovou zkušenost, že chtějí dělat jen to, co sami uznají za vhodné, nedodržují základní pracovní disciplínu a neumí pracovat v týmu. Je to jeden velký jájismus.

+13/−2
doporučit
26.3.2019 12:18

D68a15n79i15e28l 72M54a62g25n13u74s 4933855884177

Já mám bohužel zkušenost, že "dnešní absolventi" právě žádné všeobecný přehled nemají. Spíš se setkávám s tím, že na všechno odpovídají "tohle mi k ničemu není, to nepotřebuju vědět".

+10/−1
doporučit
26.3.2019 12:20

J83i20r36i 38B44e38c62v14a51r 7102439686

Z praxe vidím něco jiného: nároky jsou za 20 let možná vyšší, ale vědomosti rozhodně ne! A vyšší je i troufalost -když žádají stejný plat, jako má skutečný odborník po 10 letech praxe.

+9/−1
doporučit
26.3.2019 9:10

V79i70t 24O55t28a14h24a40l 5175410619314

Ano,

bohužel absolventi jsou stále stejní už desítky let. Připravovaní do fabrik druhé poloviny 20 století.

Haló, milé české školství, my už máme ale století 21 a to dokonce konec druhé dekády! Co takhle to školství taky malinko tomu uzpůsobit?

+8/−2
doporučit
26.3.2019 19:12

T20o27m41á14š 78V26r36á92b72e84l 8960214683444

Vycházíme-li z toho, že inteligence lidí je stále stejná, ale zvyšuje se počet absolventů, logicky musí být průměr inteligente absolventů nižší než býval.

+5/−1
doporučit
26.3.2019 18:49

J45a72r16o10m37i14r 83H14o73b91l10i56k 1555887705

Že absolventi jsou více nesoudní a neuvědomují si svoji neznalost, to sice není ok, ale dá se to pochopit. Ale že se PR článkem zdůrazňuje potřeba finančních a správních úředníků, kteří málokdy přidají hodnotu (k výrobku, prodejnímu artiklu,..) si myslím, že úplně v pořádku není. Alespoň ne z hlediska posunu hospodářství k vyšší efektivitě.

+4/0
doporučit
26.3.2019 10:19

D58a98v51i58d 15P27e26t96r 7570356350735

Nejsou stále stejní s rostoucím sebevědomím klesají znalosti a dovednosti. Ovšem možná to sebevědomí není spatné (viz přísloví "lepší drzé čelo, než poplužní dvůr")

My jsme ovšem kdysi trpěli až chorobným nedostatkem sebevědomí i když jsme toho "na tehdejší dobu" uměli docela dost (to bylo určitě také špatně). Je jasné, že jsme jako absolventi VŠ v 1. polovině 80. let neuměli moc s dnešními typy počítačů, neznali jsme programy a vše co tehdy neexistovalo, ale měli jsme docela dobré znalosti na danou dobu.

+4/−1
doporučit
26.3.2019 20:23

P50a94v94e73l 13H86u82l68á51k 9330172148564

VŠFS dodnes nepatří mezi favority zaměstnavatelů, kde by lovili největší talenty:-/

+4/−1
doporučit
26.3.2019 13:36

D46a16n53i49e13l 31K69r46a31u24s 4841543612634

Má pravdu paní rektorka. Školství ani absolventi se nezměnili. To jen ty nároky.

Speciálně absolventi ekonomických fakult se učí sice nové informace, ale stále starým způsobem - naučit se a zapomenout. Namísto aktivní práce s informačními zdroji a propojováním různých oborů. Tzn. matika se na fakultách stále učí akademicky, ale když potom chcete byť jen jednoduchý přepočet procentuální změny u konkrétní tržní situace, civí na vás čerství bc. jako na šamana, který mluví svahilsky.

A to snad ani nemluvím o takových v ekonomice triviálních pojmech jako jsou náklady ztracené příležitosti nebo třeba inflace.

+4/−3
doporučit
26.3.2019 19:44

O26n28d74ř57e74j 11P40o43n18i78š28t 2965693717301

VŠFS rozhodně není žádná prestižní univerzita, ba právě naopak, slouží po neúspěchu na jiné škole, ať už u přijimacích zkoušek nebo při studiu jako zachrána, stejně jako ČZU. Inteligentní člověk si dobře rozmyslí, jestli na takové škole odpromuje a bude s sebou takové prokletí táhnout v CV do konce života. Ps: Admin asi jednu z těchto škol má, když předchozí komentář smazal, nejspíše pan zemědělec s ekonomickým přehledem, písničky se s Ing. :)

+2/−2
doporučit
27.3.2019 9:03

R29o34m91a47n 12N67o21v72a57k 6549141652366

co to mele, pozadavky jsou nizsi, min se toho soucasna generace uci uz od zakladni skoly, protoze by to nezvladla...

+1/−1
doporučit
27.3.2019 18:54

Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz