Zajistěte se na stáříSpočítejte si online, kdy začít odkládat a kolik si dávat stranou, aby vás ve stáří nic nepřekvapilo. |
Dá se říct, že vše začalo s příchodem mladých dravých bank na český trh. Snažily se nové klienty zaujmout nejen bankovními produkty, ale i neotřelým vzhledem bankovních poboček. Jejich interiér začal být uvolněnější, aby probořil ledy mezi bankéřem a klientem a dal zákazníkům najevo, že bankovní svět nemusí být o suché úředničině.
Dnes začínají proměňovat bankovní pobočky prakticky všechny banky. Mnohé se snaží, aby interiér zaujal i kolemjdoucí. Nahlédnout do moderních poboček je tak možné i zvenčí, výlohy již nejsou zakryté. Pobočky mění i své vybavení. Mizí přepážky a nový design má spíš volné stoly a přívětivé zóny, aby jednání se zákazníky probíhalo bez bariéry, přívětivě a otevřeněji.
Pobočky dostávají i víceúčelový rozměr, klientům umožňují wi-fi připojení k internetové síti, mnohde nechybí ani dětské koutky, k dispozici bývají i tablety, aby případné čekání bylo příjemnější. A novým trendem je i možnost vložit peníze na účet prostřednictvím vkladomatu. Zkrátka moderní pobočky začínají být digitální a víceúčelové.
Proč tomu tak je? Banky si uvědomují, že s rostoucí digitalizací budou lidé chodit na pobočky nejspíš méně často, nebo vůbec. Ztratit přímý osobní kontakt se zákazníky však rozhodně nechtějí.