Nový koncept klientsky přívětivých poboček odstartovala Komerční banka v roce...

Nový koncept klientsky přívětivých poboček odstartovala Komerční banka v roce 2013, na počátku října 2017 představila nový koncept studentské pobočky. | foto: zdroj: Komerční banka

Banky začínají proměňovat své pobočky. Boj o klienty má další rozměr

  • 39
Do bankovního světa zasáhla digitalizace. Klienti už nemusí chodit na pobočky, mohou finance spravovat po internetu i mobilu prakticky odkudkoli. Přesto bankovní pobočky dál existují a nejspíš nikdy nezmizí. Naopak. Začínají dostávat nový rozměr a vzhled. Ostatně, podívejte se sami.

Zajistěte se na stáří

Spočítejte si online, kdy začít odkládat a kolik si dávat stranou, aby vás ve stáří nic nepřekvapilo.

Dá se říct, že vše začalo s příchodem mladých dravých bank na český trh. Snažily se nové klienty zaujmout nejen bankovními produkty, ale i neotřelým vzhledem bankovních poboček. Jejich interiér začal být uvolněnější, aby probořil ledy mezi bankéřem a klientem a dal zákazníkům najevo, že bankovní svět nemusí být o suché úředničině.

Dnes začínají proměňovat bankovní pobočky prakticky všechny banky. Mnohé se snaží, aby interiér zaujal i kolemjdoucí. Nahlédnout do moderních poboček je tak možné i zvenčí, výlohy již nejsou zakryté. Pobočky mění i své vybavení. Mizí přepážky a nový design má spíš volné stoly a přívětivé zóny, aby jednání se zákazníky probíhalo bez bariéry, přívětivě a otevřeněji.

Pobočky dostávají i víceúčelový rozměr, klientům umožňují wi-fi připojení k internetové síti, mnohde nechybí ani dětské koutky, k dispozici bývají i tablety, aby případné čekání bylo příjemnější. A novým trendem je i možnost vložit peníze na účet prostřednictvím vkladomatu. Zkrátka moderní pobočky začínají být digitální a víceúčelové.

Proč tomu tak je? Banky si uvědomují, že s rostoucí digitalizací budou lidé chodit na pobočky nejspíš méně často, nebo vůbec. Ztratit přímý osobní kontakt se zákazníky však rozhodně nechtějí.

Využíváte stále pobočku své banky, nebo volíte jen internetové bankovnictví?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 neděle 31. prosince 2017. Anketa je uzavřena.

Jsem jen internetový klient.
Jsem jen internetový klient. 1768
Pobočku banky stále využívám.
Pobočku banky stále využívám. 1013