- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdysi jsem měl CS, pak PS a to byl děs a tak jsem utekl k mBank. Dnes mám účty u FIO, mBank, airBank, Equa, Csob a RB. Vsechny zdarma, tak jsem si všechny zkusil a nakonec, abych výrazně ušetřil, jsem stejně bral hypotéku u CSOB a jejich účet používám jako hlavní, jelikož ostatní banky již několikrát požadovanou službu neuměly. U AirBank použiji občas a u RB již mám jen kreditku co vrací 1% z obratu. CSOB je nejlepší pro mne jako člověka co opravdu občas využívá bankovní služby, ty malé banky zase pro někoho, kdo je nepotřebuje a stačí mu jen základ, tedy provést pár transakcí, vybrat z bankomatu a vzít si úvěr. Manželka třeba potřebovala terminál do obchodu a u malých měla smůlu, nebo já potřeboval smlouvu o převodu kupní ceny z jistotního účtu, taky bez šance. Nebo trochu komplikovanější podmínky u koupě nemovitosti také u hypoték malé banky nezvládnou. Jsem jen líný shánět pobočky mBank, Fio, Equa abych to rušil.
Účet mám tam, kde mám zrovna hypotéku. S ČSOB jsem byl spokojený, byl jsem tam řadu let do podzimu 2017, jediný nevýhoda byla, že převod z účtu na účet v rámci ČSOB, i v rámci jednoho internetového bankovnictví, neprobíhal od pátku večer do pondělí ráno. To byla dost ostuda, na což jsem nebyl třeba z RB zvyklý.
Teď jsem u Monety, protože tam jsem dostal nejlepší hypo na 3M s 10 let fixem.
Nemám s tou bankou žádné problémy.
Naposledy jsem nějaký poplatek platil ještě kdysi v ČS, od které jsem právě z toho důvodu odešel jinam, sice mi nakonec nabídli účet zdarma, ale pozdě bycha honit.
Naopak - nebýt věrných plátců poplatků - dědečků a babiček - Česká Spořitelna by dávno zkrachovala.
To určitě ne, jen by se musela začít více snažit.
Tak ono je vyhodnejsi na ruzne veci mit ruzne ucty.
Hello bank je následníkem Cetelem, tedy společnosti, která půjčovala na spotřební zboží levněji než velké banky, takové společnosti tlačí velké banky, aby zefektivnily své služby
Aby ty informace v článku byly komplexní, musely by tam být i informace o tom, kolik lidí od těch tzv. starých bank odešlo. Pak bychom možná zjistili, že většina účtů na těch tzv. nových je pouze druhými či třetími účty uživatelů.
Ty poklesy nevykazují, takže malé banky sice mají nové klienty, ale ti zůstávají i u velké banky a tak na nich nic moc nezískají. Např. hypotéky se většinou vyplatí u velké banky. A z transakcí na BU u běžné populace rozhodně nezbohatnou.
Tak přece jen ta PSD2 k něčemu bude, když má spousta lidí 2-3 účty :-)
Osobní kontakt s bankou preferují hlavně starší lidé, nebo ti, co si moc nerozumí s technikou umožňující online bankovnictví. Navíc některé starší banky, jako např. ČSOB/Era doslova nutí své klienty chodit na přepážky, protože řadu věcí prostě přes jejich bankovnictví nelze pořešit. Což je spíše záměr, aby nemuseli silně zredukovat počet svých poboček. Nicméně nechápu, že taková horda lidí stále dřepí u bank, jako je ČS nebo ČSOB, asi jim ty nemalé poplatky a chození na přepážky fakt nevadí.
Hodně lidí nemůže odejít kvůli hypotéce, protože po její trvání se zavázali mít i osobní účet u této banky - často právě moloch typu KB, ČS, ČSOB.